"geen kinderen voor falende ouders"

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Rono, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxjeanyxx

xxjeanyxx Lid

24 jan 2011
    46
    0
    0
    NULL
    sliedrecht
    dus jij wilt wel je belastinggeld uitgeven aan 5 kinderen die in de pleegzorg terecht komen.. en een beter besteding lijkt mij om er voor te zorgen dat alle kinderen thuis kunne blijven wonen.. alleen zullen wij als maatschapij daar ook wat aan moeten doen.. Heel veel medelanders hebben een bepaalt plaatje voor ogen.. alles moet perfect zijn.. mensen die niet perfect zijn vallen daar buiten.. wij hebben er zelf voor gezorgd dat dat plaatje bestaat.. iedereen moet aan het perfecte plaatje voldoen.. en de gene die er buiten vallen die horen nergens meer bij..
    Ik denk dat we hier in nederland toch eens meer naar ons zelf moeten kijken, en dan naar de mensen om ons heen.. en helpen waar we helpen kunnen.. want ok de mensen die geen hulp willen van de overheid hebben hulp nodig.. en willen we geholpen worden door de mensen om hun heen..
    En dat de gemiddelde nederlander alleen aan zichzelf denkt is algemeen bekend.. Want wie gaat er bij de buren helpen als hun moeite hebben hun huis te verzorgen.. of wie zorgt er voor de buurman die niet kan koken voor zichzelf..

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Beetje generaliserend, vind je niet??

Nee, ik wil ook niet dat de eerste 5 kinderen in de pleegzorg komen, maar sorry ... het is een fact of life. Het gebeurd, en dan kan je wel je kop in het zand steken en de vinger wijzen naar de samenleving. Lekker makkelijk. Ik vind overigens dat algemene zorg niets te maken heeft met het perfecte plaatje ... een kind moet een bepaald minimum aan zorg krijgen, klaar! En krijgt die het niet, dan moet je kijken hoe je dat kan veranderen. En in 98% van de gevallen heeft die hulp baat, en veranderd er dus ook iets. Maar voor die 2% waar echt werkelijk niets helpt, moet je dus andere maatregelen nemen. Je weet van te voren toch niet of iemand een goede ouder is? Ik weet dat ook niet, ik ben echt niet zo arrogant om ervan uit te gaan dat ik er wel kom. Maar nogmaals, voor die gevallen waar hulp niets meer uithaalt moet er een maatregel komen? Of wil je dan gewoon maar zeggen: Nou jongens, niets heeft gebaat, laat dan maar??? Beetje krom, vind je niet?

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ jeany: als de kinderen er zijn, dan vind ik dat het belang van het kind voorop staat en dat daarnaar gehandeld dient te worden. De biologische ouders hebben wat mij betreft voorrang wat hulpverlening betreft en ik ben er zeker voor dat er zoveel mogelijk wordt gedaan om de thuissituatie goed te krijgen. Maar als dit niet gaat, zoals vaak het geval is, dan zullen de kinderen helaas uit huis worden geplaatst. Dat vind ik erg en om die reden vind ik dat als ouders keer op keer niet in staat blijken om voor hun eigen kind te zorgen, geen kinderen meer zouden mogen/moeten krijgen. En dan vind ik zo'n strenge maatregel zeker gerechtvaardigd.
    Ik vraag me af waarom je noemt dat een gemiddelde Nederlander alleen maar aan zichzelf denkt. Dat doe ik helemaal niet, en dat doet niemand in dit topic. Verder vind ik je stuk over het perfecte plaatje volkomen uit de lucht vallen en niet zo relevant. Ik vraag me sterk af waarom je de neiging voelt op te komen voor de vreselijke mensen die ZO slecht voor hun kind zorgen dat hun kind uit huis geplaatst moet worden (en dan hebben we het over verwaarlozing, mishandeling, etc.). Ik ga inderdaad in mijn inlevingsvermogen niet zo ver dat ik die mensen nog een 6e kind gun, terwijl ze de eerste 5 psychische problemen hebben bezorgd.

