Geen kliertjes Montgomery en droge tepelhof

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door puur, 24 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puur

puur Actief lid

19 okt 2010
    111
    0
    0
    Hoi,

Ik ben 38 weken zwanger. Op mijn tepels kan ik geen kliertjes van Montgomery ontdekken en de tepelhoven zijn droog met kleine velletjes. Wat betekent dit? Moet ik ze juist wel of niet invetten? Zoja waarmee? En wel of geen douchecreme gebruiken? Ik wil straks heel graag borstvoeding geven en maak me opeens zorgen omdat ik overal over Montgomery lees, maar niet wat als deze kliertjes er niet zijn. Hopelijk hebben jullie een antwoord, alvast bedankt!

Groetjes Puur

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik weet vrijwel zeker dat je ze wel hebt, maar ze zijn (nog) niet zichtbaar bij jou. Geen probleem.
    Ik zou zeker geen douche-creme gebruiken nu , en ook kort en lauw douchen. Douchen droogt de huid uit, en de huid is oiv hormonen nu toch al droog. Als je echt schilfers hebt kun je wel invetten, met puur wolvet (lanoline) het liefst. Purelan kan bijvoorbeeld, bepanthen ook, maar daar zitten wel weer toegevoegde stoffen in.

Mirjam

3. puur

puur Actief lid

19 okt 2010
    111
    0
    0
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor je reactie en adviezen. Een hele opluchting dat de kliertjes er wel zitten maar zich nog verborgen houden. Ik ga ervan uit dat borstvoeding dan in principe ook geen probleem moet zijn. Nu alleen nog even op die kleine wachten...

Groetjes Puur

Deel Deze Pagina