extreem overgewicht inwendige echo

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tilaena, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Hallo,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is dat er bij extreem overgewicht (bmi boven de 45) en een wat naar achter gekantelde baarmoeder, de echo minder goed te zien is? Bijv. Wel een hartje zien maar dat je niet goed kan meten hoe groot het vruchtje is bij 7 weken.

Ik had vandaag nl een inwendige echo. Zou 7 weken moeten zijn. Na 2 inwendige echo pogingen waar alleen de vruchtzak op te zien was, naar het toilet gegaan en toen was er wel een vruchtje te zien. Meerdere malen geprobeerd te meten en met z'n 2en gekeken waar ze moesten meten, en kwamen uit op 3,4 mm wat met 6 weken overeen zou komen volgens hun. Ik moet over 2 weken terug komen voor een nieuwe echo. Maar vroeg me dus af of naast het niet goed groeien, of minder lang zwanger zijn het ook een derde optie van geen goed zicht kan zijn.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hallo,

Het klopt inderdaad dat overgewicht een slechter echobeeld kan geven. Daarnaast doet een gekantelde baarmoeder dat ook. Het kan dus ook hier aan liggen. Aan de andere kant als ze het vruchtje helemaal in beeld heeft klopt de meting wel ongeveer. Dus hele grote verschillen zou ik niet verwachten. Succes!

Groeten Evelien

Deel Deze Pagina