Geen kloppend hartje gezien

Discussion in 'Miskraam' started by Anna25, Dec 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Wat fijn anna gefeliciteerd en nu genieten

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Super om te horen, het kon ook bijna niet anders!
    Gefeliciteerd!

3. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,049
    0
    0
    Dank jullie wel!
    Ben nog steeds helemaal in de wolken (op de misselijkheid na dan ;))
    Typisch trouwens he, een paar dagen na het goede nieuws werd ik ineens ziek.....
    Maar misselijkheid is wel een goed teken heb ik me laten vertellen ??!

4. raspberry

Jep: hoe misselijker je bent, hoe kleiner de kans op een miskraam.
    Je bent natuurlijk nooit helemaal uit de gevarenzone, maar er is wetenschappelijk dus wel een oorzakelijk verband aangetoond tussen de mate van misselijkheid en de kans op een miskraam.
    Maar, daarnaast, als je bij 8 weken een kloppend hartje hebt gezien, is de kans op een miskraam nog maar 1% ofzo. Heel klein iig. Heb zelf de laatste keer wel in die 1% gezeten helaas, maar goed: de kans is dus 99% dat het wel goed gaat!

5. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    wat super fijn om te horen dat het toch goed zit. Geniet ervan meid.

6. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,049
    0
    0
    Maar 1% joh..? Wist wel dat je na 8 weken minder kans hebt op een miskraam maar zo weinig wist ik niet.
    Wat moet je dan verschrikkelijk boos en verdrietig zijn zeg, als je net bij de ene % zit pff....
    Heb t hartje dus van 7 weken en 3 dagen zien kloppen.
    En krijg 10 jan. weer een echo, ben dan precies 10 weken.
    Misschien ben ik heel erg maar ben sinds vandaag een stuk minder misselijk (alleen af en toe een beetje benauwd) maar dan maak ik me gelijk zorgen he..... Maar moet gewoon proberen positief te blijven! ;)

En zin in oud en nieuw? Ik eigenlijk niet haha! We zitten met wat vrienden hier en ik ben waarschijnlijk de enige nuchtere.. Maar goed, krijg er iets moois voor terug he!

7. raspberry

Ja, ik was echt heel boos idd, zeker omdat het echt de zoveelste keer op rij was dat we in 4 jaar tijd in de categorie 'de kans is minder dan 3% dat...' vielen... :(
    Maar goed, ergens moet een keer een eind komen aan alle shit, dus we krabbelen elke keer maar weer overeind en laten het leven dan maar weer op ons af komen.
    Een slechter jaar dan 2011 geweest is, kunnen we haast niet krijgen, dus we gaan nu voor eerst maar voor een beter 2012 :)

8. raspberry

O, en wat betreft kwaaltjes: die pieken en dalen en dat is allemaal normaal. Maar na een miskraam maak je je gewoon sowieso altijd zorgen en is niks zorgeloos meer... :(

9. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,049
    0
    0
    Mooi gezegd, laat 2011 achter je en ga een mooi nieuw jaar in!
    Ga voor je duimen dat 2012 jullie jaar wordt! :)

Ja je maakt je denk ik altijd net iets meer zorgen als je al een miskraam hebt gehad, maar heb er eigenlijk wel een goed gevoel over hoor. De misselijk blijft een beetje met vlagen komen dus ga er maar vanuit dat dat een goed teken is! En 10 januari weer een echo, dan ben ik vast weer meer gerustgesteld. Dan ben ik 10 weken en dat vind ik voor mn eigen gevoel wel een mijlpijl eigenlijk.

Lfs

10. poetje84

poetje84 Actief lid

Oct 24, 2011
    141
    0
    0
    Is dat echt zo; dat daar wel een verband tussen is? Ik lees nl overal dat 't niet zo is; kan je er meer over vertellen?

(Sjonge; ik wordt nu toch ff blij dat ik elke dag misselijk ben... vorige week vrijdag was ik ruim 5 weken volgens de echo, en volgens eigen berekening net 6, dus maak me al flink zorgen... Maar als ik jouw theorie mag volgen; sinds zondag zo misselijk als wat en elke ochtend overgeven... Is 't dan toch een goed teken???)

11. raspberry

Nouja, er is gewoon onderzoek naar gedaan en daar kwam dus dit verband uit. Ze zijn er geloof ik nog niet achter waarom je dan dus minder snel een miskraam krijgt als je misselijker bent, maar feit is wel dat de kans dat je een miskraam krijgt echt aanzienlijk kleiner is als je goed misselijk bent.
    Zoals ik al zei: dat betekent niet dat als je maar goed misselijk bent, het niet fout kan gaan. Of dat, als je niet misselijk bent, het per definitie fout zal gaan. Maar er is dus gewoon wel een verband.
    Ik zou je even geen link kunnen geven, dan zou ik weer echt even moeten zoeken, maar het is dus wel zo :)

Share This Page