Bloedverlies

Discussion in 'Miskraam' started by Kimberley1603, Nov 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimberley1603

Apr 8, 2016
    64
    1
    8
    Goedemorgen.

Nu 5 week zwanger en vanmorgen bij toiletgang een streepje bloed in de urine alleen bij het afvegen. Later weer naar toilet gegaan en weer een streepje bloed weer alleen bij afvegen. Heb de vk gebeld zij zei dat als het meer bloed word of ik krijg last van krampen dan moet ik weer bellen. Dit is toch pas als je hevige krampen krijgt? En niet een klein beetje kramp toch? Het kon volgens haar ook een gesprongen vaatje zijn dat gebeurt vaker in het begin vd zwangerschap zei ze. Ik hoop zo dat dat het is! Is het raar als ik trouwens ook de huisarts opbel om het te vragen? Ik voel me nu erg onzeker vandaar.

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Een mk hoeft niet super pijnlijk te zijn. Sommigen ervaren dit hetzelfde als een menstruatie. Dus de heftigheid van krampen wil niks zeggen. Een streepje bloed ook niet. Kan van alles zijn van harde ontlasting, een vaatje tot sex of t ergste een beginnende mk...
    Zolang t hij een streepje blijft zou ik me niet te druk maken. Wordt t meer dan is er reden tot zorg..
    pfff spannebd zoiets..

3. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

Aug 28, 2014
    508
    1
    16
    Hoi Kimberley,

wat vervelend zeg, bloedverlies; ik kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt. Krampen hoeven niet persé heel hevig te zijn(en 'hevig' is ook per persoon verschillend hè), maar zeker in combinatie met oplopend bloedverlies kan dit volgens mij duiden op een mk; tenminste zo is het toen bij mij verlopen. (de tests liepen ook niet echt op, daaraan merkte ik het met 5.6 weken). Meer dan afwachten kun je nu helaas niet doen, dus wens je sterkte daarmee meid.

Ik denk eerlijk gezegd dat een huisarts niet meer kan doen dan dat de vk je al heeft geadviseerd, maargoed, een belletje kan nooit kwaad natuurlijk.

4. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

Jul 2, 2014
    1,171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ik heb nooit krampen gehad bij mijn miskraam. Alleen bloed verlies. Ook dat zei vrij weinig over de verloop van mijn zwangerschappen. Heb 1 gezonde dochter. 1 kan elk moment geboren worden en 1 ging jammer genoeg mis.
    Eerste weken is mega spannend. Vooral met bloed verlies.

5. Ralixo

Ralixo Lid

Nov 28, 2016
    95
    15
    8
    IT'er op verschillende projecten
    Ik zal mijn eigen ervaring ook even delen: Ik heb zelf aan het begin van deze zwangerschap helderrood bloed verloren, dit was met 5 weken ongeveer.

Het kan nooit kwaad om de verloskundige te bellen, het is begrijpelijk als je dat doet.
    Bij mij werd er aangegeven dat ik nog niet in paniek moest raken, dat ik weer moest bellen als het meer bloed werd. Het bloeden heeft even aangehouden en is daarna gestopt. Ik had geen hevige buikpijn verder.

Ik was ontzetten ongerust, ik dacht ook direct aan een miskraam.
    Maar, momenteel ben ik 14 weekjes zwanger van een goed groeiend kindje, dus bloedverlies, helemaal in weinige mate hoeft absoluut niks te betekenen.
    Gewoon de verloskundige bellen als je iets dwars zit!

6. Lyanne T

Lyanne T Actief lid

Sep 15, 2016
    234
    0
    16
    Bij mij begon de miskraam met steeds een klein beetje bruinverlies, daarna een klein beetje rood en pas na 2 weken zette dit echt door.. en helaas had ik hele erge krampen toen ik het vruchtje verloor. Voor mij voelde het aan als een mini bevalling..

Hoe ver ik was is nogal onduidelijk omdat de termijn al 2 weken achterliep, ik schat zelf zo rond 6 weken.

Ik hoop voor jou dat het niks ernstigs is!

7. Suutje87

Suutje87 Lid

Nov 23, 2016
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het afgelopen? Ik heb vanaf 3 weken tot 6 weken zwangerschap erge bloedingen gehad (2x dat het over mn been stroomde) en tijdens de gemeenschap ook. Gelukkig bii mij toch goed gekomen, nu 13 weken zwanger.

Share This Page