Het is een beetje irritant maar weinig aan te doen helaas. Ik hoop dat vanmiddag alles in orde is en je weer snel aan de slag kan voor een nieuwe kans.
@boebels: succes met werken weer vandaag! @wendy: succes bij de nacontrole. Ik heb alleen een telefonische afspraak voor de uitslag van de weefselkweek. Denken jullie dat ik ook een echo na curretage moet? Ik kreeg het idee dat de gynaecoloog dit niet standaard doet. @Esthertie: ik kreeg dat ook te horen, dat het wel 4-6 week kan duren voordat HCG zakt. En ik had hetzelfde als jij vanochtend, ik wilde een test doen maar ben ook bang dat ie nog flink positief is, dus heb het ook nog even uitgesteld. Hier nog dagelijks bloedverlies, klein beetje, maar toch. Ik wil verderrrr!!! Dit weekend van goede vrienden gehoord dat ze tweede kindje krijgen. Ze zijn heel lief voor ons omdat ze het zo rot vinden voor ons. Ben heel blij voor hun, maar baal er gewoon zo van om niet meer zwanger te zijn!
Ik weet ook niet of ik een echo krijg maar hoop het wel zodat ik zeker weet dat alles schoon is. Hier is het bloedverlies nu echt heel minimaal, denk dat het heel snel gaat stoppen. Moeilijk is dat hé als bekenden om je heen zwanger zijn dan zijn bij mij ook echt de enige momenten dat ik echt down ben als ik dat krijg te horen. Ik was vanochtend ook nog even bij het zwangerschaps clubje aan het lezen waar ik hier op zp in zat, daar weten een aantal het geslacht al dat was ook weer zo'n moeilijk momentje. Het is te hopen dat we snel allemaal weer zwanger zijn.
Net bij de gyneacoloog geweest en heb geen echo gehad. Het bloedverlies was zo goed als weg dus hij vond dat niet nodig. Het vruchtje is nog onderzocht en het is pure pech geweest er zijn geen afwijkingen gevonden die een miskraam konden veroorzaken dus daar ben ik wel erg blij mee.
Fijn om te horen dat alles in orde is, al dacht ik dat ze standaard altijd nog een echo deden. Betekend dat het vruchtje helemaal in orde was? Bij mij zagen ze op de echo de eerste keer vocht bij de ruggengraat en deze keer zag het vruchtje er gewoon heel raar uit qua vorm (niet echt een foetus vorm ofzo).
Ik dacht eigenlijk ook dat ze standaard een echo deden maar dat is bij ons in het ziekenhuis dus alleen als er bloedverlies blijft of klachten zijn. Het vruchtje was inderdaad in orde, het is gewoon pech geweest, deze gyneacoloog zei dat 1 op de 6 zwangerschappen door pech misgaat. Omdat ik nu een miskraam heb gehad mag ik bij een volgende zwangerschap met 6 weken een echo komen doen in het ziekenhuis dus dat is wel erg fijn.
@Wendy Jeetje dat is best veel eigenlijk 1 op de 6. Ik mag ook een vroege echo met 6 weken de volgende keer. Maar ik weet niet of ik dat wil omdat ik nu 2x een ma met 8 en 9 weken heb gehad. Ik wil niet 2 weken blij en opgelucht zijn en er dan achterkomen dat het misschien weer mis gegaan is. Dan liever met 9 weken een echo. Maar ik kan mij voorstellen dat jij het wel wilt.
Ik zou het idd wel graag willen om te kijken of de groei dan wel overeenkomt komt met de termijn maar dan niet met 6 weken maar met 7.5 ofzo zodat dan ook zeker het hartje moet kloppen
Esthertie Daarom twijfel ik dus ook.. eerste keer was het mis op de eerste echo en vruchtje was zo'n negen weken oud. Daarna mijn dochter zwangerschap Nu met zo'n 7 weken een echo gehad, alles was goed. Toch met de echo bij 9.4 weken geen hartje meer en wederom gestopt bij 9 weken! Ik wel proberen om nog meer echo's te krijgen zodat we preciezer na kunnen gaan wat een wanneer het mis gaat (als het weer mis gaat) en als dat niet kan dan denk ik niet dat er een echo komt voor de 10e week
@Wendy 7,5 week is misschien beter, dan zie je zeker een kloppend hartje en is er iets meer te zien en te meten. En weet je inderdaad of de groei goed gaat. @PH1 Bij mij was het precies hetzelfde maar dan andersom (1e en 2e keer met dochter tussendoor). Ik twijfel dus ook heel erg met hoeveel weken ik een echo zou willen.
Goede morgen, ik heb net weer een zw. test gedaan en helaas hij is nog even donker/duidelijk als vorige week donderdag (die is ietsje donkerder op de foto want hij is ingedroogd en die van net nog niet). Had echt verwacht dat hij wat lichter zou zijn, maar helaas. Temp. is ook nog steeds hoog. Ik wil zooo graag verder en had eigenlijk gehoopt dat we het deze ronde wel weer konden proberen maar heb er nu niet echt vertrouwen in.
ah wat vervelend voor je, ik zou even contact opnemen met de gyneacoloog of dit normaal is na 3 weken? Bij mij is het bloeden nu sinds 2 dagen helemaal gestopt en denk dat ik nu me eisprong heb, heb al de hele dag slijmerige afscheiding. helaas wil me man deze maand nog niet
Oh wat balen Esthertie!!het lijkt inderdaad niet verder af te lopen. Misschien toch eens overleggen met de gyn. Vind dat ze je wel een beetje laten hangen ook. Je moest toch wachten tot je menstruatie? Ik moet echt terug komen om te kijken hoe het er weer voor staat en dan evt vervolgstappen nemen als t niet zo is. Soms kan het echt wel weken duren maar misschien zitten er toch echt nog restjes oid. Ook omdat je temperatuur niet zakt. Frustrerend lijkt het me. Zou zo met je ruilen als het kon! Want voor mij hoeft het voorlopig toch niet.
@Wendy @Boebels Ik wacht nog even 1-2 weken totdat ik een menstruatie gehad heb. (dan moet ik sowieso terugkomen voor een echo/controle) Ik lees dat het wel 4-6 weken kan duren voordat het hcg helemaal uit je lichaam is en soms lees ik dat gyn. zeggen dat het net zo lang kan duren als dat je zwanger was. Verwacht ook dat de gyn. dit zal zeggen. En het bloeden is hier 1,5 week geleden gestopt, denk dat je vanaf die tijd moet rekenen. Wacht nog wel even af, dan doe ik weer een test om te zien of hij lichter wordt. @AadeeBee Hoe is het nu bij jou, bloedverlies al minder of over?
Maar je testen zouden dan toch wel moeten aflopen? Niet dat ik je onzeker of iets wil maken, maar ik zou toch even contact opnemen voor de zekerheid. Maar is het ook niet zo dat zolang je nog HCG in je lichaam hebt je niet ongesteld wordt?
Hi Meiden, Ik haak even in als dat oke is.. Vluchtig jullie verhalen gelezen en lees veel verdriet en onzekerheid waar ik helaas ook in thuis hoor momenteel. Leeg vruchtzakje bij 8,3.. achteraf 10 zucht. Voelde echt alsof de grond onder me verdween. 17okt curretage gehad.. 2weken af en aan bruin/roze verlies gehad. 4nov tuurstreepje, 11nog weer negatief (eindelijk voor m'n gevoel) De maandag erna ineens iets voelen weglopen, 1x waterig/slijmerig roze..daarna niks meer, nog geen druppel. Verder niks, werd enorm gevoel van ongesteld worden. Gister controle echo en alles was goed, zit middenin de cyclus.. voor of na eisprong kon ze niet zeggen. Moet binnen 3 weken menstrueren anders terug komen. Wat als dat roze het was? Dat kan nooit goed zijn.. 4/6weken werd me gezegd.. nou de 6 weken is komende maandag! 22e denk ik n positieve ovu gehad te hebben, maar die testen doen ook veel vager dan voorheen.. Ben zo onzeker.. ik wil m'n lijf weer vertrouwen.. maar alles gaat net weer anders'! Gister na de echo ook weer roze slijm.. zal dat vd echo komen? Het voelt (nu al) zo uitzichtloos! Ik wens jullie allemaal veel sterkte.. En hopelijk een spoedig herstel en een goeie zwangerschap!
Mij is overigens verteld dat je pas n eisprong krijgt als je hcg verdwenen is of erg laag is! Bij mij na 4 weken negatieve test.. in ziekenhuis werd gezegd 2 weken. maar lees ook hele andere verhalen..
@wendy Ik doe maandag nog een test en kijk dan even of deze lichter is. Ik zie wel bij de 2 tests nu ze ingedroogd zijn dat de 2e ietsje lichter is. En volgens mij is het inderdaad zo dat zolang er hcg in je lichaam is er geen eisprong en dus ook geen menstruatie plaats vindt.
@esthertie: dat denk ik ook, met teveel hcg geen menstruatie. Hier af en toe een beetje bloedverlies maar toch al praktisch negatieve test. Of inmiddels al negatief want heb niet meer getest. Had ik hier al verteld dat wij be of zijn met andere gezinsuitbreiding? Er komt een Berner sennen pup. Gisteren zijn ze geboren. Ben super blij en enthousiast. Heb er onwijs veel zin in
Zijn er al dames die na alle ellende een eisprong hebben opgespoord? Ik dacht dinsdag een positieve te hebben maar nu lijk ik pas mee eiwitslijm te krijgen. Allemaal gepaard met min. roze/bruinig.. Geen verlies meer gehad tot de controle echo van vrijdag! Daarna ineens weer roze/bruin. Dat is toch raar?? Zit al op CD42 Wat n leuke gezinsuitbreiding Boebels! Ik ben n echte dierenfan.. en vind zo fijn als ik ff met de kan knuffelen als ik me rot voel!