hallo Meiden! Hier is het WEER drama!! Ik ben het zat, ik ben er echt even helemaal klaar mee....Gisteren ziekenhuis geweest en gister om 18.15 uur gelijk sacho mijn bed in gedoken,... Ik heb nog steeds restweefsel!! Ik wilde dus een checkup want ik wil niet zwanger worden als er nog restweefsel zit, dus gisteren een echo,... Maar gisterochtend ineens, zomaar uit het niets, bloed verloren...helder en vers bloed,..dus dat gelijk gemeld gisteren bij de echo. Ze zag wat restweefsel zitten (dacht ze, want ze leek zo vaaaag te doen!!). Vorige keer zag ik het ook op de echo, nu niet, maar goed ik ben geen kenner he! Maar omdat ik daar dus altijd zit, want ik wil gewoon snel verder, zei die gyn dus,...ok laten we nog maar eens curreteren omdat je elke keer hier komt en er nu wel vanaf wilt toch,...? leek een beetje zo van, we curreteren wel dan zien we jou voorlopig hier niet meer.... Maar goed, ik dus doorvragen of het wel kan anders zwanger worden nu,...Want ik wil echt geen curretage meer, maar ok! Dus zegt ze ja ik kan ook medicijnen geven (Provera ofzo) en dat wekt een eisprong op, en dan moet ik dat 10 dagen slikken en als ik dan stop word tik ongi en dan wat heftiger schijnt en dan kan het eventueel meekomen, maar ze gaf zelf al aan dat ze dacht dat het niet meer vanzelf komt, omdat het met ongi nu ook niet gekomen is.... Zegt ze ineens,....wanneer ben je ongi geworden, want zou dit niet iets nieuws kunnen zijn?? dus ik gaf aan 31 mei vermoedelijk ongesteld te zijn geweest, moet wel deels kloppen met de curretage datum enzo, maar misschien heb ik later eisprong gehad en was dat bloed op de 31ste wel innestteling,...?? maar dan had ik toch nu wel al en positieve test moeten hebben,... dus ik vanmorgen getest voor de zekerheid en niet zwanger..... maar goed, ik naar de balie voor afspraak curretage, kan het pas over minimaal 3 weken!! belachelijk!! Dus ik gaf aan om dan ook maar die medicijnen te gaan proberen en dan inplannen voor curretage,... . Ik kan het allicht proberen met die pillen, dat is 10 dagen slikken en dan ongi worden, dat is ongeveer met mijn cyclus nu ook het geval, en de curretage duurt toch nog een tijd,..... Maar goed, nu moet ik vanavond dus beginnen met die medicijnen en nu ben ik ineens zo bang,...stel je nou voor dat het wel iets nieuws is,...?? dan breek ik dat weer af,.. maar kan het wel iets nieuws zijn?? we hebben wel gemeenschap gehad, maar wanneer mijn ei was,... weet ik niet! De gyn zou toch moeten zien als het iets nieuws is,... Ik vroeg nog, weet je zeker dat het niks nieuws is (want zij legde het toch een soort van in mijn mond dat het miss wel zou kunnen) zegt ze dus,...feitelijk (als ze uitgaat van 31 mei menstruatie) kan het niks nieuws zijn,..nee dat snap ik ALS ik 31 mei ongi had, maar ik had elke keer bloedingen dus misschien was het wel eerder... Wat zal ik nu doen?? Maandag gaan ze mij pas bellen om aan te geven wanneer ik gecurreteerd kan worden,... Als ik met deze pillen begin ben ik sowieso 10 dagen en 2 dagen wachten op ongi en dan 5 dagen ongeveer ongi, dus totaal 17 dagen verder....en als ik nog vloei kan ik niet gecurreteerd worden, want ze gaan dan eerst kijken of ik schoon ben na die medicijnen?? zal ik die medicijnen proberen en heeeel misschien geen curretage moeten, of gewoon curretage doen (ziet er sowieso naar uit dat het gebeurt, maar ik wil eigenlijk daaraan zien te ontkomen, wil niet meer!!) of zijn jullie bang dat het iets nieuws is,..kan dat wel?? ik wordt echt gek!! en waarom nou 3 weken wachten op een curretage!! kan toch niet! ben ik straks gewoon 7 maanden verder voor ik weer mag proberen, ik vind het zoooo oneerlijk allemaal!! meiden, hoop dat jullie mij kunnen adviseren,... iemand misschien verstand van dat medicijn provera?? Ze prikken bij ons in het ziekenhuis blijkbaar geen HCG in deze gevallen, ik heb erom gevraagd maar schijnt niet de normale gang van zaken te zijn (ook niet in het ziekenhuis waar zij hiervoor werkte gaf zij aan, terwijl ik dit op het forum wel regelmatig lees dat het wel gebeurt!!) Dank voor het lezen in ieder geval en ik hoop dat ik wat wijzer wordt.... kuskussssss
pff ik kan je helaas geen antwoorden geven op je vragen... ik zou zelf denk ik toch wachten (ook met het idee van stel dat het mssn toch...) en niet de meds nemen... in ieder geval heeeeeel veel sterkte!
