Mijn dochtertje zit op een Christelijke school en heeft vanavond een kerstdiner op school, om het jaar is het een kerstviering in de kerk en het andere jaar een kerstdiner waarbij iedereen wat te eten meeneemt.
Oh maar ondanks dat me dochter op een openbare school zit hebben ze van de week ook het kerstverhaal gehad. Groep 8 deed het stukje helemaal voor (allemaal verkleed enz) en de rest van de school keek
Voor mij is kerst ook gewoon een fijn samenzijn... en tja, dat daar eten bij komt kijken. Maar in die zin snap ik het kerstontbijt dus wel. Dochter had vandaag van het kdv een kerstontbijt, erg leuk. Kindjes die normaal niet kwamen, mochten nu ook komen. Brengen rond 8.45 en halen rond 10.15 . Eten en dan samen iets doen (bleek liedjes zingen) en daarna weer naar huis. Gewoon even leuk dus samen 'vieren' . Maar óf ontbijt/lunch/diner of een viering in de kerk lijkt me wel 'normaal' voor een school. Onze dochter gaat straks naar katholieke jenaplan school, aangezien 'vieren' daar best belangrijk is, zal daar ook vast wel wat aan gedaan worden.
ik heb ook op een christelijk school gezeten en daar was het ook nooit eten op school. Meestal de donderdag voor de vakantie savonds kerstviering met heel de school (later opgesplitst in groep 1-3 smiddags 4-8savonds). Nu gaat dat nog steeds zo bij mn zusje. Na afloop een zakje met lekkers mee en een boek
Dit meen je niet.... Voor een paar tientjes per jaar wordt er van alles georganiseerd en gedaan voor je kind (schoolreis, sinterklaas, projecten etc.) en dan haal je dat serieus aan als reden om een kerstontbijt te organiseren?
nou idd. volgens mij snap je niet helemaal de bedoeling van alles. verdiep je eens in de achtergrond van de school zou ik zeggen
Wij maken elk jaar de keus aan welk christelijk feest we de meeste aandacht besteden. De ene keer is dat kerst, de andere keer pasen etc. Misschien dat deze school dat ook doet? Dus geen kerstontbijt maar met Pasen wel??
Wij hebben gisteren kerstviering gehad in de school met gr 1 t/m 3. Groep 4 t/m 8 hebben vanavond in de kerk kerstviering. Kerstontbijt hebben ze niet. Hoort niet bij kerst. Ze hebben zelfs geen kerstboom op school.
Openbare school: de kinderen hebben al kerststukjes gemaakt deze week. Ze zijn vanmiddag (nu dus) vrij. Vanavond kerstdiner en na afloop kerstliedjes zingen voor de ouders, opa's en oma's.
Hier op de (christelijke) school vanavond een kerstdiner (ouders brengen zelf eten mee voor alle kinderen) En op het kinderdagverblijf vanmiddag kerstlunch gehad (ook hier brengen de ouders eten mee)
Katholieke school vanavond kerstdiner gemaakt met zelf mee gebrachte hapjes. Dus wij ouders moeten zelf voor het eten en drinken zorgen. Zoon heeft wel eens een kerst ontbijt gehad maar meestal in al die jaren dat hij al op school of op de peuterspeelzaal zat was het een kerstdiner met zelf gemaakt hapjes. P.s ik maak worstenbroodjes tien min in de oven en klaar. Drie pakken gehaald bij de c1000 en ze zullen er van smullen. Neem altijd hapjes waar van ik zeker weet dat het bij de kinderen wel in de smaak valt.
Ik werk op een openbare basisschool en gisteravond hebben wij kerstdiner gehad. Daarna heeft iedere klas een optreden gedaan in de gymzaal. Dus diner voor de kids en optreden voor kids en ouders. Vandaag hoefden de kids alleen de ochtend naar school, lekker film gekeken!
Hier een openbare school en een kerstontbijt gehad ( vanmorgen ) daarna spelletjes middag tot 13:00 en nu kerstvakantie
Openbare school, vanavond kerstdiner gehad. De groepen aten, door de ouders gemaakte gerechten, in hun eigen klaslokaal. Daarna kerstmarkt waar de eigen gemaakte stukjes van de leerlingen werden verkocht.
wij hebben gisteravond kerstmarkt gehad, met levende kerstal, zangkoren enzovoorts, vanochtend ontbijt en daarna naar het verhaal over baby jezus luisteren in de stal. Ik werk op een interconfessionele basisschool (en zat in de kerstcommissie) Wij doen elk jaar iets anders, dan weer naar de kerk, dan weer diner. Om het afwisselend te houden.
Mijn kinderen zitten op een katholieke Jenaplan school. Ze hebben vanmiddag kerstlunch gehad (eten door de ouders zelf verzorgd) en vanmiddag kerstviering in de kerk. Elk jaar wordt daar de geboorte van Jezus uitgebeeld en gevierd. We zijn zelf niet gelovig, maar ik kan wel enorm genieten van deze hele viering... De lunch (vorig jaar trouwens diner, nà de kerkviering) zie ik echt niet als vreetfestijn. Eten doe je thuis toch ook 3x per dag. Alleen eten ze deze dag 1 maaltijd gezamenlijk met hun klasgenootjes. Volgens mij hoort dit ook bij de kerstgedachte? Vreedzaamheid, saamhorigheid, al dan niet tijdens een maaltijd...
Mijn moeder werkt op een christelijke school en daar hebben ze ook geen kerstontbijt, wel de hele dag in kerstsfeer, knutselen enzo en savonds viering in de kerk.