van forte terug naar standaard

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door jettepet, 25 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jettepet

jettepet Niet meer actief

Mijn dochter is bijna 5 maanden en krijgt Nutrilon Forte 1, 2x 180/6 en 2x 210/7. Sinds 2 weken geef ik ook een fruithap, meestal eet ze daarvan een half potj leeg. Volgende week wil ik er groente bij gaan proberen.
    Nu was mijn vraag, ze is dus nu niet meer zo hongerig en laat gerust 5 uur tussen de voedingen..doe ik niet maar ze kan het wel.
    Nu dacht ik kan zomaar weer terug naar de standaard of moet ik dan net als de overstap van standaard naar forte weer eerst mengen met elkaar?
    Straks met 6 maanden stap ik in overleg met het CB sowieso over op standaard 2.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij zijn zonder problemen overgestapt van Forte 1 naar Standaard 2. Ik geloof dat ik alleen gemengd heb omdat ik te weinig had...

3. jettepet

jettepet Niet meer actief

Ja ik denk ook dat ik zo kan overstappen, kan het allicht proberen.
    De standaard is ook lichtverteerbaar dus minder belasting voor de darmpjes.
    Ze heeft sowieso al weinig last gehad van de darmpjes ook met de overstap op forte en fruithapjes.
    bedankt voor je reactie.

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    mijn zoontje heeft ook heellang de forte voeding gehad, maar omdat hij inderdaad begon met bijvoeding dronk hij zijn flessen niet leeg meer.
    Dus weer terug op standaard, ik heb de forte gewoon opgemaakt en toen direct weer met standaard begonnen.
    hier gaf het geen probleem.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zijn met 6 maanden ook overgestapt. Maar ik denk dat je nu ook wel terug kunt, ik zou het gewoon in 1 keer doen, per fles. Dus bijvoorbeeld de 2 180 flessen in standaard, en de grote flessen in Forte.
    De overstap van Forte naar standaard lijkt me makkelijk, omdat Forte toch de zwaardere voeding is..

Je kunt ook die 2 210 flessen terugbrengen naar 180 trouwens, dan krijgt ze nog genoeg binnen.

6. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    Je kunt standaard en Forte gewoon met elkaar mengen

Zo kun je geleidelijk aan overstappen op meer schepjes standaard dan Forte tot je geen Forte meer hoeft te gebruiken

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier ook veiding voor hongerige baby's. Met opvolgmelk wel de standaard gegeven, was prima!

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij zijn met 6 maanden van de Forte 1 naar de standaard 2 gegaan, wij hebben niet gemengd.

Deel Deze Pagina