Geen kloppend hartje meer..

Discussion in 'Miskraam' started by Jairy0811, Dec 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LadyBird90

LadyBird90 Bekend lid

Aug 10, 2016
    823
    543
    93
    Female
    Lieve meiden, bedankt voor jullie woorden en medeleven. En dat terwijl jullie ook in deze k.tsituatie zitten.

Ik heb hetzelfde als jij Jairy, cytotec op het doosje, misoprostol oid op het recept. Ben vanmorgen om 6u begonnen met 4 pillen, kon toch niet meer slapen (manlief was om 5u gaan werken). Toch nog even doorgeslapen daarna, maar 7u30 wakker, en angstig. Toen heb ik m'n moeder gebeld, die meteen gekomen is. Erg fijn, lekker aanspraak en steun. 10u heb ik weer 2 pillen ingebracht en daarna zijn de echt krampen begonnen, en ben ik flink gaan bloeden. Helderrood, zonder stolsels. Paracetamol en ibuprofen doen hun best, maar onderdrukken helaas niet alles. Ik tel de uren af, zometeen bij het eten mag ik weer wat 'drugs' ;). Moet elk uur m'n verband verschonen.

Ben benieuwd hoe het vannacht verder gaat. Als ik het vandaag zo zie, zal ik echt m'n wekker moeten zetten voor verschonen, wil ik niet in een bloedbad wakker worden.

Hoe gaat het bij jullie? Veel sterkte meiden, inderdaad, het is toch ergens fijn dat je niet de enige bent, vind ik.

2. Toutepetite

Toutepetite Actief lid

Oct 28, 2016
    246
    103
    43
    Female
    Bij mij staat er misoprostol op de pilstrip, maar ik dacht dat dat hetzelfde was als cytotec.

Frummels, logisch dat je verdrietig bent. Ik hoop echt voor je dat het voor dinsdag vanzelf op gang zal komen, ik duim voor je!

Fijn Ladybird dat je moeder is langsgekomen, wat lief!

Jairy, wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje lijkt het, al heb jij gisteren wel bloedverlies gehad al...Ik heb nu wel weer krampen, dus dat is 'goed', maar nog steeds geen bloedverlies gehad. Ik heb trouwens ook de hele dag last van mijn darmen gehad, als ik naar het toilet rende, was het altijd daarvoor :(...

Vind het zo gek dat mijn gyn mij heel andere instructies heeft gegeven. Ik moest dus vanochtend 4 pillen tegelijk inbrengen en dan 48 uur later weer 4 pillen (maandagochtend dus). Ladybird moet weer iets totaal anders doen (en het lijkt beter te werken) en wat jij zegt Frummels (na 24 uur de tweede dosis), lees ik ook heel vaak op internet.

Maar ze was heel duidelijk over die 48 uur, ze heeft zelfs de dagen erbij genoemd, dus het was geen verspreking. Heb met mijn vriend overlegd en ik heb besloten me gewoon aan haar instructies te houden. Maar blijf het gek vinden.

Succes meiden, dikke knuffel aan jullie allemaal!

3. Toutepetite

Toutepetite Actief lid

Oct 28, 2016
    246
    103
    43
    Female
    Hallelujah, ik verlies ein-de-lijk bloed nu. Nooit gedacht dat ik daar blij van zou worden...Maar wil jullie ook iets bekennen, beetje lachen mag wel in deze verschrikkelijke situatie: ik loop al de hele dag met een super dikke Tena lady in mijn onderbroek, voor zwaar urineverlies. Dacht dat dat nog beter zou zijn dan een dik maandverband, maar dat is dus echt zoals een pamper dragen, heel charmant. Komt het nu toch van pas gelukkig. Nu hopen dat het doorzet en ik er snel vanaf ben. Ik hoop hetzelfde ook voor jullie!

4. LadyBird90

LadyBird90 Bekend lid

Aug 10, 2016
    823
    543
    93
    Female
    Haha, toutepetite, bedankt hè! Je hebt me aan het lachen gemaakt, maar dat doet pijn aan m'n buik :) maar inderdaad, manlief voelde net aan m'n kont en vond ook dat het leek alsof ik een pamper aanhad, omdat het helemaal naar achter doorloopt xD

Intussen ben ik echt behoorlijke stolsels verloren. Bloedverlies lijkt al minder te worden, nog wel aardige krampen.

Vind het ook apart dat we allemaal zo'n verschillend schema hebben! Bij mij gaan vanavond om 22u de laatste 2 pillen erin van de 12. Lijkt inderdaad wel effectief. Ben blij dat jij ook eindelijk bloed verliest, toutepetite. Ik had gedacht dat bloed eng en vies te vinden, maar ben eigenlijk juist opgelucht. Eerst tijden hopen op géén bloed, nu juist wél..

