hoge bloeddruk en eiwitten in urine

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vanja, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanja

    Vanja Lid

    17 sep 2005
    54
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Katwijk zh
    Vandaag bij de gyn controle gehad en bloeddruk 130/90, tevens eiwitten aangetroffen in mijn urine, dus door naar bloedonderzoek. Hier krijg ik morgen de uitslag van.

    Weet iemand wat er verder gaat gebeuren als mijn bloed ook niet in orde zal zijn? De gyn wou hier verder nog niet echt over uitwijden tot de bloedonderzoeken bekend zijn, maar ik maak me toch wel een beetje zorgen. Oja, ik ben nu ruim 37 weken zwanger.

    Alvast bedankt voor jullie reacties.
     
  2. Niet meer actief

    hoi meid
    kan een beginnende of zwangerschapsvergiftiging zijn
    ik denk als het te erg is dat ze je opnemen
    en als het niet minder word dat ze dan het kindje laten komen of halen

    maar idd misschien even de bloeduitslag afwachten meid
    succes ;)
     
  3. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Als je bloedwaarden niet in orde blijken te zijn zullen ze je waarschijnlijk opnemen. Volledige bedrust is erg belangrijk bij (dreigende) pre-eclampsie.

    Zelf had ik vanaf week 36 een steeds meer stijgende bloeddruk en ook eiwitten in de urine (hierin heb je ook gradaties). Met 41 weken ben ik uiteindelijk opgenomen met pre-eclampsie en diezelfde week nog bevallen.

    Afhankelijk van de ernst van de situatie zullen ze bepalen wat te doen. Ik had bijvoorbeeld een hoge bloeddruk + eiwitten maar mijn bloedwaarden waren nog goed, anders zouden ze denk ik een inleiding hebben gedaan.

    Succes!
     
  4. mamavanbo

    mamavanbo Fanatiek lid

    13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    ik heb het bij mijn eerste ook gehad.
    je moet er goed op letten of je geen glinsteringen voor je ogen ziet en of je een band voelt net onder je borsten. als dat is moet je het zeker melden.

    bij mij hebben ze de kleine gehaald met een ks voor alle zekerheid

    succes
     
  5. Vanja

    Vanja Lid

    17 sep 2005
    54
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Katwijk zh
    zit me net te bedenken, ze vroeg of ik ook sterretjes zag, ik zei van nee, maar zit me dus net te bedenken dat ik gisteren wel heel ff sterretjes zag. Maar dat was maar heel even en eenmalig. Zou ze dat dan ook bedoelen? Ach, maar ff de bloedwaardes morgen afwachten.
     
  6. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Volledige bedrust....en daar proberen ze lang mogelijk te wachten totdat ze ingrijpen. Heb het 'genot' gehad om er een nachtje te mogen doorbrengen en echt het is volledige rust.

    Succes ermee, komt allemaal goed.
     
  7. Lin71

    Lin71 Fanatiek lid

    19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Ze zullen jouw en je kindje vanaf nu goed in de gaten houden.
    (Heb zelf helaas net 12 dagen in het ziekenhuis door gebracht met volldoge bedrust. Mijn bloeddruk is nu weer een stukje gezakt gelukkig.)
    Ik zou zeggen doe nu ook maar even echt rustig aan. En mocht je hoofdpijn krijgen, duizelig zijn , tintelende handen/voeten hebben zou ik toch even kontakt met de gyn opnemen.

    Ook ik had wat eitwitten in mijn urine maar niet veel en mijn bloed is nog steeds goed.

    Succes
     
  8. Lynneke

    Lynneke Actief lid

    29 mrt 2007
    122
    0
    16
    klinkt als pre-eclampsie. Het ligt idd aan de uitslag van je bloedwaarden. Als blijkt dat sommigen organen niet meer naar behoren functioneren dan nemen ze je ws op in het ziekenhuis en word je binnen niet al te lange tijd ingeleid.

    Ik heb dit ook gehad met 38 weken. Ik had een bloeddruk van 130/90. Dat was de grenswaarde en ik moest een paar dagen later terugkomen voor een extra bloeddrukmeting. 2 dagen later zag ik ook 1-maal sterretjes (strakke bandgevoel en hoofdpijn had ik al langer) en was mijn bloeddruk gestegen naar 150/110. Toen direct opgenomen en 2 dagen daarna ingeleid. Mijn dochter bleek ook al in het vruchtwater gepoept te hebben en had een ietwat moeizame start. Maar voor de rest is ze nu een hartstikke vrolijke en gezonde meid van 17 maanden!
     
  9. gizzy

    gizzy Actief lid

    24 apr 2007
    150
    0
    0
    Ik heb dat ook gehad! Mijn bloeddruk was ineens 170/100 en de verloskundige heeft me gelijk naar het ziekenhuis gebracht. Daar kreeg ik volledige bedrust. Ze wilden het zo lang mogelijk rekken maar nadat ik een pre eclampsie aanval heb gehad en ik hoge koorts kreeg hebben ze me ingeleid dat was voor de kleine en ook voor mij het beste. Ik was toen precies 36 weken.

    Ik hoop voor je dat de bloedonderzoeken in orde zijn maar ze zullen jou en je kindje nu wel goed in de gaten houden. Doe het rsutig aan meid en als je iets van bovengenoemde symptomen hebt gelijk bellen naar het zkh!
     
  10. serlovesang

    serlovesang Actief lid

    5 aug 2006
    130
    0
    0
    een hele rare vraag kan je die eiwitten ook zelf zien in je urine?
     
  11. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Er zijn thuistesten te koop bij de apotheek voor je eiwit : :)
     
  12. Vanja

    Vanja Lid

    17 sep 2005
    54
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Katwijk zh
    Nou dames, goed nieuws, geen bijzonderheden in mijn bloed aangetroffen. dus ik zal me vanaf nu lekker rustig houden om mijn bloeddruk niet nog hoger te maken, a.s. maandag moet ik weer voor controle.
     
  13. mamavanbo

    mamavanbo Fanatiek lid

    13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    super
     
  14. Lin71

    Lin71 Fanatiek lid

    19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Goed zo !
     

Deel Deze Pagina