Zwanger van de 2e....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama van 2 meiden, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ben zwanger van de 2e; nu bijna 20 weken en t gaat goed...

Alleen....ik voel me nu hoe ik me bij de 1e zwschap rond de 30 weken voelde; heb al n beetje last van m'n bekken, ben moe en krijg al een beetje een 'zwangerloopje' als ik niet oplet..
    Herkenbaar? Ik ben nog niks aangekomen, buik is wel wat groter nu maar niet heel erg. Heb nauurlijk een drukke dreumes rondlopen dus zal t dan vooral daar aan liggen?

Graag ervaringen!!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier precies hetzelfde... Toen ik zwanger was van Eva kreeg ik rond de 20 weken ook al veel last van mijn banden (en misschien ook bekken?), kon ook niet al te ver meer lopen. Nu vanaf dezelfde termijn weer last, maar zo 'slecht' als ik me nu voel heb ik me tijdens de zwangerschap van Eva nooit gevoeld. Heb erg veel last van mijn buik/banden en misschien bekken (moet ik nog even checken met de huisarts/verloskundige).
    Mijn buik is nu volgens mij even groot als toen ik 40 weken zwanger was van Eva. Ik hoop dat ie nu een beetje stopt met groeien want ik vind het best zwaar. Ik wil zoveel, maar m'n lichaam wil het niet meer ;). Het enige wat ik echt wil volhouden tot het eind is het zwemmen met Eva op dinsdag, dat vinden we zo leuk!

Ik denk dat het hier vooral komt doordat het de 2e zwangerschap is en je banden en bekken eerder al een optater hebben gehad. En daarbij is het toch wat intensiever als je al een dreumes hebt. Ik zou het zelf niet erg vinden om bij wijze van spreken de hele dag op de bank te zitten, maar voor Eva vind ik dat niet leuk en wil ik toch dingen doen. En ik moet haar zo af en toe nog tillen, maar ik maak het mezelf nu makkelijker door haar zelf te laten staan in de kinderstoel zodat ik niet zo erg hoef te tillen. En bij het in de kinderstoel zetten laat ik haar eerst op de bank klimmen en staan, scheelt ook weer ;)

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    tot nu toe verloopt deze zwangerschap een stuk beter dan de eerste. Minder pijn enzo ( afkloppen ;) )
    Wel merk ik dat ik veel eerder en vaker moe ben nu ik ook een peuter heb rondlopen.

Tillen doe ik hem niet meer. Laat hem overal zelf op klimmen en dat gaat prima. Nu liet ik 'm dat al eerder doen hoor ivm mijn reuma. Maar voordat ik zwanger werd tilde ik hem af en toe nog wel als ie er om vroeg. maar nu echt niet meer hoor. want dan krijg ik me toch steken in mijn vagina pfff

savonds na het eten gingen we altijd een eindje lopen maar dat redt ik nu niet meer hoor. Savonds ben ik echt OP!

Buik is niet groter als toen bij Erik. Maar komt omdat ik bij Erik teveel vruchtwater had en dus een giga buik had!

Deel Deze Pagina