En hoe is het bij de andere meiden?

5. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

Sep 19, 2016
    2,217
    1,383
    113
    Ladybird, wat fijn dat je moeder is gekomen om je te steunen! Hier is de mijne ook even langs geweest vanmiddag en moeders steun doet dan toch even goed.
    Bij jou klinkt het erg positief! Mag/moet je bellen naar het ziekenhuis als je denkt dat je het achter de rug hebt? Of heb je een deze dagen al een controle afspraak staan?

Ik vind het ook erg apart om te zien hoe ieder van ons een ander manier/doseringen heeft om alles op te wekken, je zou toch zeggen dat dat haast hetzelfde moet zijn.

Toutepetite, ik moest ook even lachen haha, het is geen charmant gevoel ook hé. Hier ook een dikke lap in om alles om te vangen en het zit dan van voren helemaal naar achteren haha.
    Fijn om te horen dat je eindelijk bloed verliest, hopelijk gaat dit gewoon allemaal bij je doorzetten!

Hier is het bloedverlies ook wat toegenomen en ik ben enkele stolsels verloren met wat drab van de pillen. De krampen komen op en af en lijken wel een iets scherpere rand te hebben dan gisteren. We wachten maar zo geduldig mogelijk af.

6. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female
    Het lijkt de goede kant voor jullie uit te gaan dames!

En ik had het inderdaad eerder niet goed neergezet, misoprestol is hetzelfde als cytotec.
    Ik heb daarbij nog een andere pil mifepriston/mifegyne/miffee, die al wat voorwerk doet (progesteron afbreken en baarmoedermond week maken).
    En het klopt Toute, heel verschillende benaderingen per ziekenhuis. En naast de methode ligt het ook erg aan je lijf en zwangerschap hoe het aanslaat. Ik kan mij voorstellen dat je blij bent met bloed, ik hoop er ook elke keer op als ik naar de wc ga.

Succes nog even dames!

7. Toutepetite

Toutepetite Actief lid

Oct 28, 2016
    246
    103
    43
    Female
    Fijn dat we ook nog kunnen lachen met zijn allen ;) Ik voel me echt een stuk beter nu er iets gaande is. Mijn koorts is ook weg en heb geen buikloop meer. Ik denk dat dat misschien ook kwam door de pijnstilling, dus ben er voorlopig even mee gestopt, want de krampen zijn er maar af en toe en doen niet zo'n pijn eigenlijk. Bloedverlies is iets toegenomen, maar nog steeds niet echt super veel. Het is zoals op dag 2 van een normale menstruatie eigenlijk. Ben al de hele avond op de bank met mijn kussen en een dekentje aan het netflixen en af en toe ga ik naar het toilet. Zo is het goed te doen. Ik weet wel zeker dat ik het vruchtje nog niet kwijt ben (helaas), dus vermoed dat ik de tweede dosis maandag nodig ga hebben.

Frummels, vind jou een kanjer dat je ons zo blijft steunen, hopelijk kunnen wij hetzelfde doen voor jou.

Ik heb zo veel steun aan jullie dat ik eigenlijk hoop dat we met zijn vieren zullen eindigen in hetzelfde zwangerschapsgroepje, hopelijk heel binnenkort. Dat zou ik echt heel heel leuk vinden.

8. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

Sep 19, 2016
    2,217
    1,383
    113
    Hoe zijn jullie de nacht doorgekomen meiden?

Hier heeft er niks doorgezet, dus zometeen gaan de tweede dosering pillen erin. Ik heb voor mezelf ook besloten dat als het weer niet aanslaat ik dinsdag toch om een curretage ga vragen. Ik wil het zo graag natuurlijk gedaan hebben, maar mijn lichaam lijkt het ergens niet helemaal op te willen pikken. Op deze manier wil ik niet de feestdagen in en na dit weekend en tegen dinsdag is het voor mij wel mooi geweest met afwachten.

Toutepetite, voor mij geld dat precies hetzelfde. De steun die ik heb aan jullie alle drie betekend zoveel voor me, ik zou het ook echt leuk vinden als we straks samen in een groepje terecht komen. Dan delen we niet meer ons leed, maar hopelijk een nieuw pril geluk.

9. Toutepetite

Toutepetite Actief lid

Oct 28, 2016
    246
    103
    43
    Female
    Jammer Jairy, maar misschien dat het vandaag dan toch nog doorzet met de nieuwe pillen, ik hoop met je mee!

