Geen kloppend hartje meer..

Discussion in 'Miskraam' started by Jairy0811, Dec 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Toutepetite

Toutepetite Actief lid

Oct 28, 2016
    246
    103
    43
    Female
    Ook jij veel sterkte Frummels...

Ik ook Jairy, misschien om 9 uur pas (ben wel iemand die uitslaapt in het weekend ;)), maar ben nu al nerveus. Ik heb alleen paracetamol in huis, gyn had het ook over nurofen (bovenop de paracetamol), maar denk dat ik het met alleen paracetamol probeer te doorstaan. Heeft hij/zij jou ook uitgelegd dat je de pillen goed diep tot aan de baarmoedermond moet plaatsen? Ze wilde de eerste dosis eigenlijk zelf plaatsen (gisteren dus), omdat het zo makkelijk niet is. Maar goed, dat was dus geen optie voor mij.

Ik zie trouwens ook dat verschillende dokters / ziekenhuizen ook verschillende methodes and doseringen hanteren. Dat vind ik wel vreemd eigenlijk. Hopelijk verloopt het allemaal vlot bij ons alledrie.

2. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

Sep 19, 2016
    2,217
    1,383
    113
    Ik snap je nervositeit heel erg goed, Toutepetite, ik merk het bij mezelf ook lichtelijk op. Hier hadden ze het overigens over naproxen of ibuprofen, dus dat laatste heb ik in huis gehaald en slik ik morgen eventueel tezamen met een pcm.

Ik moet echter alleen even aankijken of ik morgen de pillen mag gebruiken. Zojuist ben ik flinke stolsels verloren met aardig wat bloedverlies. De krampen houden op en af aan dus na overleg met de verloskundige moet ik in de gaten houden hoe dit vanavond en vannacht verloopt, en dan morgen vroeg eerst bellen met het ziekenhuis (verloskamers). Ik ben me wezenloos geschrokken net en kan alleen maar hopen dat dit een voorteken mag zijn op de rest.

Ik sta er overigens ook van te kijken dat er toch best verschillende methodes en doseringen zijn bij verschillende artsen. Ergens had ik eerder verwacht dat dit wel een beetje gelijk lag.
    Mijn hoop dat het bij ons alle drie vlot verloopt is heel groot en daar gaan we gewoon voor!

3. Toutepetite

Toutepetite Actief lid

Oct 28, 2016
    246
    103
    43
    Female
    Oh spannend Jairy! Veel sterkte, hopelijk verloopt het allemaal goed en snel en hoef je de pillen morgen niet eens in te brengen. Dikke knuffel meid!

4. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female
    Bedankt meiden, nee er is bij mij nog niets aan de hand.

Inderdaad de pillen goed naast de ingang van de baarmoedermond plaatsen en een half uur blijven liggen. Ik zou echt naproxen adviseren (aleve feminax of select), dat is het best werkende middel voor menstruatiepijn etc en de aanvangsdosis het het hoogste (je mag er 2 in 1 keer en na 12 uur nog 1).
    Maar het zal heel erg aan je miskraam liggen. De eerste ker heb ik veel pijn gehad, de tweede keer veel minder en toen heb ik het gered met een paracetamolletje.

Jairy ik zou in jouw geval zeker ook nog niet de pillen nemen. Het is voor je lijf en het herstel het beste (en meestal ook het snelste) om het zonder medicatie (lees:troep) te doen en als je krampen hebt en stolsels verliest heeft jouw lijf zeker de miskraam herkent en is hij hem er nu aan het uitwerken. Dus ik zou nog even wachten en eventueel dit weekend (als dat kan) of anders maandag om een echo vragen. Hopelijk doet je lijf het allemaal zelf.

Toutepetite succes. Je kan ook je wekker zetten, pillen erin en verder slapen want sowieso gebeurt er (naar mijn weten en ervaringen) het eerste uur/uren niets.

5. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

Sep 19, 2016
    2,217
    1,383
    113
    Ik doe dit even heel snel. Bloedverlies is flink toegenomen en zo ook het verlies van stolsels, omdat ik de het bloedverlies best veel vind heb ik gebeld met het ziekenhuis en nu willen ze dat ik langs kom zodat ze even alles kunnen controleren in verband met de nacht.

Ik laat jullie weten zodra ik meer weet.

6. Toutepetite

Toutepetite Actief lid

Oct 28, 2016
    246
    103
    43
    Female
    Bedankt voor de tips Frummels, misschien morgen toch even langs de apotheek dan...Veel sterkte met wachten, hopelijk komt het gewoon vanzelf op gang.

Jairy, ben plaatsvervangend nerveus voor jou, heel veel sterkte en succes, ik duim voor jou!

7. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female
    Wat fijn dat je meteen kan komen jairy. Er kan heel veel bloedverlies bij komen kijken he! Bloed is het middel waarmee je lijf zichzelf reinigt dus dat zet hij dan in om de boel schoon te spoelen. Succes zo en ik hoop dat het snel voorbij is.

Toute misschien heb je het niet nodig naar het is on ieder geval fijn om iets achter de hand te hebben en van de 'gewone' pijnstillers is naproxen dan wel het sterkste wat er is.

8. LadyBird90

LadyBird90 Bekend lid

Aug 10, 2016
    823
    543
    93
    Female
    Mag ik me hier ook even aansluiten? Ik ga ook morgen de medicatie inbrengen om de miskraam op te wekken. Ik heb 12 pillen meegekregen. De eerste keer moet ik er 4 inbrengen, en dan elke keer na 4 uur weer 2 inbrengen. De pillen moeten op, zodat het 'zeker' is dat alles weg is.

Ik ben er best bang voor. Het gekke is dat ik het meeste opzie tegen het inbrengen van de pillen, ik ben bang dat ik het fout doe ofzo.. En als ik al aan het bloeden ben, dan lijkt het me helemaal niet fijn meer om ze in te brengen. Maar goed, wat moet, dat moet...

Sterkte in het ziekenhuis, Jairy!

9. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female
    Welkom ladybird, wat verdrietig zeg dat jij ook een mk hebt. Heb je misoprestol of cytotec?
    Wat je het best kan doen is van te voren even voelen (als je dat nog niet (zo vaak) gedaan hebt). Aan de binnenkant voel je aan het eind je baarmoedermond zitten, eventueel even door je knieën gaan en dan voelen of 1 been op het toilet zetten. Het is de bedoeling dat je ze naast de baarmoedermond die je voelt legt. Het beste is als je dit liggend doet en anders meteen daarna gaan liggen: naast het bed staan, been omhoog op het bed zetten, inbrengen en dan meteen liggen (en iemand vragen om een sopje of washandje voor je hand). Dan een half uur blijven liggen om het laten inwerken.

Mijn advies is een zeef of vergiet in de wc te zetten zodat je ziet wat je verliest. Bij mij komt het meeste wanneer ik naar de wc ga.

Mocht het vruchtje met vruchtzakje er in 1x uitkomen, dat herken je wel want het ziet er bijzonder uit en als je het open maakt zit er wat wits in (het vruchtje). Als dat in 1 deel zit dan kan je met de pillen stoppen, maar als je twijfelt of als het in stukken komt zou ik zeker doorgaan.

En heb pijnmedicatie bij de hand. Sommige vrouwen voelen amper iets, bij anderen doet het pittig zeer, dus dan is het goed om wat bij de hand te hebben, bij voorkeur naproxen, dag werkt het beste (al ging mijn pijn daar grotendeels niet mee weg op het hoogtepunt). Zo wist ik ook de eerste x dat het voorbij was, de pijn en de krampen stopte.
    Succes meis.

10. Toutepetite

Toutepetite Actief lid

Oct 28, 2016
    246
    103
    43
    Female
    Veel sterkte Ladybird, ook alvast voor morgen...Denk maar zo, er is minstens 1 ander persoon die nu precies hetzelfde moet doorstaan. En ook al is het niet fijn, we overleven dit ook weer wel en daarna kunnen we hopelijk snel weer verder.

Frummels, echt heel fijn dat je goede tips kan geven, maar ergens ook verdrietig, want je spreekt natuurlijk uit eigen ervaring. Dus wil jou ook een knuffel geven.

11. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female
    Dat is een mooie instelling toute! Ik weet nog dat ik de eerste keer na de miskraam het ziekenhuis uit liep met mn moeder en zei: dit was verschrikkelijk, maar ik zou het een volgende keer zo weer doen. En zie zo hier, ik ga nu voor de derde keer aan de pillen. Ja het doet auw, maar pijn vergeet je snel en het is echt 'te doen'.

Bedankt voor je lieve woorden Toute. Ergens doet het mij wel goed dat ik dit met jullie kan delen, op dat soort momenten heb ik het gevoel dat er ook iets kleins positiefs is aan al mn ervaringen, ik kan in ieder geval anderen soms een beetje helpen of geruststellen.

Succes morgen meiden, ik ga aan jullie denken!
    Ben benieuwd hoe het met Jairy is.

12. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

Sep 19, 2016
    2,217
    1,383
    113
    Ik ben inmiddels weer thuis. Ik heb een echo gehad en het vruchtzakje zit nog steeds in de baarmoeder en de bmm bleek bij inwendig onderzoek toch nog gesloten. Ze hebben me ijzerwaarde gecontroleerd en die was 8.2, de reden dat ik uiteindelijk terug naar huis mocht. Dat de miskraam hier in gang is, is een feit maar de vraag is nu of de krampen gaan doorzetten en ik het vruxhtzakje ga verliezen; gebeurd dit vanavond/vannacht niet dan moet ik morgen het ziekenhuis bellen en mag ik terug komen zodat ze me daar gaan helpen met de pillen.
    ik merk opnieuw dat ik er emotioneel even helemaal doorheen zet, ik ben er zo klaar mee. Gezien het bloedverlies en de stolsels zou je nu onderhand toch wel verwachten dat de natuur haar werk doet, niet?

Ladybird, heel veel sterkte meis en een hele dikke knuffel. We zijn er voor je mocht je je hart willen luchten.

13. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female
    O Jairy dat is echt echt balen zeg. Ja dan kan het nog lang duren en snap ik wel dat je dan morgen overgaat op de pillen. Jij ook succes morgen. Hopelijk is het snel voorbij en kan je het rouwproces in. Kan mij voorstellen dat je er even doorheen zit. Dikke virtuele knuf voor jou!

14. Toutepetite

Toutepetite Actief lid

Oct 28, 2016
    246
    103
    43
    Female
    Wat balen Jairy, kan me zo goed voorstellen dat je er even doorheen zit. Hopelijk lukt het je nog om vannacht wat rust te pakken, heel veel sterkte. Ik duim voor je dat je morgenavond een berichtje kan plaatsten hier dat het allemaal achter de rug, nog even doorzetten meid.

15. Toutepetite

Toutepetite Actief lid

Oct 28, 2016
    246
    103
    43
    Female
    Ik heb de cytotec net ingebracht, nu is het afwachten... ben best nerveus. Sterkte en succes vandaag ladybird en Jairy....

16. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

Sep 19, 2016
    2,217
    1,383
    113
    Lieve toutepetite, en natuurlijk ook ladybird en Frummels, heel erg veel sterkte en succes vandaag! Ik vind jullie steun en berichten zo fijn, ook al is de situatie dat natuurlijk allesbehalve.

Hier zijn zojuist ook de vier pillen cytotec ingebracht en ben ik lekker even terug onder de dekens gaan liggen. Ik heb vannacht behoorlijk slecht geslapen dus wie weet pik ik tijdens het afwachten een uurtje mee, maar dat ik hier ook nerveus ben is behoorlijk. Sterkte vandaag dames, nogmaals, ik denk aan jullie.

17. Toutepetite

Toutepetite Actief lid

Oct 28, 2016
    246
    103
    43
    Female
    Hier gebeurt er niet veel :(...Ik kreeg wat krampen ong een uur na het inbrengen, maar die zijn nu al een tijdje gestopt. Geen bloedverlies gehad. Denk dat ik een klein beetje verhoging heb, maar dat kan blijkbaar een bijwerking zijn van cytotec. Hopelijk gaat het bij jullie 'beter'.

18. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

Sep 19, 2016
    2,217
    1,383
    113
    Hier gebeurt ook (nog) niet veel. Ik ben net wel even naar de wc geweest omdat mijn darmen flink krampte en sindsdien heb ik wel wat buikpijn, maar daar blijft het voor nu nog bij. Bloedverlies is weinig in vergelijking met gisteren en zo ook de stolsels ben ik amper verloren.
    Hopelijk gaat er toch nog iets gebeuren bij ons, Toutepetite.

Hoe is het met jou Ladybird, en Frummels hoe gaat het bij jou?

19. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female
    O jullie hebben wel cytotec? Ik dacht dat jullie aan de mifepriston zaten. Wat balen dat er nog weinig gebeurt dames, al kan dat zeker nog komen hoor! Hopelijk komt het vandaag toch verder op gang. Anders moeten jullie morgenochtend weer pillen inbrengen toch?

Hier een verdrietige dag, naar lichamelijk gebeurt er helaas nog niets. Maar dat had ik ook wel verwacht dus ben daar niet van de leg van. Al hoop ik natuurlijk wel dat het komt voor dinsdag.

20. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

Sep 19, 2016
    2,217
    1,383
    113
    Hier staat op het doosje cytotec en op het recept misoprostol, dus gok dat dat dan hetzelfde is?
    Ik heb op en af weer wat krampen, maar goed die had ik gisteren ook. Ik hoop ook echt dat het vandaag nog verder op gang komt en anders morgen inderdaad nog een keer vier pillen in brengen.

Dikke knuffel, Frummels. Ik hoop enorm dat het bij jouw voor dinsdag alsnog zelf mag gebeuren.

Share This Page