Ik snap het wel hoor. Had ook niet mijn voorkeur, maar natuurlijk ben ik ontzettend gelukkig met mijn december baby waren uiteindelijk zo lang bezig dat het me niet meer uitmaakte. Maar nu wachten we wel met proberen voor de 2e tot deze periode voorbij is. En als we dan weer meer dan een jaar moeten wachten en het zou zo zijn dat de volgende ook in december komt: prima
Jeetje reageer jij in het dagelijks leven ook zo vijandig? Er zegt niemand dat ze geen kind WILLEN in december. En over een kind terug stoppen zal ik het maar helemaal niet hebben. Nee een kindje krijgen kun je niet plannen. Maar je kunt wel enigszins plannen wanneer je geen kindje zou willen krijgen en als ts zich daar goed bij voelt is dat prima toch. Probeer je eigen verdriet en frustratie niet te projecteren op een ander, zo werkt het helaas niet.
Hi 15augustus, Lekker doen waar je je zelf goed bij voelt!! Ik heb het er met mijn vriend ook over gehad, tussen de feestdagen door hebben wij ook al zo'n 10 verjaardagen. Dus nee mijn voorkeur heeft het niet. Wij slaan misschien de maand ook wel over. Hates be haters. Doen wat voor jullie goed is hoor!
Wij dachten ook geen decemberkindje maar als je al een jaar bezig bent maakt het niet meer uit en jawel was 29 december uitgerekend. Gelukkig heeft hij naar zn mama geluisterd en is 13 december geboren. Ik zou de kerstdagen of oud en nieuw toch niet zo leuk hebben gevonden. Ik snap je idee maar uiteindelijk komt het wanneer het komt!
Wat een heftige reactie's van sommige, beetje jammer ik vraag gewoon of sommige er hetzelfde over denken. Ik ben zeker niet ondankbaar heb zelf meerdere miskramen gehad en zwanger worden ging bij de eerste ook niet snel, maar om nu niks meer te mogen zeggen omdat ik dan niet meer dankbaar ben.. Tja Bedankt voor diegene die wel normaal kunnen reageren
Daarom, trek het je niet aan hoor. Iedereen heeft z'n eigen redenen om iets wel of niet te doen en als jullie je er goed bij voelen moet je dat doen. Je doet niemand kwaad met de beslissing om al dan niet een maand over te slaan toch?
Hey ik begrijp je wel, Wij zijn ook bezig voor een brusje, en wij hebben ook een gemengd gevoel bij december ivm met de drukte die er dan al is in die maand Maar indd wat je zegt een maand overslaan voelt als een gemiste kans.. Wij hebben besloten er gewoon voor te gaan. We zien het wel, als het zo is dan is het zo ook niet het einde van de wereld. Kindje is meeeer dan welkom Maar dat is persoonlijk en natuurlijk voor iedereen anders. Je moet doen waar jij je goed bij voelt Succes!
Wat een reacties! Doe gewoon waar je je goed bij voelt. Zoals ik telkens al zeg, nee je kunt een zwangerschap niet plannen, maar je kunt het wel een beetje sturen. Hier de man en ik jarig in december, ons eerste kindje ook in december. We maken er het beste van, maar ideaal is het niet. Wij wouden dus niet meer 'bewust' een december kindje. 2e was in april uitgerekend, helaas 27 december gehaald (afgebroken) dus over niet te plannen gesproken. Daarna ook altijd stilgestaan bij niet in december. En nu met de wens op een 4e inderdaad nu of anders 2 maanden wachten.
Als je een topic als dit opent, reageren er diverse mensen met verschillnde ervaringen op. Ik vraag me ook altijd af waarom je de mening van een ander nodig hebt? Als jullie er beiden hetzelfde instaan, wat doet de mening van een ander ertoe? Tenzij je twijfelt? Dan kan je er op rekenen dat je jaknikkers en neeknikkers krijgt. En jammer genoeg hedendaags veel internethelden! Lekker veilig tieren achter je beeldscherm...die mensen zijn er altijd helaas. Je moet doen wat zelf goed voelt. Persoonlijk: ik ben 30 maanden verder! Al krijg ik er een op iedere feestdag.... tjah leuk is anders. Maar hier kan ik niet kiezen voor een kind. Hopelijk kiest een kind ooit mij.
Pfff dit topic komt echt ieder jaar weer terug en elk jaar wordt het weer een discussie. Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt, alleen een kind valt niet te plannen. Er is altijd kans op vroeggeboorte. Ik begrijp de reacties van dames die in de mmm zitten heel goed, lijkt me heel luxe om een maand te kunnen overslaan. Maar daar heb jij, ts, geen boodschap aan dus doe waar jij je goed bij voelt.
Zelf ben ik 24-12 jarig en dat is echt VRESELIJK! Al zou dat persoonlijk geen reden voor mij zijn om een maand "over te slaan". Okee dan zijn wij afhankelijk van t ziekenhuis etc. Maar wat hier boven al gezegd word; straks beval je om wat voor reden eerder en dan is het alsnog een december kindje. En dan? Dus als je het niet wilt zou ik zeker 2 maanden wachten en als je het wel wilt zou ik er lekker voor gaan. Ja december is een drukke maand maar so what? Met 2 of meer kinderen heb je t elke maand druk
Tuurlijk weet ik dat ik ook te vroeg kan bevallen en al zou het dan dec worden dan zijn we uiteraard nog heel blij met ons kindje, het is meer dan welkom, maar we slaan toch een maandje over, mocht het dan toch gebeuren in dec dan zijn we natuurlijk heel blij
Wij hebben een decemberkindje en dat is echt super onhandig eerlijk gezegd. Heb er zelf nooit bij stil gestaan maar zou nu zo plannen dat het niet in december valt. Ik zou dus een maand overslaan
Nou dat vind ik wel heel erg leuk om de kerstkindje te hebben dus het maakt mij niet uit aangezien we te lang aan het proberen zijn dus zolang we maar zwanger raken, zijn we allebei al te blij hoor. p.s. ik wil dolgraag dit jaar zwanger te worden ivm mn kinderen hun leeftijd en onze leeftijd we willen zoveel mogelijk fit blijven later als we later kleinkinderen hebben en leuk voor kinderen om samen te spelen
Heel eerlijk ondanks alle missers hebben we bloedonderzoek enz precies zo gedaan dat Dec/jan/feb uitgerekende data niet konden (mochten 3 maanden niet zwanger zijn) en jaar daarvoor ook overgeslagen. Ik ken het gevoel en als je het fijn vindt gebruik je bescherming voor die maanden. Als deze mis zou gaan, zou ik die maanden weer ook overslaan. Mensen mogen daar wat van vinden, maar het voelt voor mij niet goed. Een kindje in alle andere maanden maar niet in die. En nee het valt niet te plannen. Maar je kunt bepaalde maanden wel bewust overslaan. Gelukkig is niet iedereen hetzelfde maar ik snap je zeker en ik heb dit zelf ook gedaan. Doe waar jij je goed bij voelt. Dat is het belangrijkste