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.308
    2.591
    113
    jeanny er zijn echt nog heel veel mensen die naar hun buren omkijken hoor!!!
    Hoe vaak mijn ouders niet met mensen naar het ziekenhuis hebben gereden. Mijn vader geeft scootmobiel les, computer les, doet overal en nergens klusjes en vult belastingbiljetten in. En allemaal om er niet zelf beter van te worden.
    Je bent zelf erg gefrustreerd over je eigen situatie. Ik ken deze niet en kan niet beoordelen of dit terecht is.
    Maar scheer niet heel nederland en iedereen over een kam.
    Bij mensen bij herhaaldelijk ondanks alle hulpverlening kind op kind uit huis geplaatst moeten worden om het kind beter bestaan te geven is verplichte anti-conceptie inderdaad een goede oplossing.

Weet niet goed wie schreef dat nederland opeens verzint. Dat is dus echt niet zo. Nog niet zo lang geleden werden overal verst. geh. zonder dat ze het wisten gesteriliseerd en in heel wat landen waar mensenrechten niet zo hoog op de agenda staan zal dit nog wel gebeuren.

Dus ja, prikpil in deze extreme situaties!!

5. xxjeanyxx

xxjeanyxx Lid

24 jan 2011
    46
    0
    0
    NULL
    sliedrecht
    Maar wat doe je zelf.. En dat is waar het in mijn ogen om gaat.. Als iedereen in deze maatschapij wat over heeft voor een ander.. maar om zich heen kijkt.. meer voor een ander zou doen.. dan zouden er veel minder kinderen in de pleegzorg terecht komen..

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dat lijkt me een beetje naiief om zo te denken ... je doet het nu overigens overkomen dat het probleem is veroorzaakt door de maatschappij, dat het altijd door anderen wordt veroorzaakt ...

Waarom zou iemand dat doen? Geen hulp accepteren van de instanties die verstand hebben van zaken (en vooral ook toegang hebben tot de juiste hulpverlening) maar wel van (ondeskundige) anderen? Misschien hebben mensen psychische ziektes. Ik weet niet hoe ik daarmee om moet gaan! Lijkt me beter dat zij de juiste zorg krijgen dan ...

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik ben het helemaal met je eens.

8. Within

Within Niet meer actief

Alsof de omgeving doorheeft dat er kinderen mishandeld worden in een gezin.. dat word vaak zo ontzettend goed voor de omstanders geheim gehouden! Mijn buren/klasgenoten/kennissen van ouders/opa&oma hadden ook niks door van de mishandelingen van mijn vader.

Ik ben voor het verplicht geven van de prikpil. Maar wel als laatste redmiddel en niet zoals bij TBS bij elke veroordeling van kindermishandeling. Er zijn ook mensen die daadwerkelijk hun leven beteren.

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.308
    2.591
    113
    jeanny,
    ben tijdje terug nog over de schutting geklauterd omdat mijn buurvrouw dat zelf niet kon en er een frituurpan aan stond en de deur dicht waaide en ze zelf met een rollator loopt, hond gezocht voor dezelfde buurvrouw.
    Moet ik nog verder gaan???
    En momenteel kan ik niet zoveel betekenen in de zin van fysieke hulp omdat ik zelf een beperking heb en al moeite genoeg moet doen om het zelf allemaal te redden maar eens extra aanbieden dat ik de bijna blinde overbuurvrouw in nood graag wil rijden kan ik gelukkig nog wel.
    Net zoals even snel oppassen op de buurkinderen ect ect.
    Hier in de straat staan we wanneer het nodig is echt nog wel voor elkaar klaar alleen we lopen niet de deur bij elkaar plat.

Sommige mensen zijn simpelweg niet in staat om kinderen op te voeden, brengen alleen maar bewust of onbewust schade toe aan hun kind. Ook al staat er heel bataljon hulpverlening klaar

Deel Deze Pagina