Hallo, Ik heb al eens eerder een vraag gesteld, dus onderstaand verhaal komt waarschijnlijk bekend voor. Maar nu heb ik nog een vraagje. Ik heb te weinig productie. Ik heb maar 200 tot 400 cc op een dag. Ik had op dag drie al hulp van een lactatiekundige en heb me een ons gekolfd. Ook domperidon heb ik gebruikt en dat hielp enigzins ( van 200 naar 400 cc). Nu gebruik ik dat niet meer, maar heb ik ondersteuning van een homeopate. Met die middelen ga ik ook van 200 naar 400 cc, dus dan liever de natuurlijke producten. De schildklier zit ook tussen de normaalwaarden. De lactatiekundige denkt dat ik tot de 2 procent behoor die echt te weinig melk heeft. ( mijn moeder en oma hadden ook te weinig, dus waarschijnlijk erfelijk). Maar nu ben ik benieuwd wat de redenen van te weinig productie zijn voor de deze 2 procent. Niet dat ik nog het idee heb dat ik het kan verhelpen, maar puur uit nieuwsgierigheid.weet u deze redenen? Alvast bedankt Groet, Yvonne
hoi soms kan het komen doordat het klierweefsel onvoldoende ontwikkeld is in de puberteit. Soms kan het komen doordat de start van de BV periode heel moeizaam is verlopen. Soms is er sprake van hormonale afwijkingen. Soms kan het komen door medicijngebruik of ziekte van de moeder of extreme stress. wel fijn dat je toch nog van 200 naar 400 bent gegaan! Mirjam