geen kindje..

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door haailena, 14 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. haailena

    haailena Actief lid

    24 okt 2014
    458
    5
    18
    Afgelopen donderdag hadden we onze eerste echo. Ik zou zo tussen de 6,5 en 7 wkn moeten zijn. Met lichte stress maar vooral met goede gedachten gingen wd naar het ziekenhuis. Ik kreeg een inwendige echo en mijn man en ik keken elkaar direct aan toen we het welbekende vruchtzakje zagen. Het zag er duidelijk anders uit dan bij ons eerste kindje! Dit was nameljjk een leeg zakje. Geen dooier geen frummeltje helemaal niets. Alleen een leeg zakje. De echoscopiste heeft wel 3x gevraagd wanneer precies de testen positief waren. Alles 3x uitgelegd en zij is gaan overleggen. De 1e reactid van haar was ook: ik ben bang dat dit niet goed is. Er zit niets in het zakje en het lijkt een beetje troebel. Na overleg met de fertiliteitsarts werd er besloten dat ik voor de zekerheid toch volgende week nog moest komen voor een echo. Dan word er besproken wat er verder gebeurd. Ik ga ervan uit dat het fout is. Alz er niets zit zit er volgende week ook njet opeens iets.
    Mijn vraag is vooral, hoe gaat het nu verder? Hoelang kan het duren voor dit mijn lichaam uit is? En hoe werkt dat met medicatie? Ik hoor daar namelijk gruwel verhalen over... dus ik maak me op dit moment meer zorgen om het hoe nu verder dan om het feit dat ik geen kindje zal krijgen over 7 maanden.
     
  2. oumnouafel

    oumnouafel Actief lid

    24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Sterkte meid ik heb er geen ervaring mee
     
  3. Kacheltje

    Kacheltje Bekend lid

    8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Sterkte meid!
    Hier helaas wel ervaring. Mocht het volgende week idd mis zijn dan krijg je 3 opties ( tenminste zo ging het bij mij)
    1) Je wacht af en laat de natuur zn gang gaan. Je lichaam zal het vruchtzakje uiteindelijk afstoten.
    2) je kiest voor cytotec. Dit zijn vaginale tabletten die de miskraam opwekken. 40% van de gebruikers moet alsnog een curretage ondergaan.
    3) Curretage
    Heel veel sterkte met alles!
     
  4. River040

    River040 Nieuw lid

    19 apr 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook bij mij is het twee keer misgegaan. De eerste keer was een lege vruchtzak, al dacht ik zelf 10 wk zwanger te zijn. Ik heb de natuurlijke wijze gekozen omdat dat voor mij het beste leek. Dat is bij iedereen anders. Voordeel van curettage is wel dat je er zsm van af bent. Ik wens je iig heel veel sterkte!
     
  5. ButterflyNova

    ButterflyNova VIP lid

    31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wat vreselijk voor jullie!

    De eerste MK heb ik met Cytotec opgewekt. Het is mij enorm meegevallen! Let wel op, dit kan per persoon verschillend zijn. Ik bracht 4 tabletten 's ochtends in. Begin van de middag wat flinke krampen, dat herhaalde zich nog een keer. Bloedverlies begon, om 7 uur 's avonds een 'plons' bloed, flink maandverband vol en dat was waarschijnlijk het verlies van het vruchtje en vruchtzakje. Daarna waren de krampen verdwenen en hoeld ik nog wat bloedverlies.

    Ik wilde liever geen operatie, daarom deze keuze gemaakt. Prettig was ook dat ik in mijn eigen omgeving afscheid kon nemen.
     
  6. haailena

    haailena Actief lid

    24 okt 2014
    458
    5
    18
    Dank jullie wel voor jullie ervaringen. Ik weet nog niet wat ik wil kaar ik heb nog ff om na te denken.
    Hoe snel mag je weer zwanger worden na een mk? Ik ben aan hormonen en heb van mezelf zelden een eisprong. Dus wanneer mag je dan weer met hormonen beginnen?
     
