Geen eisprong, toch ongesteld?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Daan0201, 21 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik heb even een vraag;
    Mijn schoonzusje en haar vriend proberen al een tijdje om zwanger te worden, maar het is tot nu toe helaas nog niet gelukt. Nu heeft ze deze maand voor het eerst een ovulatietest gekocht en die van dag 11 tot dag 18 gebruikt. En ze heeft elke dag een negatief resultaat gehad...Maar ze is wel elke maand precies op tijd ongesteld. Hoe kan dit? Kun je ook ongesteld worden als je geen eisprong hebt gehad?
    Ze is niet zwanger, want dat heeft ze ook getest.
    Kent iemand dit??

    Groetjes
     
  2. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Niemand die kan helpen...? :(
     
  3. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    En ze weet zeker dat ze die test goed heeft uitgevoerd? Ben ook niet volledig op de hoogte, maar iets anders kan ik nu even niet bedenken..
     
  4. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Rustig rustig....er zit nog geneens 20 minuten tussen je eerste en je tweede berichtje...

    Het zou nog wel eens PCO kunnen zijn als ik dit zo lees. Hier kun je er meer over lezen.

    Edit: ja je kan wel ongesteld worden zonder eisprong. Andersom (wel eisprong, geen ongesteldheid) kan niet.
     
  5. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ja sorry dat ik zo ongeduldig ben hoor, maar ik wil gewoon heel graag wat meer weten over de mogelijke oorzaken die het zou kunnen hebben... :oops:
    Bedankt voor jullie reacties in ieder geval. En ja, de tests zijn wel goed uitgevoerd...Dus ik weet het ook niet. Zou misschien ook eenmalig kunnen zijn, even afwachten.
     
  6. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik lees trouwens in dat stukje over PCOS dat je dan geen of een hele onregelmatige menstruatie hebt. Dit is in haar geval niet zo, dus dat is het dan toch niet misschien.
     
  7. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Of gewoon een keer geen positieve test. Ik heb maanden lang ovulatie testen gebruikt, alle keren gewoon positief en de laatste keer ineens niet.. tja waarom, geen idee..

    Het kan ook zijn dat haar fase tussen eisprong en menstrutie veel langer of korter is.. dus pas dag 19 ovulatie maar wel gewoon ongesteld worden op dag 28. Of ze heeft eerder dan dag 11 haar eitje maar wel gewoon dag 28 ongesteld.

    Groetjes
     
  8. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Dat kan natuurlijk ook nog heel goed, dank je wel Natasja :)
    Nog maar even de volgende keer afwachten dan, kijken wat een test dan evt. doet...
     
  9. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Niet om je ongerust te maken ofzo. Maar een deel van de vrouwen die PCO hebben menstrueren wel gewoon netjes op tijd. Een ander deel onregelmatig en weer andere bijna nooit.

    Maar ze kan idd ook de eisprong iedere keer gemist hebben.....Dat is het vervelende aan die testen ook....Tempen is wat dat betreft beter.
     
  10. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Okee, dat wist ik niet. Dank je wel Moo ;)
    Ik begrijp dat je me niet ongerust wilt maken hoor, vind het juist alleen maar fijn om zoveel mogelijk info te hebben.
     
  11. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Menstruatie komt onder invloed van hormonen, ongeacht of er een eisprong plaats vindt.
    Ieder vrouw heeft wel eens dat er geen eisprong plaats vindt maar dan zou je wel een positieve ovulatietest hebben (omdat dei op hormonen reageert) maar geen temperatuursverhoging.

    Ik heb nog nooit een positieve ovulatietest gehad maar ben wel zwanger geworden.
    Of de testen werken niet bij mij óf ik voer ze verkeerd uit óf de testen zijn niet goed.

    En om nu maar aan PCO te denken, dat vind ik wel ver gaan, dat komt zo weinig voor en dan zijn er andere verschijnselen.
     
  12. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    O! Dus jij had dat ook, negatieve testen en je bent toch gewoon zwanger geworden?? Nou, dat geeft wel weer hoop dan :D
    Dank je wel Berbel!!
     
  13. Simone

    Simone Lid

    24 nov 2005
    17
    0
    0
    Ik heb ook altijd een zeer regelmatige cyclus (32 dagen), maar blijk toch al een aantal maanden geen eisprong te hebben gehad. Dit is gebleken uit bloedonderzoek in het ziekenhuis.

    Ik moet nu van dag 3 t/m dag 7 1x daags een tabletje clomid gebruiken.
    A.s. donderdag moet ik naar het ziekenhuis voor een inwendige echo. Ze gaan dan kijken of het eitje wel goed groeit... Spannend!

    Gr. Simone
     

Deel Deze Pagina