Hoi hoi, Bij 31 weken + 1 dag werd het gewicht van ons meisje geschat op 1715 (bij 35 cm lengte). Liefs, Kiki
Ik weet de gewichten van Eva niet van toen ik zwanger was, maar ik wilde even aangeven dat je je er niet op moet verkijken wat ze schatten. Bij mijn schoonzus werd met 39 weken geschat dat haar zoontje ongeveer 3500 gram zou zijn. Drie dagen na die schatting is hij geboren met 5450 gram. De schatting kloppen dus vaak niet! Laat je dus niet gek maken als ze zeggen: de kleine is te groot of te klein
Bij 25 weken wogen onze tweelingmeisjes 727 en 740 gram en nu bij 31 weken wogen ze beide gemiddeld 1300 gram. Maar tweelingen groeien minder hard dan eenlingen later in de zwangerschap
25 weken: 912 gram... vaak is het maar een schatting natuurlijk, ze kunnen er best een onsje ofzo boven of onder zitten...
Bij 21 weken 466 gram bij 34 weken 2400 gram bij 37 weken 2690 gram Bij de geboorte 29+4 2920 gram Op het laast is ie dus maar heel weinig geroeit
Bij mij met 29,0 dagen ongeveer 1100 gram. Gyn zei dat ze groeiachterstand heeft van 2 weken. Morgen weer op controle. Hopelijk heeft de rust goed gedaan en is ze goed gegroeid.
echo:27+5: 1260 gram schattingen via de "buitenkant" doet hier de vk pas echt helemaal op het laatst... (en liever niet) omdat ze nog veel (of juist niet) kunnen groeien als je het te vroeg doet... met 39 weken ofzo maakte schatting van geboorte gewicht van tweede geschat op 6,5-7 pond.... meisje woog 3360 gram.... mn eerste werd door andere vk (ook tegen het einde) geschat op 7 pond... en 3470 gram....