Wie gebruikt er ledverlichting? Ik had gisteravond 2 pitten kapot, 1 van de grote lamp in de woonkamer en 1 van een schemerlamp. Denk vervang ze voor ledlampen omdat die zuiniger zijn. Voor de grote lamp een ledlamp van mijn moeder gekregen, die had nog 1 en zij kon het niet kwijt. Geeft mooit licht en ook helder, maar die van de schemerlamp heb ik gekocht en geeft zeer weinig licht. Ik heb hetzelfde aantal watt gekocht (wat op de verpakking stond waarmee het overeen kwam) maar ik zie bijna niks nu dus. Heb deze schemerlamp 's avonds altijd aan nl. Is dit normaal? of heb ik toch een verkeerde pit? Ben van plan nl om alle gloeilamppitten te gaan vervangen voor ledlampen nl en wil weten of ik misch meer watt moet halen voor ledlampen. Ik vervang ze beetje bij beetje, aanschaf is nogal duur voor in 1x voordeel is wel, de lamp wordt niet meer heet, ideaal voor kinderhandjes vind ik
Wij gebruiken ook grotendeels Led. De energierekening is gezakt! Onder de keuken hebben we led stripjes van Ikea geplakt. Geven mooi licht. In het plafond (keuken) 2 spots uit de bouwmarkt. Deze hebben een lichte blauwe gloed, maar staan wel mooi. Verder de lampen in de badkamer, toilet en hier in de woonkamer. Allemaal prima. Laatst hadden we er nog eentje bij Ikea voor boven de eettafel. Deze is wel erg fel. Ik vind dat fijn, want kan zo goed alles zien als ik taartjes aan het maken ben, maar vriendlief irriteert zich aan de lamp. Op de boekenkast hebben we ook van die Led stripjes van Ikea. Het was een beetje een donker hoekje. Nu zijn deze best fel, maar ik heb het opgelost door er een dubbel velletje bakpapier op te leggen. Zie je niets van omdat het boven op de kast is. Het licht is zo wat zachter.