Geen kip mad(t)ras.. maar kip dekbed!

Discussie in 'De lounge' gestart door tweemeisjes, 23 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    hahahahahahahaha oooooooh!!!

Meeeeeeer!!

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jah, goeiemorchel.. :D ik roggel het wel :D hihi inktvip! hihi moet ineens weer heel erg denken aan die reclame van KPN haha

3. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

@sharon. die was geweldig! :)

4. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    whaha na al jou verhalen (en spelfouten van maxje) ben ik ineens enorm melig! (mijn vriend vind het niet meer grappig :))

5. tweemeisjes

Ik moest zo lachen om mijn dochter en MTV!
    Absoluut not done!
    ,, Ik heb een zachte G, maar ook een harde L, ook een harde L, ook een harde L''
    ,, Mama, dat liedje is leuk!''
    ,, Weet je wat leuker is, ik heb een zachte S, en ook een harde T, ook een harde T''
    ,, Zo gaat dat liedje he-le-maal niet mama!''

Red je hier ook maar eens uit ;)

6. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Bij ons werkt het heel anders.
    Als ze iets niet wil doen, of iets niet wil eten dan zeggen wij op een grappige/semi serieuse manier een paar keer dat ze het niet mag doen/niet mag eten.
    Echt niet doen/eten hoor....Echt niet doen he...
    En vervolgens doet ze/of eet ze het dan snel toch.

We zeggen het wel op een bepaalde manier zodat ze het onderscheid wel kent wanneer iets echt niet mag.

7. tweemeisjes

@Chrisje...

Ja gelukkig :) maar vaak hoef je ook maar even te kijken, kuchen.. dan snapt ze het vrijwel direct ;)
    ze mag best wel es wat uithalen, maar het leukste vind ik toch wel de creatieve manier.
    Wel heeft ze een paar regels, en als ze zich daar niet aan houd kan ze met haar knapzakkie op de trap bivakeren tot zij zich kan gedragen :)

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ja, van die carnavalsliedjes leren ze ook veel! die teksten... eigenlijk zouden ze die liedjes niet mogen uitzenden voor 20u 's avonds :D

9. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    HAhahaha, nu ik knapzakje lees moet ik opeens aan iets denken.
    1 van mijn (inmiddels volwassen) kinderen ging toen hij een jaar of 8 was weglopen want mama en iedereen was stom en noem maar op.
    Heb ik een stokje gepakt, daar een geruite droogdoek omheen geknoopt met wat lekkers en drinken erin en zei..dag, veel plezier.
    (en dat knapzakje was echt iets voor hem, hij las heel veel donald duck's en ene douwe dabbert (dacht ik) trok altijd de wijde wereld in met n knapzak)
    En daarbij....zo heeft mijn vader mij eens buiten gezet toen ik weg ging lopen op mn 12. Heb de hele dag tegenover t huis op t stoepje gezeten, geen idee waar ik heen moest :D

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Geweldig!
    Hier eentje die alleen maar pasta op brood wil. Dat mag wel, maar dan eerst een broodje met smeerpasta. Als die op is, mag hij 1 met pasta (smeerpasta is smeerworst).
    Flauw he :D

11. tweemeisjes

Nee, das grappig!
    Ik zeg altijd, ,, Kijk je zusje eet een boterham met kaas, dan groeit ze goed''
    Dan wil mevrouw ook kaas, en geen hagelslag ;)

12. tweemeisjes

Jammer dat het nu soms geen Sintperiode is, kan ik bellen met de Sint.
    Mevrouw kon opeens.
    1. Opruimen
    2. hoefde mama niets twee keer te zeggen
    3. deed ze superlief ;)

Tja.. :)

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ruben is wel van het proeven!
    Hij wil alles proeven...heel handig.
    Toch vindt hij ook bij voorbaat dingen "lekker" (schut dan nee met een heel vies gezicht). Wij zeggen dan altijd dat ie het maar niet moeten eten. Dat eten papa en mama wel op (groente bijvoorbeeld).
    Hij draait dan heeeeel vaak wel bij!

Vanavond nog.
    Gebakken aardappeltjes, spersieboontjes en vlees.
    Die aardappeltjes waren zo op, vlees ging er ook wel in..maar die boontjes he.
    Hij zat vol (maakt zijn ruggetje dan hol en wrijft over zijn heeeeele bolle buik).
    Ik schuif zijn bordje naar voren (zo ver dat hij er net bijkan), pak zijn vorkje af en laat hem achter met alleen zijn bekertje sap.

Papa en mama eten vrolijk en kletsend verder.
    Het bordje schuift steeds verder terug naar zijn placemat ... ineens hoor je "prikken prikken" en zit ie alsnog in zijn boontjes te prikken.

Negeren.
    Dat is hier echt het toverwoord. Geen aandacht aan schenken, niet dwingen, niet boosworden.
    Positief benaderen en vooral lekker zijn gang laten gaan.

