Geen kinderen meer => knip knip of pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Tese, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Niet mijn eigen man, maar die van mijn beste vriendin is onlangs onder het mes geweest; het is hem alles meegevallen! Hij stond in een kwartier weer buiten en heeft nauwelijks pijn gehad naderhand! Nu is hij ook wel iemand die iets niet snel pijn vindt doen (ging pas naar de dokter toen zijn voet een beetje zwart leek te worden van een ontsteking ofzoiets ;)), maar als ik hem mag geloven valt het echt heel erg mee allemaal.

2. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wij krijgen ook niet meer kinderen ik ben 40 maar mijn vriend is jonger. ik heb de mirena spiraal laten zetten.de reden dat ik me niet meteen laat steriliseren is dat ik vleesbomen heb die waarschijnlijk geopereerd moeten worden als dat zo is dan laat ik 2 ingrepen in 1 keer doen. tot die tijd bevalt dit me prima. ik weet ook uit ervaring dat iets wat je nu heel stellig kunt vinden over 10 jaar niet meer zo hoeft te zijn. als je nog relatief jong bent zou ik heel goed nadenken over zoiets definitiefs. zeker omdat jullie niet een heel stellige overtuiging hebben.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Helemaal mee eens, het is het lijf van mijn man en zijn beslissing ik ga hem echt niet verplichten tot -knip-knip.

Zelf heb ik gekozen voor de prikpil, 1 x in de 3 maanden naar de huisarts even laten zetten en ik heb er geen omkijken naar, leuke bijkomstigheid is dat ik ook niet meer ongesteld wordt nu.
    Maar ik geloof wel dat de prikpil wordt afgeraden als je nog een kinderwens hebt omdat niet bij iedereen na het stoppen de cyclus weer op gang komt.

Groetje sAnita

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier liggen de briefen van manlief al klaar, maar ben eerst zelf nog aan de pil gegaan omdat ik mijn hormonen een beetje weer op orde wilde krijgen haahah lukt niet echt maar goed.

bij ons zei hij het meteen dat hij er klaar mee is en ik nog jonger ben dat hij dus onder het mes gaat. vond ie niet meer dan normaal. hij zei ook ik ben klaar met kinderen 2 is voor mij genoeg maar mocht er tussen ons wie weet wat gebeuren dan ben jij nog jong zat dat je nog een wil miss (26 nu) .
    alleen liggen zijn plannen nu op de lange baan omdat ie met zijn werk geen tijd heeft en jah dan moet i kdus nog maar ff aan de pil.

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier lag de brief ookal een tijdje klaar, manlief was zelfs al voor intakegesprek geweest omdat we 2 genoeg vonden. Hij was er heel bang voor dus stelde de rest uit. Bij mij was het al die tijd blijven kriebelen dus heb er niet achteraan gezeten. Inmiddels ben ik een trotse mama van 3 (manlief kwam terug op zijn besluit) We zijn er superblij mee dat hij het tioen niet gedaan heeft...achteraf. Nu moet het toch echt gaan gebeuren maar nog heeft hij angst dus ben weer aan de pil. Ik vind hem eigenlijk ook nog erg jong en mocht mij iets gebeuren dan zou hij bij een ander nooit meer een kindje kunnen krijgen. Om mezelf te laten helpen zie ik niet zitten. Ik zou nl best nog een 4e willen. Als mijn man iets overkomt of we gaan uit elkaar en ik vind ene nieuwe partner zou ik niet willen dat het niet meer zou kunnen. Misschien ver gezocht maar wel iets om in mijn achterhoofd te houden.

6. 4days

4days Niet meer actief

Ik zou zelf nooit kiezen voor iets wat echt definitief is. Mijn vriend roept dat hij het juist wel wilt, maar ik blijf tegen hem zeggen dat hij dat beter niet kan doen. Je weet immers nooit wat de toekomst brengt. (zeker omdat we nog jong zijn, hij is 28 ) Ik denk dat ik na deze zwangerschap een Mirena neem, dat is ook hartstikke veilig.

7. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hier heeft mijn mannetje zich laten "helpen".
    We zijn helemaal compleet met z'n 5'n.
    We hebben nu 3 kinderen en het is voor ons mooi geweest zo.
    Plus dat ik super vruchtbaar ben!
    Ben al 2 keer door de pil heen zwanger geraakt (2 verschillende pillen) en 1 keer zelfs buiten mijn vruchtbare dagen om.
    De ha noemde het een wonder.
    Helaas bleef het wondertje niet zitten.
    Mijn man word deze maand ook 38 en hij wil echt geen kinderen meer. ;)

8. anha

anha Lid

22 jun 2009
    9
    0
    0
    full time mama
    hoogeveen
    Ik wil me zelf laten helpen maar vind het wel een eng idee.Maar ben 25 dus ja ben benieuwd als ze het dan al willen doen. ben op dit moment zwanger van de vierde maar als die er is moet het wel gebeuren heb geen vertrouwen in de pil ben er twee keer door zwanger geraakt heb spiraaltje gehad maar dat vond ik heel vervelend en implanon maar dat was ook niks dus blijft er weinig over en ja manlief wil dus absoluut niet heen want niemand komt aan z`n edele delen te knippen zoals hij dat zegt
    liefs

Deel Deze Pagina