Verschrikkelijk veel harde buiken

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by RianneD, Dec 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RianneD

RianneD Actief lid

Nov 25, 2006
    252
    0
    0
    goedendag, ik had even een vraag. Ik ben nu 32 weken zwanger en heb al een aantal weken verschrikkelijk veel harde buiken. Nu is dat op zich niet zo erg maar heb ze steeds vaker en ze gaan steeds meer pijn doen! Had ze gisteren avond zelfs 3 uur lang regelmatig en steeds pijnlijker! Wanneer moet ik nou contact opnemen met mijn verloskundige? Mijn moeder was erbij en die zei ook al van nou dat hoort echt niet zo..... dus maak me best veel zorgen. Ik hoop snel wat te horen.
    Groetjes Rianne

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Rianne,

Vervelend zeg! Ik hoop dat het al wat is afgenomen.
    Harde buiken zijn een soort oefening van je baarmoeder. Je baarmoeder is namelijk een grote spier die regelmatig weer even moet samentrekken. Ook geeft een harde buik aan dat je misschien wat druk bent geweest deze dag of de dag ervoor.

Harde buiken mogen en ze mogen ook vervelend zijn. 5 a 6 harde buiken in een uur mag. Kruip lekker in bed of op de bank met een lekkere warme kruik.
    Als ze vaker komen dan mag je bijgaan houden hoe vaak ze komen en hoe lang ze aan houden. Komen de harde buiken elke 5 min, een uur lang. Dan moet je je verloskundige bellen. Zo wie zo mag je voor dit soort vragen altijd je verloskundige bellen!

Ik hoop dat ik je wat heb kunnen geruststellen.
    Sterkte, imke

Share This Page