geen kerstgevoel... Ben ik de enigste ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Juffrouwminoes, 25 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ach jeetje.. wat vreselijk verdrietig!! Sterkte hoor!!

Wij hebben kerstavond met fam van man gevierd, eerste kerstdag mijn ouders en nu ben ik in de nachtdienst. Ondanks dat we het wel gevierd hebben voel ik me niet in de kerstsfeer. Ben oververmoeid, geprikkeld, gestresst, kan niet ontspannen en niet in de sfeer komen.

2. Maantje82

Maantje82 Lid

26 jun 2011
    47
    2
    8
    Ja het is druk op veel parken, zo goed als vol de hele kerstvakantie.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Dankjewel!
    Haha dat vroeg ik mij ook af voordat wij gingen. Het is nog best druk. Veel gezinnen met kinderen maar ook hele families die in zo'n groot huisje zitten.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ben ook niet in de stemming.
    Afgelopen weken veel te druk gehad met van alles en nog wat en zit nu echt even in een dip op de een of andere manier. Ben ook nog steeds snotverkouden en gammel.
    Gisteren wel gezellig geweest bij de schoonfamilie maar zie alweer op tegen vandaag om er weer uit te moeten. Morgen gewoon weer werken en woensdag de kerstboom, kaarten etc opruimen en het huis weer lekker opgeruimd.

5. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.421
    776
    113
    Wat fijn om de lezen dat ik niet de enigste ben..
    Al is de ene situatie de andere niet zeg maar :(
    heel veel sterkte voor diegene die het nodig hebben ! ..

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hier ook niet echt een kerst gevoel maar omdat we kinderen hebben probeer ik voor hun er toch een feestelijk iets van te maken.

Ik ben vorig jaar plotseling precies om ca 23.15 op 31 december mijn schoonvader verloren, de opa van de kids en de vader van mijn man. Het is dus de eerste kerst zonder hem. De kids gaan gewoon door, alhoewel de oudste van 10 het toch wel vreemd vind zo zonder opa en een oma die ( begrijpelijk ) niet zoveel zin heeft om kerst te vieren. Maar we slaan ons er doorheen, we proberen te genieten daar waar het kan maar echt een kerstgevoel hebben we hier niet.

Nu is de oudste vanmorgen ook nog eens ziek wakker geworden dus vandaag gewoon een pyama dagje ingelast.

7. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Hier ook geen feestgevoel.
    Ik vind het allemaal zo opgeklopt.
    Het MOET gezellig zijn.
    We doe net of alles vrede en harmony is, maar morgen is er weer haat en nijd en gunnen we elkaar het licht niet in de ogen en zijn we allemaal weer met ons zelf bezig.
    Schone schijn.
    Sorry misschien klink ik erg negatief maar zo ervaar ik het .

8. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Normaal.vind ik het heerlijk.
    Hele dgn bij familie enzv. Maar zaterdag net thuisgekomen uit t zh met n kleintje met rs dus nu vnml rust..

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

beterschap!

10. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Heel veel sterkte voor iedereen die het even nodig heeft. Ik kan me voorstellen dat sommige situaties er voor zorgen dat je geen kerststemming hebt.

11. Babbs

Babbs Niet meer actief

In 2016 hebben we gehoord dat mijn moeder ongeneeslijk ziek is. Ze heeft zes chemokuren gehad en krijgt nu een hormoonkuur. Gisteren hebben we met mijn zus en haar gezin en mijn ouders bij ons thuis Kerstmis gevierd. Het was gezellig, maar ik vind het ook moeilijk, heb er gemengde gevoelens over. Daar komt bij dat mijn oma en mijn moeder ruzie hebben, waardoor mijn oma er voor het eerst in ruim 25 jaar niet bij was.

Vandaag met ons gezin naar mijn schoonouders. Mijn man heeft een broer die in Duitsland woont met zijn gezin en die hebben we al anderhalf jaar niet gezien. Verloopt niet zo gezellig dus. Eigenlijk vieren we aan mijn mans kant nooit Kerstmis met het hele gezin. Ik vind het jammer, maar ik geloof dat niet iedereen dit zo ziet...

Leuk de feestdagen, maar je wordt wel extra met je neus op de feiten gedrukt qua familiegebeuren, gezondheid etc. Ik trek het mij allemaal erg aan en pieker veel. Deze dagen zijn wat zwaarder. Een knuffel voor iedereen die dat nodig heeft.

12. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Hier elke kerst dubbel gevoel. Vandaag exact 20 jaar geleden is mijn opa overleden. Straks gaan we op visite bij mijn dementerende vader die in hetzelfde verpleeghuis verblijft waar mijn opa zat.

13. SG2007

SG2007 Actief lid

15 dec 2016
    224
    1
    18
    Vrouw
    Nee, ik heb ook gern Kerstgevoel. 2 jaar geleden rond Kerst had mijn vader net te horen gekregen dat hij longkanker had en met Kerst zat hij aan zijn eerste chemo. Mijn vader is gelukkig nu schoon. Net toen mijn vader schoon was in 2015 is totaal onverwachts mijn schoonpapa op 66 jarige leeftijd overleden in September. De eerste Kerst was zonder hem was een roes, dit jaar komt het harder binnen. Mijn schoonmama zit er doorheen, ze mist hem verschrikkelijk. Ik heb sinds die tijd geen Kerstgevoel meer, maar ik geniet wel van het samenzijn met mijn familie en schoonfamilie. Nog meer dan daarvoor.

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ook niet.

Het weer is dr niet naar.
    De kerstboom durfde ik niet op te zetten ivm de zwangerschap.
    Het sfeertje mist..

En ik zit er met mn hoofd gewoon niet bij. Ik hoop op heel andere dingen dan kerst haha.

15. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Nee hier ook niet.
    Zitten lekker languit op de bank, beetje tv kijken, muziek luisteren, dochter speelt heerlijk.
    Gisteren hier huis vol eters, maar helaas ook een stel onbeschoften die het nodig vonden om een hele nare opmerking te plaatsen bij binnenkomst. Compleet respectloos naar mij toe. Ik heb gezegd dat als iets ze niet aanstaat, als ze hier niet willen zijn, ze weg kunnen gaan. Wat ze niet deden, maar ik heb ze verder volledig genegeerd, dat iemand zich in mijn huis zo durft te gedragen. Ik had al geen kerstgevoel, maar zij hebben het laatste beetje dat ik wel had, volledig de grond in geslagen.
    Ben blij als het morgen is!

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Hier is man aan het werk, net weggegaan en komt rond 00.00 weer thuis.
    Jongens slapen, oudste is buiten spelen.
    En ik zet zo maar een filmpje op :)

17. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ja ik heb dat ook
    begrijp mij niet verkeerd
    maar ik heb niets meer met kerst
    bij ons zijn er alleen maar familie ruzies. Dus kerst bij elkaar zit er al jaren niet in
    Verder heb ik nooit van kerst gehouden
    ik vind het gezellig zolang ik maar niet thuis was

en ik vind het tegenwoordig meer een vreet festijn dan heerlijk bij elkaar zijn
    alles moet steeds groter de cadeautjes. het eten
    mensen staan tot buiten in de rij.
    Ik vind het heel wat overdreven allemaal
    ik ben ook blij dat hier ik belgie maar 1 kerstdag is en geenn 2. zoals ik nederland.
    iedereen moest hier vandaag ook gewoon werken

Deel Deze Pagina