  7. Annekeruiter85

    Annekeruiter85 Fanatiek lid

    10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Heey meid
    .precies hetzelfde meegemaakt.
    Ik heb op 27 oktober 1 echo gehad waarbij leeg vruchtzakje is gezien. 5 november opnieuw echo, situatie onveranderd. 6 en 7 november medicijnen ingebracht. Helaas heeft dit bij mij niks gedaan. Gynaecoloog adviseerde bij mij eerst medicatie omdat ik nog niks aan bloedverlies had en de kans op complicaties bij curettage dan groter is. Afgelopen woe opnieuw echo gehad om te kijken wat medicatie had gedaan. Die dag afspraak gemaakt voor curettage die nu voor as dinsdag is gepland.
    Al met al een lang proces wat ik emotioneel zwaar vind. Ik ben ook behoorlijk boos op de gynaecoloog dat het zo lang moet duren allemaal..
    Mijn tip als je kiest voor medicatie (zelf of op advies vd gynaecoloog ) maak vast een afspraak voor curettage. Deze kun je beter afzeggen dan dat je dus net als ik weer een week moet wachten.

    Heel veel sterkte. Knuffel
     
  8. haailena

    haailena Actief lid

    24 okt 2014
    458
    5
    18
    Dank je voor je advies. Ik krijg gelukkig donderdag de gyn van de fertiliteitspoli dus ik ken haar al ff. Ik weet dat ze echt kijkt naar wat goed voor mij is. Ben benieuwd naar haar advies.. Ik heb ook nog geen bloedverlies gehad.
    Jij heel veel sterkte dinsdag! En het is fijn dat je het dan eindelijk kan afsluiten!
     
  9. MissIrene

    MissIrene Lid

    4 nov 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,
    Helaas ongeveer hetzelfde mee gemaakt.
    Toen wij met 11 weken de eerste echo kregen hadden we er al niet zo'n goed gevoel over. Ik had een week voor de echo iedere dag wat bruin bloed. Het zat inderdaad niet goed. Ons kindje was met zes weken gestopt met groeien.
    Vanaf dat moment kwam het bloeden vanzelf al. Twee dagen later is de vk bij mij thuis geweest en heeft uitgelegd hoe het zou voelen als mijn lichaam zelf het vruchtje af zou stoten. We zouden het twee dagen aankijken en anders zou ik naar het ziekenhuis moeten.
    Heel gek, maar het leek wel of ik steeds een soort bevestiging nodig had ( echo niet goed, hoe gaat het als je lichaam het zelf afstoot) want na 3 uur heeft mijn lichaam het dus zelf af gestoten.
    Vond dat een hele opluchting, ik wilde liever niet naar het ziekenhuis.

    Ik hoop voor je dat jouw lichaam dit ook zelf oppakt!
    In ieder geval heel veel sterkte gewenst!
     
  10. bethje

    bethje Nieuw lid

    19 nov 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Haailena,

    eerst en vooral wil ik je veel sterkte wensen. Wij hebben hetzelfde meegemaakt. Op 7 weken en een paar dagen zwangerschap gingen we naar de gyn voor een eerste echo en daarop was ook een leeg vruchtzakje te zien. Een verschrikkelijk gevoel, want ik voelde me echt zwanger...
    Een week later was er nog steeds niets te zien op de echo en bovendien was het vruchtzakje al wat "gekrompen". Ik heb diezelfde avond van de gyn de medicatie gekregen (ze stak 4 tabletjes op) en bij mij heeft het goed gewerkt. Ik had zelf ook de 'gruwelverhalen' gelezen, maar ik kan je geruststellen (al is elk lichaam anders), want bij mij viel het super goed mee. Zo goed zelfs, dat ik dacht dat de medicatie niet had gewerkt.
    De avond zelf had ik buikkrampen, maar na 2 paracetamol ben ik gaan slapen en heb ik een relatief goede nacht gehad. De dag erne had ik geen pijn meer en het bloedverlies viel goed mee. We mochten in de vooravond op controle bij de gyn gaan en ik had super veel stress dat het niet gelukt was, maar toch was alles weg. Heb dan nog een week bloedverlies gehad, maar allemaal controleerbaar. Ik had me zorgen gemaakt rond het werk (ik geef nl les aan pubers en was bezorgd dat ik plots hevig zou gaan bloeden), maar dat was nergens voor nodig.

    Ik wens je super veel sterkte! Ik hoop dat je iets aan m'n verhaal hebt.
     

Deel Deze Pagina