Belachelijk zeg! Het gaat om een bedrag van 3,00! Als je nou 78,35 wil betalen met muntgeld en ze willen het niet aannemen, dan begrijp ik dat (dan wordt m'n handtas trouwens wel héél zwaar ) Maar aan mij had ze een verkeerde gehad! Kom nou zeg
Laatste maakte ik nog mee bij een tabakswinkel waar ik een kaart wilde kopen dat ze de 1 en 2 eurocent weigerde. Ik heb aangegeven dat geld, geld is. Alleen de Aldi geeft de 1 en 2 eurocenten nog uit. Ik moet moest de centen maar bewaren en ermee bij de Aldi betalen. Ik vind het belachelijk dat die munten geweigerd worden, het is er niet voor niets en zoals ik al zei geld is geld. Dat afronden naar boven als iets bijv 7.99 is, tegek voor woorden. Zo wordt er telkens weer 1 ct van je gepikt. Maar hier wordt niets aangedaan
Was laatst iemand die een belastingschuld wou gaan afbetalen. Omdat de beste man die mensen wou 'terugpakken' betaalde hij zijn 400 euro af in alleen maar 5 centjes. De Belastingdienst kon niets anders doen dan het gewoon aannemen, omdat het een wettelijk betaalmiddel was.. Dus over dat kleine beetje dat jij gaf moeten ze helemaal niet zeuren!
dat is natuurlijk ook wel een beetje overdreven ik bedoel klaag je ook als het naar beneden wordt afgerond??
die kassiere had denk ik niet zo'n zin om al die muntjes eind van de dag te tellen ofzo...wat een muts.
Omdat Nederland de enige is die zo moeilijk doet over die 1 en 2 centen. Andere landen, waaronder Portugal, hebben ze wel normaal in omloop. Als ik in NL ben, geef ik die muntjes die ik al had dan ook gewoon af als betaalmiddel. Die 1 en 2 centen komen hoogstwaarschijnlijk veel van europese buitenlanders.
Ik geniet altijd van de scheve gezichten die ik krijg als ik in NL weer eens mn 1 en 2 cent muntjes kom uitgeven . Duidelijk dat ze er niet blij mee zijn, maar er wordt eigenlijk nooit wat van gezegd. Vind trouwens heel bizar dat een Aldi wel die munten teruggeeft maar niet accepteert. Dat zou ik dus echt niet pikken he.
Buiten het feit om dat dit belachelijk is van de cassiere en ze dit gewoon moet aannemen hoeven winkels GEEN 1 en 2 centen aan te nemen! In de wet staat dat de winkel het mag weigeren als dit goed aangegeven staat, dus bij de deur en bij de kassa zelf. Zodra je 1 stap over de drempel van de winkel doet, ga je akkoord met de huisregels van de winkel. Houd je je daar niet aan, kan je gewoon zonder boodschappen vertrekken.
Vanuit hoofdkantoor wordt het beleid gegeven dat er niet met teveel kleingeld betaald moet worden. Liever pinnen en als het contant betaald wordt dan liefst zo met brief geld. Paar centen erbij vragen is ook geen beleid meer officieel mag een ah caissiere hier niet naar vragen, maar werkt makkelijker en voornamelijk klantvriendelijker om het wel te doen. Blijft een keuze van franchiser of winkelmanager, hoe ze hier mee om gaan
Wat vreemd, als ik niet steeds om kleingeld vroeg dan had ik op een gegeven moment een lege kassa en kon ik mensen hun wisselgeld niet eens terug geven. Ik was juist blij als mensen met kleingeld betaalde. Altijd contant met briefgeld is bijna onmogelijk, 9 van de 10 keer zijn het geen ronde bedragen en dus moet je altijd kleingeld terug geven. Maar als je geen kleingeld geeft, maar wel steeds terug moet geven heb je uiteindelijk ook een lege kassa. Bij de albert heyn mag je ook maar 5 briefjes van 20 en 10 briefjes van 10 in je kassa hebben als ik het me nog goed herinner, het is in ieder geval zoiets. Dus dat lijkt me erg onhandig.
Inderdaad, toen ik achter de kassa werkte, was ik blij als er gepast werd betaald of met kleingeld. Zou wat zijn als elke winkel dat beleid zou hanteren. Wel kleingeld weggeven als wisselgeld, maar geen kleingeld meer aannemen. Wat moet de klant dan met alle muntjes doen, naar de bank brengen?
Ik werk ook bij de Appie.. Neem ook alle kleingeld aan die ik krijg. Zou toch wat zijn als je dat niet mag aannemen... Ook de 1 & 2 centjes.
Als ik met kleingeld betaald hier in de buurt zijn ze altijd heel blij.. Wat vreemd dat het dan wettelijk niet meer mag.. Moet zeker alles met de pinpas.