Dank je wel!! Ik weet ook echt niet wat ik nou moet doen,...zo moeilijk allemaal, ik wil er klaar mee zijn. Er is al zoveel tijd verstreken nu.... Ben zo bang dat ik dadelijk onvruchtbaar wordt van al deze onzin,.... Provera kan ook je cyclus helemaal van slag brengen, dus ik weet echt niet waar ik nu goed aan doe,.... Zegt ook al genoeg over het advies in het ziekenhuis want ik weet dus niet wat ik moet doen, ze laten je gewoon in het ongewisse.....
Hey meis, Als je echt de Provera hebt, kun je dit gewoon slikken, het is niet schadelijk mocht je toch zwanger zijn. Mijn FA heeft me dit verteld, en ik spreek inmiddels uit ervaring.. (ff in 't kort, had volgens echo's geen eisprong, kuur Provera gekregen t/m 31-1, 2-2 positieve zwangerschapstest, en alles gaat helemaal goed met de kleine) Provera is het progesteronhormoon, wat je lichaam zelf ook aanmaakt na je eisprong en tijdens zwangerschap. Normaal krijg je een paar dagen na de laatste pil een onttrekkingsbloeding, net zoiets als tijdens de stopweek met de pil. Maar als je dus zwanger blijkt, is er niets aan de hand, en word je gewoon niet ongi. Of het je cyclus van slag brengt weet ik niet, de eerste keer dat ik een kuur Provera heb gehad heb ik een bloeding gehad na een paar dagen, en was m'n cyclus erna weer normaal, de 2e keer bleek ik dus zwanger. Hoop dat ik iig je een beetje info heb kunnen geven, en hoop dat jullie snel weer voor een kleine kunnen gaan (en natuurlijk dat het heel snel raak is, en goed blijft gaan!). Liefs!
hai!! Dank je voor je informatie, ik weet nu dus dat het geen kwaad kan mocht het al zover zijn,.... ik moet het maar 10 dagen slikken, krijg ik dan kort daarna menstruatie...? is 10 dagen slikken dan niet te weinig? de pil is altijd een hele strip,...?? dank je voor je info, ik ga denk vanavond dan toch maar beginnen met die pillen.....
Een kuur provera is altijd 10 dagen, en in de bijsluiter stond volgens mij dat je uiterlijk 10 dagen ná de kuur een bloeding krijgt. Weet niet meer precies wat de dosering was (volgens mij 10mg ofzo). De eerste kuur heb ik wel behoorlijk last van gehad, behoorlijke krampen enzo (terwijl ik daar normaal nooit last van had tijdens de pil of gewoon de echte menstruatie). 2e keer nergens last van . Als de provera toch niet werkt met het restweefsel (zou kunnen), kun je alsnog overgaan op een curretage, maar dan heb je iig al wel duidelijkheid over of je wel of niet opnieuw zwanger bent. Succes meis!
Thanx voor je info! Ik ga er mee beginnen vanavond en dan wachten we maar weer af....wil dat dit allemaal zo snel mogelijk voorbij is,...en hoop op een succesvolle zwangerschap de volgende keer ( en hopen dat die volgende keer ook mag komen) Jij bent alweer 21 weken, wat fijn zeg!! voel je je goed?? weet je al of het een jongetje of meisje is?? nogmaals bedankt voor je reactie!!
