koemelkallergie + spugen (Johannesbroodpitmeel?)

Discussion in 'Flesvoeding' started by suze238, Feb 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suze238

suze238 Actief lid

Mar 9, 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    Hallo, ikheb dit ook bij de voedingsdeskundige geplaatst maar ik dacht miss kunnen de ervaren mamma's wat vertellen over hoe het bij hun ging.

sinds afgelopen maandag zijn wij over op voeding voor koemelkallergie (nutrilon pepti). Op advies vam het cb, ik had op internet alle symptomen gevonden en mijn zoontje had bijna alles. NU gaat het al stuk beter, hij is vrolijker, huilt minder, heeft bijna geen krampjes meer en zijn huidje is al iets rustiger. Alleen blijft hij spugen.. elke fles komt er bij het tussendoorboertje een flinke mondvol terug en bij het na-boertje ook nog, en soms daarna ook nog een paar mondjes. De ene fles is het erger als de andere. HIerdoor krijgt hij naar mijn idee ook te weinig binnen en komt hij vrij snel weer voor zijn fles. Na 2 uur soms al, alleen drinkt hij dan maar weer een klein beetje omdat hij toch nog niet genoeg honger heeft. NU zat ik zelf te denken aan johannesbroodpitmeel? Maar ik weet niet wat wijsheid is... zou het spugen nog door de allergie komen en heeft het nog tijd nodig of zou Johannesbroodpitmeel toch kunnen helpen? En mag dit uberhaupt met deze voeding?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou even bij de huisarts langsgaan om je kindje te laten checken op reflux. Dat is beter dan op eigen houtje met verdikken beginnen. Soms heb je bij reflux ook medicatie nodig.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Idd even laten nakijken bij een arts. Liefst nog een kinderarts, want een huisarts kan niet zoveel onderzoek doen als het gaat om reflux. En ik zou niet zomaar op een vermoeden gaan starten met medicatie die best heftig is igv reflux.

Spuugt hij met een grote boog? Dan zou het reflux kunnen zijn. Gewoon een mondje teruggeven is meer een teken van meer dan voldoende hebben.

Kindjes met reflux vragen wel vaak eerder om een nieuwe voeding, omdat dat zuur brandt in hun keeltje.

Hoeveel flessen geef je? En hou je hem na het voeden een goed half uur rechtop?

4. suze238

suze238 Actief lid

Mar 9, 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    hij krijgt in totaal 7 flessen van 120cc meer drinkt hij echt niet per keer. Pff nou zit ik gelijk weer in de stress.. reflux denken jullie echt??
    Ik hou hem idd rechtop na de fles, maar hij spuugt al tijdens de fles.. echt tussendoor zeg maar.. Daarna is het alleen een beetje een mondje af en toe, maar het komt echt omhoog met zijn boertjes of als hij hoest zeg maar

5. zogelukkig

Ik denk niet dat het reflux is, dat is toch echt even na de voeding spugen met een grote boog. En zuur ruiken daarbij. En overstrekken, niet op rug willen liggen, vuistjes ballen etc.
    Ik denk dat het door de koemelkallergie komt.
    Je kan trouwens gewoon Johannesbroodpitmeel door zijn fles doen!

6. suze238

suze238 Actief lid

Mar 9, 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    ja ik had zelf ook helemaal niet aan reflux gedacht.. het lijkt vandaag iets beter te gaan miss moet ik het gewoon nog even aankijken en gaat het met een paar dagen nog beter. Het kan natuurlijk dat zijn lijfje gewoon nog moet wennen aan de voeding...

7. zogelukkig

Jazeker! Ik zie dat je het nog maar 5 dagen geeft. Vaak zie je pas na twee weken het verschil.
    Maar je mag dus gewoon Johannesbroodpitmeel toe voegen aan de pepti, dat is geen probleem, ik zou dat maar proberen als het maandag niet beter gaat.

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Zoals je het beschrijft denk ik dat het door de KMA komt.
    Om daar een juist beeld over te krijgen zou ik persoonlijk nog niet de voeding gaan indikken.
    Geef de voeding eerst maar de tijd. Als de klachten uiteindelijk alleen maar verminderen ipv weg gaan, kan het ook zijn dat pepti niet sterk genoeg is.

Ons zoontje spuugde ook veel. Een huisarts zei reflux, terwijl het echt door de KMA kwam (deze arts veegde kma toen van de tafel).
    Met de overstap naar pepti nam het spugen af, deed dit bijna niet meer. Sinds we nutramigen gebruiken is het helemaal weg.

Share This Page