Hallo allemaal, Vanmorgen hebben we de eerste echo gehad volgens mijn eigen berekeningen zou ik nu 7 weken en 1 dag moeten zijn. op de echo was een vruchtje te zien maar het was maar 5,4mm groot terwijk het volgens de gyn 1cm zou moeten zijn in deze termijn ook klopte er een hartje maar ze dacht te zien dat het te langzaam klopte.. maar dit alles kon ze nog helemaal niet met zekerheid zeggen omdat het allemaal nog zo klein was. over twee weken moet ik weer komen voor een echo om te kijken of het toch goed is of juist niet.... ik maak me zorgen nu!! we hebben vorig jaar met 16 weken ons kindje verloren en nu weet ik dus helemaal niet waar ik aan toe ben en twee weken duurt lang!! herkent iemand dit verhaal?? en wat zijn jullie ervaringen... Alvast bedankt voor jullie mening... groetjes linda
Hoi Linda, Ik heb helaas hetzelfde meegemaakt. Mijn verhaal is niet positief. Ik kreeg mn eerste echo met 7 weken en toen zagen we wel een vruchtje (een ienieminie klein stipje na lang zoeken) met een knipperlichtje. Volgens de gyn zou er met 7 weken meer te zien moeten zijn. Een week later mocht ik weer terug komen. Het vruchtje was gegroeid maar klopte nog steeds niet met de termijn (verschil was 1,5 week). Een week later mocht ik weer terug komen, helaas was er toen geen kloppend hartje meer te zien. Ruim 1,5 week later ben ik het vruchtje verloren. Ik weet wat het is om lang in onzekerheid te zitten, echt heel erg vervelend (zachtjes uitgedrukt)! Ik wil jou en je partner veel sterkte toewensen de komende periode. Ik duim voor je dat jullie over 2 weken een goed gegroeid kindje op de echo zien.
ik heb ook hetzelfde meegemaakt, heel erg sorry, maar bij mij ook niet positief. Bij mij was het met 6 w 2 dagen 3.8 mm met traag kloppend hartje. Men deed toen alsof het niet uitmaakte. Ik had er zelf geen goed gevoel over....toen mijn zwangerschapstest van knallende strepen naar minder knallend ging maakte ik me echt zorg. Ik bleek een missed abortion te hebben. ER zat ook situatie waarin het goed gegaan is hoor, die kun je hier ook best vinden. Hier een handig linkje: CRL table
Ik heb een heel positief verhaal voor je hoor!! Mijn dochter is via IVF gekomen en dan weten ze altijd precies hoe lang je zwanger bent....... Met 5wkn krijg je dan een echo en er was alleen een piep klein vruchtzakje te zien en we moesten rekening houden met het ergste....... Met 7wkn vonden ze eindelijk een hartslag en bleek ik pas 6wkn zwanger te zijn en we moesten nog steeds rekening houden met het ergste omdat dit bijna nooit voorkomt en dan loopt het vaak ook niet goed af! Mijn dochter is nu bijna 7wkn oud!! Sterkte ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt om een beetje rust te vinden!
Linda , Wat een onzekerheid en vooral na wat je al hebt meegemaakt ..En dan nu ook nog twee weken moeten wachten ...Als je het wachten niet kan houden , zou ik proberen f je niet met een week al een echo kan krijgen dan moet je ook verschil kunnen zien ...... dikke kknuufffff
lieve allemaal! bedankt voor jullie berichtjes... gelukkig ook een positief bericht maar ik ben ook realistisch genoeg om te weten dat het echt nog twee kanten op kan... het is 50/50 en nu houden we met alles rekening en zal de klap minder heftif zijn dan de vorige keer... ik blijf een klein beetje hopen maar ook weer niet te veel... fijn om ervaringen te delen bedankt daarvoor enne ik laat het hier weten hoe het was over twee weken... liefs linda
Hai linda weet je zeker dat je zover bent? Ik vraag dit omdat ik bij mijn 1e zwangerschap ook dacht dat ik in een bepaalde week zat, en schrok ook enorm dat het 2 wk kleiner was.Had maar 1x getest was positief het is allemaal goed gekomen . Nu 2 mk's verder ben ik weer zwanger, en ik wist nu heel zeker dat ik tijdens de echo 6 wk 5 dg was en de gyn had 7,5 wk uitgerekend. Ik had nl 1 dag voor mijn positieve test neg getest. Dus wist ik zeker hoever ik was. En het was idd 6 wk 5 dagen. Sterkte ermee iig. gr sonja
Hoi Linpin, Wat naar die onzekerheid! Hier wel een positief bericht. Mijn eerste echo was bij bijna 9 weken; dacht ik...Bleek 7 weken en 1 dag te zijn. Hartje klopte maar ik maakte me super veel zorgen. Helemaal door al die berichten op het internet. Ik heb wel 10 x door m'n agenda gebladerd om t verschil te verklaren. Zonder succes overigens. Bij de termijnecho (11,5 week) bleek het aantal dagen verschil alweer kleiner te zijn. In het stadium waar jij nu zit is het nu eenmaal HEEL moeilijk te meten allemaal. Het komt echt op milimeters aan. Bovendien kan er sprake zijn geweest van een zogenaamde diapauze. Dan heeft de celdeling even stil gestaan. Ik duim voor je!
sonja, ik heb twee dagen voor mijn positieve test ook nog negatief getest maar dit was wel met een andere test dus ja... dan ben je ook niet zeker he. En ik zelf heb gewoon gerekend van de laatste dag van de laaste menstruatie en dan kom ik wel op die 7 weken uit die de gyn ook had berekend... reken jij dit dan anders uit?? ik weet ook gewoon niet zo goed wat ik moet denken want als ik maar 6 weken was op dat moment dan is het gewoon wel goed... en het verschil is idd maar erg klein.. tsja... afwachten meer kunnne we niet doen he... bedankt in ieder geval voor je berichtje!! liefs linda
linda ik reken het net zo uit als jij, alleen klopt het niet altijd bij mij iig. bv late eisprong . Maar als je mijn topic wonderen bestaan leest, zie je dat het nie altijd mis hoeft te zijn. Toen ik die dag met 6 wk 5d echo had, zag de gyn bijna niets een stipje, en gaf mij 1 % kans dat het goed zou komen. (Had ook bloedverlies en buikpijn gehad)1 wk later kreeg ik weer een echo (dag voor geplande curretage) en plots was het ineens stukken groter en klopte het precies met 7 wk 5dg En er was hartactie die er die wk ervoor nog niet was. Zo zie je maar weer. Ik weet dat je je ongerust maakt en dat 2 wk wachten heel lang is, tis vreselijk om zo lang in onzekerheid te zitten. Maar weet dat het niet fout hoeft te zijn. sterkte