Hoi hoi, Ik dacht dat ik ook te horen had gekregen dat je Provera niet mocht slikken tijdens de zwangerschap? Ik had dit in maart meegekregen, maar er voor gekozen om het niet te gebruiken. Ik dacht ook stel dat ik toch zwanger zou zijn en dat bleek heel toevallig ook zo te zijn. Verder vind ik het lastig om je hele verhaal goed te begrijpen, maar ik denk dat het misschien een optie is om in een ander ziekenhuis eens te kijken? Of een andere gynaecoloog? Je mag daar best om vragen. 3 weken wachten op een curretage is wel heel erg lang! En dat terwijl je al zo in de ellende zit. Ik had donderdag aangegeven een curretage te willen en dat is vandaag al gebeurd. De verloskundige heeft wel extra haar best gedaan om me wat voorrang te geven. Ik vind dat jij dat ook best mag vragen! Het is natuurlijk overal anders, maar probeer op je strepen te staan. Mag ik vragen waarom je zo opziet tegen de tweede curretage? Kunnen ze je garanderen dat alles dan weg is? Heel veel sterkte! Ik denk aan je!! X
Heej Berretje, Heel veel sterkte meis! Vind dat je belachelijk lang moet wachten bij je ziekenhuis, en uit je eerste berichtje blijkt dat ze je niet al te serieus nemen. Ik wil niet stoken ofzo, maar zou zelf zeker naar een ander ziekenhuis gaan. Via je verzekering kan je laten nakijken hoelang de wachttijden zijn bij verschillende ziekenhuizen. Vind dat het tijd word dat ze je helpen dit achter je te laten en je daarmee een kans krijgt aan de toekomst te werken. Heel veel sterkte! Dikke knuffel
Ik vind het ziekenhuis gewoon vreselijk, weet niet waarom, maar kan er zo slecht tegen.... ik moet er nu ZOO vaak zijn dat het al goed gaat, maar gewoon het idee om op zo een operatietafel te kruipen, vin dik vreselijk,.. je ligt daar met 10 man op een rij om klaargemaakt te worden voor de operatie, en at is echt geen pretje,.. de narcose vin dik eng, bang om toch nog iets te voelen (en ik weet het, ik heb de eerste keer niks meegemaakt of gevoeld, maar die angst blijft) ben bang dat er iets mis gaat, dat ik later verklevingen krijg, of onvruchtbaar wordt,...alles gewoon eng! Garanderen dat alles dan echt weg is kunnen ze volgens mij nooit, maar ik zal voordat ik onder narcose ga dan ech vragen of ze zorgvuldig te werk willen gaan, want echt, ik wil dit niet meer..... jij gisteren gecurreteerd,...hoe voel je je vandaag? Ik kon vorige keer ook snel terecht, maar nu is het druk in het ziekenhuis,...erg balen! Moest je toen je uit narcose was ook nog 4 uur blijven ter observatie,....ik wilde echt snel naar huis toen nou meis, heel veel sterkte, en ooit komt het vast goed bij ons
Dank je wel!! Maandag krijg ik te horen wanneer ik aan de beurt ben, en als dit echt nog te lang duurt ga ik echt even uit mijn stekker denk ik,... ik ga dan ook aangeven dat ik dus al een week moest wachten voorda ik uberhaupt gebeld werd voor afspraak en als ik dan dus nog extra lang moet wachten wordt ik boos...kijken of dat helpt Maar ik wil ook niet te moeilijk gaan doen, ik moet tenslotte nog door hun gecurreteerd worden, dus wil wel dat ze echt hun best voor me doen hahahaha
Het is gewoon frustrerend... Je wacht al zo lang, dan gaat het mis en moet je weer lang wachten. Een klein beetje begrip en medewerking van het ziekenhuis zou dan natuurlijk welkom zijn! Ik hoop dat je snel aan de beurt bent zodat je ook weer verder kan daarna... Knuffel!
Ja, kan me voorstellen dat je nog even afwacht. Ze moeten zeker hun best voor je gaan doen! Hopelijk laten ze je niet te lang wachten en heb je snel een afspraak. Liefs
Dank je wel voor je begrip....! Ik ga er maandag ook echt wat van zeggen,....degene die erover gaat is dan pas aanwezig...GRRRRR