Elmo

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh...nog 1tje dan (tis jouw topic).

Opruimen.
    Dat kan hij ineens niet meer. Alles wat nu niet wordt opgeruimd als hij naar bed gaat, verdwijnt!
    Zijn mand wordt leger en leger...hij begint dingen te missen.
    Ben benieuwd!

15. tweemeisjes

@Elmo...
    Is ook de beste manier. Ze heeft ook een tijdje gehad dat ze van ons bord wou meepakken. Of met haar handen in ons eten zat te prutsen. Dit heb ik dus mooi even afgeleerd. Voor de grap een themamiddag tafelmanieren geleerd ;)
    Dus, wat doen we niet meer bij papa en mama'' riep ik dan naar haar toe.
    ,, Niet meer van jullie bordje eten ;) '' zei ze dan lachend.

16. tweemeisjes

Heej! elmo! dit is niet mijn topic ;)

,, Mama ik ben zo moehoehoehoee!'' riep Lynn vanaf de bank.
    De dame van drie en een half (want zo oud was jij) kon opeens niet meer lopen laat staan opruimen.
    Vandaag heb je een dagje meegelopen op school, maar toch was je vol energie bij thuiskomst.
    Met je tong uit de mond begon je met tekenen en ook te spelen met de auto's.
    Je bent een meisje, meisje, maar ook heb je een beetje jongensgedrag in je.
    Ik hoef je later vast niet al te truttig te gaan kleden, ik denk dat jij later een alternatief meisje word.
    Als ik nu al naar je kijk groei je met de dag, van een kleine dame naar een grote meid.

,, Lynn, ruim jij eens je rotzooi op voordat je gaat slapen'' zei ik met een wijzende vinger.
    ,, Mama, ik IS moe'' (in plaats van ben;))
    ,, Lullie (in plaats van jullie) mogen dit wel even voor mij opruimen hoor.
    Tja, hier had ze al langer een handje van. Dat chaotische heeft ze dus van haar vader (bedacht ik me in de keuken)
    Mijn oog viel op de vuilnisbak en ik kreeg een smile van oor tot oor.
    ,, Zeg Lynn, als mama nou al het speelgoed wat je niet opruimt in de vuilnisbak doet?''
    ,, Mama, niet doen!''
    Als een speer vloog mevrouw van de bank af en begon alles netjes te sorteren. Tien minuten later keek ik naar de woonkamer, alles was weg! :)

Dit werkt tot nu toe nog erg goed ;) (ze is bijna vijf)

Oh ja, ze heeft natuurlijk wel een keer moeten toezien dat er een grijze zak vol speelgoed in de kliko was verdwenen.
    Na een grote smeekpartij van: ,, Mama, nee, mama nee!!!'' heeft ze dit niet meer herhaald :)

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nee precies, daarom doen wij het ook echt ....alleen maakt het nu nog niet zo heel veel indruk.
    Het verbaasde me dus ook dat hij vanmiddag bij thuiskomst om zijn stoeltje vroeg...tjah...die was ook weg (hij gebruikt hem voor alles, behalve om op te zitten).

Tweemeisjes:
    Tips tegen behangscheuren?

18. tweemeisjes

Ja!

Een staande ezel halen met behang en tekenpapier.. laat hem daar lekker aan trekken en kliederen.(bij de IKEA) ;) volgens mij tien euro, maar goed.. liever tien euro dan het hele behang stuk! ;)
    Wat ik bij mijn oudste ook deed :) is een poster ophangen en daar mocht ze aan scheuren.
    Toen was de lol eraf ;)

19. tweemeisjes

@Elmo, jou zoontje is twee? Volgens mij beginnen ze dan half te snappen wat wel/niet mag.
    Zo had Lynn onze gangmuur ingekerft met een sleutel ;)
    Wij hebben glasvezel behang in gang en dat word dan grijsachtig ;)
    Ze heeft een half uur op de gang gezeten, wel erg lang.. maar dit heeft ze niet meer gedaan. :)

Oh, nog een tip voor behang scheuren. Een stapel oude tijdschriften/gidsen neerleggen.

Grote doos erbij, en dan laten scheuren :) tadaa! het is een troep maar binnen een paar minuten weg :)

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het gaat hem niet om het scheuren....
    Ik denk dat er serieus een minihaakje aan heeft gezeten want hij heeft het alleen bij zijn bedje gedaan, ter hoogte van zijn kussen zeg maar.
    Verder scheurt hij niet. Hij heeft het daarna nog eens gedaan (ja, zit dan toch wat losser he) maar toen mijn man hem op heterdaad betrapte is hij zich echt rotgeschrokken. Alleen al van het openzwaaien van de deur..manlief hoefde eigenlijk al niks meer te zeggen...

Ben zo bang dat hij het nog meer stukmaakt (we gaan verhuizen en overwegen dus ook geen behang te plakken op de kinderkamers :D).

Deel Deze Pagina