Geen kinderwens en gemeenschap gehad zonder anticonceptie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door LolaBloem, 30 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toeteke

    Toeteke Fanatiek lid

    15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Zoals ik al zei, deze zegt niks. Niet of je eisprong geweest is, of nog moet komen. Ook niet als het streepje de dag erna lichter was.
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Ooh deze is negatief hoor en dat zegt dus niks over de mogelijkheid of je piek/ei nu wel if niet geweest is. :).
     
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.915
    15.362
    113
    Maar die ovulatietest is hartstikke negatief en zegt niets... Ik heb zulke streepjes zelfs direct na m’n menstruatie.

    Je weet niet of ie toen al is geweest of nog moet komen.
     
  4. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Aan je ovu test is niets af te leiden, zoals hierboven al genoemd. Dus je zou het wel kunnen nemen, is je eisprong nog niet geweest dan helpt het, en is hij al wel geweest dan gebeurt er niets. Een bevruchting of innesteling wordt niet afgebroken door een MAP
     
  5. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Voor wat dienen die ovulatietesten als ze niks zeggen? Ik was er altijd van overtuigd dat hij bij 2 strepen aangeeft dat je vruchtbaar bent?
     
  6. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Een ovulatie test geeft bijna altijd twee strepen..
    Als de test streep donkerder is als de controle streep dan komt je eisprong eraan.
     
  7. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.915
    15.362
    113
    Nee... Bij twee exact even donkere strepen heb je je piek. Twee strepen heb de meeste vrijwel hun hele cyclus.
     
  8. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    Ik weet niet waar je woont in België, maar in België is er dag en nacht, ook in het weekend een apotheek van wacht in de buurt. Hier kan je die opzoeken de volgende keer: https://www.newpharma.be/apotheek/misc/resources/apotheek-van-wacht.html
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  9. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Als je de bijsluiter leest ;)

    Een ovulatietest meet de LH piek. Ongeveer 24-48 uur na de piek springt het eitje. Je weet wanneer je piek is als de teststreep even donder (of donkerder) is dan de controlesteep.
    Elke vrouw heeft altijd LH in haar urine, en dus plas je bijna altijd een licht streepje.

    Met zwangerschapstesten is het zo dat elk streepje betekent HCG en HCG = zwanger.
     
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Negatief :)

    Pil kan dus zeker zin hebben! Zou het altijd proberen.
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik zou toch maar eens aan de anticonceptie gaan denken als een 3e niet op de planning staat voorlopig.
     
  12. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    En anders een hormoonstaafje in de arm.. of je man een knoopje erin
     
  13. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Thanks dames!
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  14. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Lees ik het goed? Laat jij je man bepalen welke AC JIJ wel of niet zou moeten gebruiken?

    En dan lees ik verder dat je vaker dit soort topics opent. Jeetje, ik krijg hier een beeld bij dat ik niet wil delen.

    Als je voorlopig geen derde kindje wilt en het condoomgebruik bij jullie zo’n rommeltje is zou ik toch maar aan de AC gaan.

    Je man heeft makkelijk praten. Als t mis gaat zit jij met de gebakken peren. Bescherm jezelf, en ga aan de AC, of laat je steriliseren of je man kan zich laten helpen.
     
    Spectre en KleineLai vinden dit leuk.
  15. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    En lees je in godsnaam in hoe alles werkt: ac, ovulatietesten, je cyclus enz enz.
     
    Sado vindt dit leuk.
  16. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ha dames,

    Ik ga vanaf me eerst volgende menstruatie aan de gewone pil gezien ik sws met borstvoeding gestopt ben. Mocht het nu toch raak zijn, is het zekee welkom. We zullen het nog zien. Bedankt voor de tips.

    @Beheer topic mag gesloten worden
     
  17. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    LolaBloem vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina