Bedankt voor de reacties dames. Blijf t een lastige keuze vinden. Voordeel van curettage lijkt me dat het planbaar is en je daarna klaar bent. Maar ben nooit onder narcose geweest dus dat vind ik eng. Ook de kans op verklevingen etc. Pillen lijkt me dus onhandig omdat t onvoorspelbaar is. Maar lijkt me wel natuurlijker en ergens heb ik ook de behoefte om t echt mee te maken. Vorige keer voelde dat op een gekke manier juist prettig. Esthertie succes straks. Hoop dat je schoon bent.
Het vruchtzakte is weg, er was alleen nog veel bloed in mijn baarmoeder te zien. Ik wacht nog een week, als ik dan nog steeds zo veel bloed moet ik bellen. Ze wil mij ook nog een keer zien en een echo maken na mijn eerst menstruatie. In de tussentijd mag ik niet proberen zwanger te raken, ze zei dat dat waarschijnlijk ook niet zal lukken. Meteen hb gehalte laten checken en dat was in orde. Dus helaas gaat het waarschijnlijk allemaal nog langer duren en ik baal dat we niet meteen weer mogen proberen.
Oh wat balen zeg. Dat is niet het nieuws waarop ik gehoopt heb voor je. Waarom mag je het dan niet proberen?
He wat jammer dat het nog niet helemaal klaar is in de baarmoeder. Maar geen weefsel meer dus wat door pillen of curretage weg gehaald hoeft worden? Vind het advies dat he niet zwanger mag worden wel bijzonder.. Mijn gynaecoloog zei dat dat wel prima kan, medisch gezien. Alleen is het vaak prettiger weer een keer ongesteld geweest te zijn. Zo is het baarmoederweefsel weer 1x opgebouwd en afgebroken voor je zwanger raakt en weet je dat je lijf er weer klaar voor is. Waarom mag jij het niet proberen?
Ze zei niet echt waarom maar dat het waarschijnlijk toch niet lukt. Ze wil denk ik weten of ik straks echt helemaal schoon ben. Heb er een beetje maling aan en we gaan gewoon onze gang. Als ik zwanger raak dan is mijn lichaam er klaar voor, als het er niet klaar voor is zal het ook niet lukken is mijn idee.
Nou dat lijkt mij ook. Bij mijn eerdere miskramen zei de vk tegen mij dat het gewoon kon. Dat ze het soms adviseren zodat he cyclus weer op de eit is en ze makkelijker kunnen beoordelen hoe lang je zwanger bent. Maar dat t medisch niet noodzakelijk is. Maar ik denk dat het bij jou meer met het bloed te maken heeft. Maar als het lukt is je lichaam er volgens mij gewoon klaar voor.
Dat denk ik inderdaad ook, als ik nog zo lang en veel bloed zal er misschien toch iets niet in orde zijn, maar dat blijkt vanzelf. En dan krijg ik volgende week weer een echo als het dan nog zo is dus dan weten we weer mee.
Kon de verloskundige niet zeggen waarom er nog zoveel bloed zat? Ik zou toch voorzichtig zijn met weer zwanger worden als de gyneacoloog het nog afraad, niet dat het direct weer mis gaat. Ik zou anders volgende week aan haar vragen wat de reden is waarom je nog niet zwanger mag worden?
Is ook een lastige keuze, ik wilde er vooral zeker zijn dat ik er in ene van af was en met pillen was dat niet het geval dat maakte voor mij de keuze makkelijker. Maar als je de behoefte hebt om t echt mee te maken dan zou ik zeker voor de pillen gaan anders ga je daar waarschijnlijk spijt van krijgen want met een curretage krijg je geen mogelijkheid om een soort van 'afscheid' te nemen.
Ik denk ook dat het met het bloed(en) te maken heeft. Bij een miskraam of curettage die goed zijn gegaan kan je gewoon meteen weer proberen om zwanger te raken maar ik vind het toch een beetje tricky nu. Kan niets anders doen dan afwachten hoe het gaat. Ze kon niet zeggen waarom er nog bloed zat. Als ik blijf bloeden moet ik volgende week weer bellen en anders mijn eerste menstruatie afwachten. Ik kijk wel even hoe het loopt en wacht af. @Boebels Mijn ervaring met de curettage was dat het snel achter de rug was eenmaal na de ingreep en nu duurt het allemaal wat langer. Kan bij jou natuurlijk zo maar anders zijn dat weet je niet van te voren. Met de pillen maak je het inderdaad allemaal bewuster mee, ik vond het moment van het vruchtzakje-vruchtje verliezen wel even naar maar ook een soort van opluchting dat het gebeurd was.
vervelend die onzekerheid, hoop dat het bloeden snel stopt bij je. Ik heb sinds een paar dagen een heel klein beetje bruinverlies, maar echt miniem. Heb jij al een zwangerschapstest gedaan om te kijken of hij negatief is? Ik ga straks denk ik even testen.
Dat zijn wellicht wat restjes bij jou, is de buikpijn helemaal weg? Hier is het bloedverlies ietsje minder. Ik temperatuur nu een week en tot gisteren was hij nog hoog, vandaag iets gezakt dus denk nog wel hcg in mijn lichaam. Pas als mijn temp. een paar dagen laag is doe ik een test.
Buikpijn is helemaal weg, had nu net wat meer bloed. Ik ga vanmiddag even een testje doen of zal dat geen zin hebben als ik nog bloed?
Ik heb gelezen dat het wel 4-6 weken duurt voordat al het hcg uit je lichaam is. Zelf ga ik voorlopig nog niet testen. Heb die behoefte ook niet omdat ik temperatuur en later ovulatietesten ga gebruiken. Mocht ik zwanger blijken over een paar weken dan kan ik dat aan mijn temp. zien die dan hoog blijft. Ik weet nu toch geen nod en kan er dus geen rekening mee houden of denken van ik ben over tijd. Maar je kan het altijd proberen als je daar behoefte aan hebt. Waarom zou je het doen?
Bij mij was de test na verlies van het vruchtje gelijk wit. Ik vond het wel prettig om te weten. Net uit het ziekenhuis. Ik heb gekozen voor de pillen. Schrok wel van de lage slagingskans. Maar 50%. Ik denk dat ik ze vrijdagavond ga nemen. Of adviseren jullie het in de ochtend te doen?
Dat is wel fijn dat hij meteen wit was. Mij werd geadviseerd om het s avonds te doen omdat ik erbij moest liggen. De krampen kwamen s nachts al en de eerste bloeding kwam uiteindelijk pas die ochtend op gang. Het is niet te voorspellen of de pillen iets doen, bij mij deden ze de vorige keer tot 2x toe helemaal niets op een paar krampjes na. Bij de een is het binnen 1-2 dagen voorbij en bij ander (zoals hier dus) duurt het meer dan een week. Ik kreeg er trouwens ook koorts van die nacht en de eerste dag. Voelde me niet ziek ofzo alleen warm/koud. Sterkte
Bedankt voor de informatie! Vind t vreselijk spannend omdat ik niet weet wat ik kan verwachten. Maar we zulken het meemaken.
Mij lijkt het ook wel prettig om te weten of hij wit is omdat ik dan in ieder geval op een eisprong kan wachten. Ik merk alleen nu aan me man dat het toch wel veel indruk gemaakt heeft en hij liever nog wil wachten zodat alles echt weer rustig is in me lichaam bang dat het anders weer fout gaat. Hierin verschillen we dus nog van mening. Wat fijn dat je een keuze hebt gemaakt boebels. Mijn gyneacoloog zei dat de pillen een kans van 80% hebben op slagen. Ik hoop voor je dat het allemaal in ene los komt en je weer verder kan
@Wendy Dat is ook weer zo, misschien dat ik dan een test doe een paar dagen nadat het bloeden hier helemaal gestopt is. Mijn man wil ook liever rustig aan doen. Maar ik heb hem verteld dat het lichamelijk en geestelijk voor mij echt niet uit maakt. En ik er juist meer moeite mee zou hebben als we nog langer wachten. Ik hoop dat jouw man een beetje bij draait. Ga je vandaag een test doen of wacht je nog eventjes?