Misschien een idee om een gasstel of mini oventje/magnetron via marktplaats te halen? Of lenen bij iemand? Groenten kan je ook voorgesneden kopen als je dat makkelijker vind.
Wat voor werk doe je? Misschien kan je op vrije dagen bij je ouders/vrienden of kennissen alvast de maaltijd koken en gelijk voor een dag of 2-3 in de ochtend/middag? Ik snap dat het heel rot is en zeker nog voor zo'n periode maar ik zou er ook creatief van gaan denken!
Koken net zo als op de camping. Geen probleem. Een tafeltje neerzetten met een twee-pits gasstelletje of electrisch. Groenten snijden kan overal en een teiltje om af te wassen is €4. Warm water halen in de badkamer en afwassen. Wij hebben met de verbouwing vier weken zonder keuken gezeten. Aankomende week wordt het lekker weer, dus de bbq kan ook aan.
Wat ik ook deed was heel veel maaltijden zoals pasta, bami, oosterse groenten, wraps, lasagne, gehaktballetjes, kipgerechten, stoofpotjes, etc bij m’n ouders maken en dan invriezen. Heb je die wel staan? Aardappeltjes ed uit de airfryer zijn er zo bij gemaakt, of aardappelsalade kant en klaar. Kant en klare zakken sla kan ook, evenals komkommer, radijs, wortel etc. Maak er maar het beste van! Meer kun je niet
Ik deed de afwas in bad. Het was even niet anders. Zo veel mogelijk plastic spullen en je moet er gewoon doorheen. Veel dingen in airfryer en soms ff groente op t fornuis bij de buren.
Ik heb een multicooker en een magnetron, daarmee kom ik al een heel eind. Multicooker is een soort elektrisch pannetje, een slowcooker maar dan met veel meer functies (oven, bakken, stomen, braden, pasta en rijst, risotto, pap, yoghurt, pizza, opwarmen, warm houden ...) Wij gaan morgen verhuizen en de keuken wordt pas eind deze week geleverd. Ben van plan om de maaltijden voor 2 dagen te koken en dan alleen opwarmen. Ik had er eerst een van Philips en nu deze: https://www.bol.com/nl/l/redmond-multicookers/N/18339/filter_N/4281923421/ Ik kan niet meer zonder! Is onmisbaar ook naast je keuken. Hoor anders veel goede verhalen over de cookeo van Moulinex. Die vertelt je ook hoeveel gram van alles je nodig hebt en wat je precies moet doen https://www.bol.com/nl/p/moulinex-cookeo-ce851100-multicooker/9200000082609379/?suggestionType=browse&bltgh=hvHUDzs1N8OyBV2Ia-9FpA.1.5.ProductTitle
Stokbrood met salade Kant en klare pannenkoeken zijn koud ook best lekker Hamburger uit de airfryer op n broodje Broodje gezond T lijkt mij heerlijk, 3 weken niet koken
Maaltijdsalades van de supermarkt met iets uit de airfryer erbij, kant-en klaar maaltijden van de supermarkt/slager, de buren vinden het vast prima als je hun magnetron gebruikt om het op te warmen. Poffertjes, nasi, weet ik wat. En anders in de tuin of schuur op zo’n campinggasstel/skottelbraai. Verder naar Ikea, Hema (verschilt per filiaal), La Place of naar de Makro om te eten (tip, bij de Makro hier in de buurt eten kinderen op woensdag gratis en het is sowieso al goedkoop), thuisbezorgd bellen etc. In het weekend kun je vast wel bij familie eten.
Wij hebben een tijd 4 maanden zonder keuken gezeten. Toen hadden we wel maar 1 kind, dus dat scheelt al een boel werk. Afwassen deden we gewoon in de badkamer. Een vaatwasser hadden we toch niet, dus dat was verder weinig aanpassing. Wij leefden vooral op ovenschotels en hebben na een maand of 2 (toen bleek dat het echt nog wel even zou duren) zo'n goedkoop tweepitsding gekocht. Op die manier konden we al weer aardig vooruit. Gewoon snijden aan de keukentafel etc. En we hadden ook gewoon een losse koelkast, als je die ook niet hebt wordt het wel echt lastig. En ik zou gewoon wat vaker dan normaal uit eten gaan of eten halen. Wij wonen in een grote stad, dus hier is ook heel veel gezond en voedzaam eten te halen.
Afwassen kun je in de badkamer doen lijkt me? De eettafel kun je prima gebruiken als werkruimte om alles op te snijden? Tijdens onze verbouwing hadden we een combioven geleend van familie en een campinggasstel in de kamer gezet, Kun je eigenlijk gewoon alles maken wat je normaal ook zou doen
Bedankt voor alle reacties. Vanaf dit moment is de chaos nog erger. Alleen de koelkast (gevuld met kant en klaar troep) en magnetron staan er nog. Gelukkig is het lekker weer en eten we gewoon lekker vroeg buiten. Nog even doorbijten, vanavond ga ik lekker op pad en mag mijn man voor het eerst improviseren.
Wij zatem twee jaar terug 3 maanden zonder keuken. Heb een campingtafel neergezet, camping gasstel erop en een afwasteiltje. Kan prima hoor, kon gewoon koken alleen duurde iets langer.
Wij hadden de koelkast/vriezer in de woonkamer, microgolf op tafel en dan een multicooker, stomer en raclette/steengril die erbij konden gepakt worden. Verder zoveel mogelijk al van de borden schrapen, zoveel mogelijk uit de potten vegen met keukenrol en dan afwassen in de badkamer.
Wij hadden toen we een nieuwe keuken kregen een deel van het oude keukenblok buiten gezet . Afvoer ging direct in de regenpijp, water via de buitenkraan. Warm water via de waterkoker . En ons 2 pits camping gasstel. Koelkast in de woonkamer. Onze badkamer is echt te klein om in af te wassen dus gelukkig kon het buiten.