Vandaag hadden we onze eerste echo, de termijn echo. Helaas bleek het vruchtje naar 7 weken gestopt te zijn en was er geen hartslag aanwezig. Nu is het wachten tot het lichaam het vruchtje afstoot. Iemand ervaring hoe lang dit kan duren?
Ah, sterkte! Afwachten dat kan best een tijdje duren. De laatste keer had ik met 8w een echo en was het vruchtje ter grootte van 6,5wk. ik heb toen nog 3wk afgewacht, maar niks leek erop dat het spontaan zou komen. Uiteindelijk is het opgewekt mbv miprosol. Ik was er zelf ook klaar mee, wilde het afronden
Bij mij was het gestopt met groeien rond de 6 a 7 weken en was volgens eigen berekening 9w2d, geen enkel teken dat de miskraam vanzelf zou komen. Heb het dus ook opgewekt met medicijnen.
Vruchtje met 7 wkn gestopt met kloppen. Uiteindelijk met 9 weken gecurreteerd. We hadden verwacht dat het vanzelf af zou komen aangezien ik met 6 wkn hevig bloed verloor en enorme krampen had maar toen klopte er een hartje. Toen het gestopt was geen bloed meer gezien dus gekozen voor curretage.
Heel veel sterkte! Ik heb een keer 3 weken gewacht en toen kwam het nog niet vanzelf, daarna dus steeds maar een week gewacht en dan de miskraam opgewekt met cytotec.
Ten eerste, wat een verdrietig nieuws. Heel veel sterkte! Ik kwam er op de 10 weken echo dat het hartje is gestopt met 8,5 week. Na een week moest ik weer terugkomen om te bespreken wat ik wilde en heb toen meteen voor Cytotec gekozen. Die week waarin ik wist dat het niet meer leefde vond ik verschrikkelijk, ik zou echt niet langer hebben kunnen wachten tot het vanzelf komt. Ik vind het heel knap als mensen dat wel kunnen, maar zie niet zo goed in waarom dit gedaan wordt. Bij mijn weten en ervaring heeft Cytotec verder geen bijwerking of bijvoorbeeld risico's zoals een curettage.
Wat een verdriet, veel sterkte . Bij mij kwam het ook niet binnen 3 weken vanzelf op gang, sprak laatst iemand die het wel aankon om te blijven wachten en die kreeg de miskraam pas bij 16 weken (duurde dus 8 weken bij haar, toen was hartje al gestopt). Misschien kun je wel alvast medicijnen meekrijgen en dat je dan op een voor jou geschikt moment het kunt opwekken.
Sterkte Joelle23. Ik kreeg gisteren bij termijnecho te horen dat het hartje met 9 weken +2 dagen gestopt is met kloppen. De dag ervoor hadden we nog een goede hartslag gezien op de echo. Heel verdrietig, twijfel zelf over curettage. Er is een klein risico, maar lijkt mij prettig om niet meer te hoeven afwachten.
hallo iedereen, ik heb vorige week dinsdag een bloeding en stolsel gehad (zie foto) Is dit het vruchtje ? ik was die dag 9 weken en 3 dagen. Heb met 8 weken en 2 dagen nog een kloppend hartje gezien. gr.
Bij mijn miskraam waren de stolsels groter dan die jij op de foto hebt staan (was met 6,5 week) maar dat zegt niet alles, omdat ik ook altijd menstrueer met veel stolsels en bloed. Als je het zeker wilt weten zou je een echo moeten vragen, want dan kunnen ze beoordelen of alles weg is.
Weetje wat zo vreemd was is dat ik helemaal geen buikpijn had... En als ik menstrueer heb ik ook meestal stolsels. Maar ik heb maandag een afspraak dus ben benieuwd...
Iedereen bedankt voor de reacties! We zijn bijgekomen van de schrik en het verdriet en hebben het voor zo ver mogelijk een plekje kunnen geven. Tot nu toe geen enkele aanwijzing dat het op gang komt, en helaas nog wel iedere ochtend overgeven en andere kwaaltjes. Ik vermoed een beetje dat het nog lang zal duren mocht het zelf komen, dus ben mij wel aan het inlezen in de opties die we hebben. Curretage moet ik niet aan denken en zou dan ook echt de laatste optie zijn. Zijn er dames die van de pillen veel bloedverlies hebben gehad? Daar lees ik veel over, en tijdens mijn 1e zwangerschap ben ik bij de bevalling 1,5 liter bloed verloren. Dus ben ik een beetje huiverig
Kan me helemaal voorstellen in wat voor dubio je zit, de 1e x durfde ik de cytotec niet aan omdat ik ook zo bang was voor hevige bloedingen maar de afgelopen keer durfde ik vooral niet nog een currettage aan uit angst voor verklevingen. Ik vond het bloedverlies meevallen, duurde vooral heel lang (14 dagen) maar meestal bloed je een week als een hele heftige menstruatie. De pijn was ook wel als een mini bevalling maar wel met veel paracetamol weg te krijgen. Al met al vond ik het toch fijner dan currettage. Mocht je echt veel bloed verliezen, linea recta naar ziekenhuis, dus zorg dat je een achterwacht hebt.
Bij mij viel het bloedverlies ook mee. Zoals @vlinderCN schrijft, duurde het voornamelijk lang. Een paar uur na de Cytotec begon de miskraam en daarmee het bloedverlies natuurlijk, maar 6 uur later was zo goed als alles eruit en nam de hoeveelheid bloed ook af. Daarna nog 1,5 week bloedverlies als een flinke menstruatie en nu heb ik nog steeds licht bruinverlies (morgen is het 4 weken na de miskraam). Dus het nabloeden vind ik lang duren, maar de hoeveelheden waren op bepaalde momenten even hevig, maar namen dan ook weer af. Zorg er inderdaad voor dat er iemand bij je in de buurt is, zodat je naar het ziekenhuis kan mocht dit nodig zijn en dat je pijnstilling in huis hebt (mijn gyn adviseerde ibuprofen). Met een curettage heb, als het goed is, minder nalast. Maar ik vind zelf het risico op verklevingen en vroeggeboorte bij zwangerschap te groot. Op Nederlandse sites vallen de percentages van verklevingen mee, maar volgens buitenlandse sites is dit cijfer een stuk hoger, omdat verklevingen vaak niet ontdekt worden. Het risico op vroeggeboorte is volgens onderzoek van het AMC 1 op 5.
Met 8 weken zwangerschap kwamen wij erachter dat het hartje was gestopt. Ik zou op maandag een curettage krijgen op vrijdag begon het bloeden maar zette het niet door. Op maandag toch curettage en na 4 dagen weer een avond flink bloedverlies Daarna niks meer, enkel buikpijn bij bv stofzuigen.