Geen kloppend hartje meer, 13 wk zwanger

Discussie in 'Miskraam' gestart door Carlijn81, 30 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Carlijn,

ik denk dat je misoprostol (cytotec) bedoeld, deze heb ik gebruikt bij de 2e miskraam, om dan de miskraam op te wekken, zonder een curettage. Ik vond het inbrengen een heel vreemd idee, heb het toen ook wel moeilijk gehad, je begint aan iets "weghalen" terwijl het zo gewenst is.

Ik heb er verder dus geen nare ervaringen mee, he opent al iets de baarmoedermond, wat het makkelijker maakt voor de curettage.

De curettage zelf is een makkelijke ingreep, waar je naderhand weinig lichamelijke klachten van zal hebben. Alleen geestelijk is dat anders, het is ineens achter de rug en dat voelt wel raar.

Sterkte ermee, ik hoop dat het snel woensdag is voor je.

2. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    hai Carlijn

fijn dat ze zo goed de tijd voor je nemen in het ziekenhuis!!
    een curretage is denk wel een goed idee, zeker omdat het dus echt nog weken kan duren,...en je wilt hoe moeilijk het dan ook is, er toch vanaf en weer verder om het af te sluiten en het een plekje te geven....

ik hoefde voor de curretage niks in te nemen,..alleen 2 paracetamol, verder niet...
    bij mij is het snel gegaan allemaal, ik was ook snel weer wakker
    heb er niks van gevoeld, echt niet! ik bloede daarna nog wel heftig maar dat was na 1 dag ook echt een stuk minder,..toen gewoon soort van ongi!

gebruik daarna alleen geen tampons, dat houdt de boel op en neem maandverband,...gewoon kraam verband ofzo, in ieder geval geen always met plastic want dat gaat broeien en kan infecties veroorzaken (gebeurt niet snel, maar zou kunnen!) dus neem papieren maandverband ofzo,...dat is goed te doen...ik heb de van kruidvat merk gekocht...

laat het daarna nog goed nakijken als je minder boed of alles wel weg is, want soms blijft er wel eens restweefsel zitten, en dat moeten we niet hebben he!

nou meis, ik hoop dat het snel woensdag is,...
    probeer nu nog even van het weer te genieten en huil lekker als je wilt huilen!! ook dat hoort erbij!

hoelaat moet je woensdag??

heel veel sterkte, ik zal aan je denken!! en laat je ons daarna even weten hoe het met je gaat?!?

kuskusss

3. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    lieve Carlijn,

wat een narigheid allemaal, ik heb het zelf nooit zo meegemaakt. Mijn miskramen waren vroeger en kwamen vanzelf.

Wat heftig dat jullie kindje al 1 week kleiner geworden is! Wat gaat dat snel. Ik verwacht dat je de "misoproblabla";) moet innemen om de baarmoeder wat open te zetten, zodat het curreteren makkelijker zal gaan. Dit doen ze volgens mij standaard bij een wat verder gevorderde missed abortion. Ik heb gewerkt in het zkhs, dus vandaar mijn eravring.

ik wil je veel sterkte wensen, doe wat je moet doen en zorg ontzettend goed voor jezelf!

Liefs Selma

4. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Hi Carlijn, mijn miskraam is op gang gekomen door Misoprostol (Cytotec) mijn verhaal staat ergens in het begin van je topic.
    Ik denk als je dit moet gebruiken voordat je gecuretteerd wordt je er niet veel pijn etc van zal hebben, volgens mij dient het dan alleen om je baarmoedermond te openen.

Heel erg veel sterkte woensdag!! Kan me goed voorstellen dat je toch voor de curettage kiest.

Liefs!

5. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Heb vorig jaar een miskraam gehad met 9.2 weken en kwamen daar achter bij 12 weken.Had toen ook al een goede echo gehad met 8 weken.
    Zelf heb ik voor curretage gekozen.
    Omdat het vruchtje al meer dan 3 weken gestorven was, zat het heel erg vast, heb daardoor toen 1.5 liter bloed verloren.

6. emje

emje Niet meer actief

heel veel sterkte meis.

ik heb het in maart meegemaakt. we hadden bij 7 en 9 weken een prachtige echo met kloppend hartje. met 11 weken kreeg ik weer een echo en daar zagen ze dat het hartje gestopt was met 9 weken. vlak na de laatste echo. zelf wilde ik niet afwachten en werd dus 2 dagen later gecurreteerd. daarna nog 2 weken gebloed maar geen pijn en na 4 weken weer gewoon ongi.

7. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    wat ontzettend k*t voor jullie :( denk je door DE periode heen te zijn. Heel veel sterkte,
    liefs Miek

8. Carlijn81

Carlijn81 Lid

29 mei 2010
    81
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi lieve meiden,

Superlief al die reacties! Dat helpt me morgen wel, want ik ben superzenuwachtig. Ik bloed sinds zondag, maar nog niet veel meer. Ik laat jullie zsm weten hoe het is gegaan. En volgens mij kan ik in het ziekenhuis gewoon stemmen :).

Jullie ook veel sterkte!!!! X

9. Carlijn81

Carlijn81 Lid

29 mei 2010
    81
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Daar ben ik dan, nu echt niet meer zwanger... ik moet nog even aan het idee wennen. Ik zal even vertellen over vandaag. Vannacht kreeg ik toch echt wel krampen en meer bloedverlies, maar ik wist zeker dat ik nog geen miskraam had gehad. Ik moest me vanmorgen om 8.00 melden omdat er 4 uur voor de curretage misoprostol ingebracht zou worden om mijn baarmoedermond wat verder open te zetten.

Volgens mij was er wat miscommunicatie, want toen ik terugkwam van de verloskamer waar de pilletjes ingebracht waren, hoorde ik nog voordat ik weer op de afdeling lag dat ik al opgeroepen was voor de OK! Dat was wel vreemd, ik zou immers nog 4 uur moeten wachten. Even een belletje met de gynaecoloog, die vond het geen probleem om nu al te komen. Daar was ik toen heel erg blij mee.

Paracetamol, een zetpil, een prik in mijn been en een raar pakje aan en ik was klaar om te gaan. Ik begon al behoorlijke krampen te krijgen en toen ik op de OK aankwam, was ik blij dat ik hier niet 4 uur mee zou zitten. Ze waren allemaal zo lief!

Het infuus lukte niet echt, maar na 3 gemene pogingen viel ik in een heerlijke slaap. Niks gevoeld en werd zonder pijn wakker op de verkoeverkamer. Ik was eigenlijk meteen wakker, voelde me lichamelijk goed, maar werd erg emotioneel. Het was achter de rug en het enige wat ik nu wilde is tegen mijn vriend aanliggen. Helaas moest ik daar nog een uur wachten.

Ik schrok wel van de hoeveelheid bloedverlies, toen ik terugkwam voelde ik het gewoon stromen, zelfs liggend in bed. Ik moest nog 2 uurtjes in bed blijven en toen mocht ik gaan. Nu lig ik lekker op de bank en vind ik het bizar dat ik gewoon geen pijn heb. Uiteraard wel in mijn hart, maar daar weten jullie alles van. Ik vloei ook niet meer zo hevig als vanmiddag.

Over 6 weken mag ik pas weer terugkomen voor controle, pfff, en nu realiseer ik me de lange weg die we weer te gaan hebben. Ik heb 3 eisprongen gehad het hele jaar (ik heb PCO), dus ik hoop dat het niet heel erg lang gaat duren voordat het weer lukt.

Nu kan ik beginnen met verwerken, ik heb voor mijn gevoel nog veel te weinig gehuild. Misschien komt dat morgen.

Heel veel sterkte, we denken aan elkaar! Liefs Carlijn

ps Ik heb al verteld dat ik veel steun heb gehad aan dit forum toch?

10. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Lieve Carlijn,

Wat "fijn" dat dit in ieder geval achter de rug is, maar het voelt wel vreemd en leeg. Doe rusitg aan de komende dagen en laat je gevoelens lekker de vrije loop.. Sterkte.

11. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hai Carlijn,

Wat naar dat je er nog zo lang op hebt moeten wachten. Maar nu is het voorbij, veel sterkte met (lichamelijk) herstellen en met echt afscheid nemen van je zwangerschap.

Hoop dat er daarna ook weer snel ruimte komt voor een nieuwe kans voor jullie. Hou je taai meid.

Babel

12. s1986

s1986 Niet meer actief

Hey meis, heel veel sterkte!!!
    Aan de eisprong van jou is heeeel goed wat te doen hoor!!
    Sterkte!

13. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Lieve Carlijn,...

fijn dat het achter de rug is,....Ik hoop dat je je goed voelt, en het verwerken heeft tijd nodig, maar ook dit kom je te boven...
    Heel veel sterkte! en rustig aan!

dikke knuf

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    heel veel sterkte

wij kregen met 11 wk te horen dat ons kindje met 10wk 5 dg gestopt was met groeien. ik kon ook kiezen om mijn lichaam het allemaal zelf te laten regelen maar ik was en voelde me echt zwanger. mijn lichaam had totaal niks door en na 1 week heb ik gekozen voor een curetage. ik lag toen ook al 1 week in het ziekenhuis vanwegen koorts en uitdroging van de misselijkheid. (de dag van de slechte echo ben ik meteen opgenomen). ik had verder geen bloedverlies en het zag er gewoon niet naar uit dat mijn lichaam van plan was er zelf wat aan te doen.

ik had al een goede echo gehad met 9 wk en kon er vanuit gaan dat alles goed zou gaan. helaas was ik een van die pechgevallen die ergens een infectie heeft meegenomen wat de oorzaak bleek van mijn mk. (waarschijnlijk rode hond)

ik vond de curetage erg tegen vallen, had veel bloed verloren 800cc en lag 1,5 uur op de operatietafel.. op dat moment was dat de enige oplossing maar achteraf had ik graag gewacht en ons kindje willen zien, afscheid van hem nemen en eventueel een plekje willen geven. ik was te ziek om te wachten en waarschijnlijk had ons kindje toch niet vanzelf eraf gekomen maar goed dat zullen we nooit weten.

wil je er veel sterkte wensen. ik probeerde me groot te houden en kropte alles op. het enige wat ik wilde was zo snel mogelijk weer zwanger zijn. echt totaal de verkeerde aanpak geweest want de klap kwam er wel. heb nu nog tijden dat ik aan ons engeltje terug denk en sindskort heeft hij ook een babysite. vond toch dat hij niet vergeten mocht worden. wilde het eerst niet doen omdat er kindjes zijn die veel later in de zwangerschap komen te overlijden en daar zou dit dan niks bij zijn. toch heb ik het wel gedaan. ik kan daar mijn gevoel kwijt en voor mijn is het gewoon mijn kindje. 11 wk maar voor de een maar voor mijn waren het 3 bijzondere maanden. vergeten zal ik de kleine nooit maar het verdriet slijt wel. kan nu naar zijn echo kijken zonder te huilen :) en hij staat dan ook bij ons in de kast

heel veel sterkte

meer over mijn ma kun je lezen op djego.vlindersite.nl

15. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Hoi Carlijn,
    'Fijn' dat het achter de rug is.
    Ik weet nog dat ik het een hele opluchting vond toen het eruit was, echt zo van hehe, hebben we dat maar gehad.

En emotioneel zal z'n tijd moeten hebben meid!

Heel veel sterkte hoor de komende tijd enne, idd fijn he dat forum??? Ik hoop voor je dat het snel weer raak is. Ik heb geen PCO, maar genoeg ervaring in de MMM inmiddels om te weten hoe ellendig het allemaal is.

Liefs! Martini

16. Carlijn81

Carlijn81 Lid

29 mei 2010
    81
    1
    0
    NULL
    NULL
    Even een reactie voor Martini: jeetje wat een verhaal lees ik onder je berichtje. Heeeeeeeeeeel veel sterkte, ik kan me niet voorstellen hoe het voor jou moet zijn. Ik zal aan je denken en hopen dat het gauw wel lukt bij jou!

En dit geldt natuurlijk ook voor iedereen..

Ik kan bijna niet geloven dat ik na het bloedverlies van gisteren nu gewoon een inlegkruisje in heb... nu hopen dat ik een beetje kan huilen, want dat wil nog niet zo lukken.

Liefs

17. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Hoi Carlijn,

Neem de tijd. Ik heb nu de dagen eraan komen dat ik uitgerekend zou zijn weer een hele moeilijke tijd. Wij hebben te horen gekregen toen wij dachten bijna 16 weken te zijn ons kindje is gestopt met 14 weken . terwijl ook wij al meerdere goede echo's hadden gehad.
    IK wens je heel veel sterkte de komende tijd !!!!!

Deel Deze Pagina