Blaasontsteking

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jess93, 11 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ik denk dat ik een blaasontsteking heb, heb namelijk na het plassen pijn in mn buik. Soms ook het gevoel dat ik heel nodig moet maar dan komen er maar een paar druppels uit. Daarnaast ook vaak buikkramp, maar dat kan ook door groeien van baarmoeder komen.
    Nu vroeg ik me af of je zomaar urine kan langs brengen bij de huisarts of dat je afspraak moet maken ervoor.
    Heeft iemand ook ideeën/tips om het in te doen, kan me niks bedenken om het in te doen namelijk:)

2. Melaniejj

Melaniejj Actief lid

11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    Kun je gewoon langs brenge kijken ze gelijk voor je na als het goed is iig bij die van mij kan da wel

3. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Morgenochtend even bij de huisarts brengen. Vraag of ze het op kweek willen zetten!

4. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Balen zeg! Beter ff urine weg brengen, je kan maar zekerheid hebben!

Urine wegbrengen is bij ons niet op afspraak maar wel van te voren bellen met je verdenkingen en dan mag je komen brengen.
    Moet wel ochtendurine zijn en je moet je vooraf met water van onderen gewassen hebben. Dan midstream opvangen, dus eerste beetje gewoon in de wc en daarna pas in potje. Doe het op mijn werk vaak bij de bewoners ;)

Waarin haha, moet ik om lachen omdat ik toevallig gisteren bloed heb laten prikken en in die wachtkamer hing een poster met foto's van de meest vreemde urine potjes die doktoren voorbij zagen komen. Denk aan lege botervloten, drinkbekers van kinderen, lege hak potten, lege drankfles.
    Heb je geen klein Tupperware doosje? Anders zou je morgen een potje kunnen halen bij de assistent en dan dinsdagmorgen inleveren??
    Succes in ieder geval!

5. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    Je hebt er nu even niks aan, sorry, maar misschien voor een volgende keer, ik heb ook af en toe blaasontsteking en zoek me dan een ongeluk naar een potje. Heb pas bij de apotheek een aantal urinecontainers (zo heet het) gekocht. Niet duur en mocht ik er 1 nodig hebben, dan heb ik ze staan.

6. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Hahahaha! Grappig mamavannunog2! Aan sommige dingen zou ik echt niet denken, ik ga maar is mn keukenkastjes grondig doorzoeken naar een handig potje ofzo ervoor.. Hoe groot moet zo'n potje zijn ongeveer? Heb nog nooit in mn leven blaasontsteking ofzo gehad dus werkelijk waar geen idee haha!

Moet het altijd op kweek babylove? Zo ja, waarom dan?

Thanks voor de tip Joolzz, dat ga k ook maar s een x doen denk ik!

7. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Kan je gewoon langsbrengen maar meld er voor de zekerheid even bij dat je zwanger bent( niet iedereen is altijd even snugger dat op te zoeken in het systeem)
    Ik heb door de jaren heen allerlei potjes gebruikt hahaha, HAK potjes, medicijnenpotjes.. Of eerst naar de apotheek om zo een urinecontainer te halen en dan aflevere

8. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Dan zien ze gelijk of je GBS bacterie bij je draagt.

Ik heb ook nooit van die urine containers in huis :)
    Laatste keer een kolf flesje gebruikt, daar heb ik er zoveel van.

9. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Oké en dat willen ze ook altijd doen als je ernaar vraagt?

10. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Is zoiets goed als urinepotje? Of moet het perse een hoger smaller potje zijn?

11. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Geen idee maar zou het zo in zo vragen.

12. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Heb je geen plastic of kartonnen bekertje in huis?

13. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Oké ga ik doen!
    Nee.. dit is het meest gebruikelijke wat ik tegenkom, misschien eerst maar even bakje halen bij de apotheek en dan overmorgen inleveren ;)

14. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Oh wacht heb wel een honingpotje dat bijna leeg is! Die kan k wel even in de vaatwasser zetten vanavond en die dan gebruiken. Is wat beter denk ik! Dat beetje honing wat er in zit nog kan me gestolen worden :p

15. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Prima potje toch!
    Als ie maar goed schoon is anders komt er dadelijk uit de test dat je een bij bent whaha.
    Succes met mikken morgen ;)

16. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Hahaha mamavannunog2!
    Nou er is niets uitgekomen nog, niet dat ik een bijtje ben :p maar ook geen blaasontsteking :(
    Dacht het echt zeker te weten.. Ze hebben t nu op kweek en kan morgen rond 11u bellen voor de uitslag, nog even afwachten dus!

17. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36

Lastig is dat he! Ik dacht met 22 wkn ook zeker dat ik een blaasontsteking had maar kwam ook niks uit urine onderzoek.
    Goed dat het op kweek is gezet

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.224
    23.298
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou dan echt even een potje halen in apotheek of bij de assistente. Ben zelf doktersassistente en wordt niet blij van die ranzige groentepotten en weet ik het wat nog meer. Druipt vaak van de urine, gatver. Is weinig moeite om even iets fatsoenlijks te halen.
    Wel goed dat ze het op kweek hebben gezet, je weet maar nooit!

19. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ah bah Liedje, dat is idd smerig!
    Ik heb uiteraard eerst getest met gewoon water of ie echt goed dicht was en niet lekte. En na het vullen natuurlijk even onder de kraan gehouden ;) Vind t zelf ook niet fris om m anders in mn tas en handen te hebben!
    Heb wel gelijk potjes meegenomen van de apotheek!:)

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.224
    23.298
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Het meest vieze wat ik ooit aan mn balie kreeg, was zo'n wit plastic bekertje en ze had die helemaal ingepakt met vershoudfolie. Die patient heb ik een paar handschoenen gegeven zodat ze het zelf uit kon pakken. :D

Deel Deze Pagina