Bij mij was de nacht (te) rustig, het is volgens mij gewoon gestopt...heel erg jammer, op deze manier duurt en duurt en duurt het maar voort, want heb ook al een week "afwachten"achter de rug. Zo vermoeiend dit, ik ben het echt beu. Ipv de hele dag thuis te zitten met een Tenalady in mijn onderbroek EN een handdoek onder mijn kont (just in case), wil ik gewoon dingen buiten doen, met mensen afspreken etc. Maar alles staat on hold. Anyway, ik moet dus tot morgenochtend wachten voor de tweede dosis.

Hopelijk gaat het bij Frummels en Ladybird allemaal goed en zet het bij jou goed door vandaag, Jairy!

10. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female
    Wat balen dames dat het niet heeft doorgezet....Dat is natuurlijk niet wat je hoopt.
    Hier ook nog niets dus vanaaf gaat de voorpil erin en dan dinsdag de opname met cytotec.

Ik vind jullie ook schatten, lijkt mij sowieso leuk om door te praten, omdat we aankomende tijd ook tegelijk in de herstelperiode zitten.

11. LadyBird90

LadyBird90 Bekend lid

Aug 10, 2016
    823
    543
    93
    Female
    Ach meiden, toch een beetje teleurstellende berichten vanuit jullie! Had toch gehoopt dat het bij ons allemaal wel op gang zou komen. Mijn voorschrift lijkt dan toch het beste te werken, ik denk dat ik gisteravond rond 20u echt het vruchtzakje verloren ben. Wat een verschrikkelijk gevoel is dat :( ik had net een nieuw verband in gedaan, loop van de wc terug naar de woonkamer en ineens voel ik het komen. Ik roep m'n man erbij die zich helemaal rot schrikt en het komt in 1 keer allemaal eruit. Pff dan wordt het ineens wel heel echt.. Denk dat het zo'n 6/7 cm was? Verder weinig naar gekeken, vond het erg raar en confronterend.

Daarna is m'n bloedverlies veel minder geworden. Krampen bleven wel even heftig, maar ik heb een goede nacht gehad. Vandaag nog wat bloedverlies en kramp, maar nu lijkt het echt een menstruatie. Het is dus even echt confronterend, maar toch hoop ik dat het bij jullie 3 ook zsm gaat gebeuren.

Het lijkt mij ook erg fijn om met z'n vieren ergens verder te gaan, al ben ik volgens mij degene die het minste reageert. Ik heb wel echt wat aan jullie! Het is gewoon fijn om deze stomme dingen te kunnen delen met mensen die precies hetzelfde meemaken. En inderdaad, hopelijk kunnen we hierna met opgeheven hoofd verder kijken naar een positieve toekomst!

12. LadyBird90

LadyBird90 Bekend lid

Aug 10, 2016
    823
    543
    93
    Female
    Ik moet trouwens pas een nieuwe afspraak maken in het ziekenhuis na mijn eerste menstruatie. Mag dus ook niet meteen verder proberen, eerst menstruatie afwachten. Heb ook het advies gekregen om een afspraak te maken in het ziekenhuis op het preconceptioneel advies spreekuur, die afspraak wordt al ingepland en daar krijg ik een brief van. Hoe gaat het hierna met jullie verder, weten jullie dat al?

13. Toutepetite

Toutepetite Actief lid

Oct 28, 2016
    246
    103
    43
    Female
    Fijn dat je er vanaf bent Ladybird! Klinkt redelijk heftig, maar het is nu achter de rug. Nu kun je weer vooruit kijken.

Ik heb donderdag een afspraak, dan zal de gyn kijken of alles weg is. Zoniet, dan zal ik een curettage moeten ondergaan. En als alles schoon is, dan inderdaad 1 cyclus afwachten / voorbij laten gaan en daarna mogen we weer proberen.

Bij mij is het status quo, dus morgen nog maar eens proberen. Ik hoop dat het bij Jairy inmiddels wel gelukt is. Frummels, is er bij jou al iets gaande?

14. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

Sep 19, 2016
    2,217
    1,383
    113
    Wat fijn dat het bij jou wel heeft doorgezet, ladybird! Nu kun je het samen met je man een plekje geven en inderdaad weer vooruit kijken.

Ik heb dinsdag een afspraak, maar mag morgen als ik wil ook al komen dus ik denk dat ik ga kijken of dit nog mogelijk is. Voor de rest is er nog niks besproken, maar dat zal nog wel komen.

Hier heb ik wel de hele dag last van buikpijn gehad, maar het bloedverlies is best vermindert en ik heb geen stolsels meer verloren. Ik betwijfel het echter of ik de miskraam gehad heb, want ik heb nergens een vruchtzakje gezien. Vandaar dat ik morgen ook wil kijken of ze nog een plekje hebben om een echo te maken.

Toutepetite, ik hoop dat de pillen morgen meer voor je gaan doen en dat ook jij dit achter de rug mag hebben.

Frummels, hoe is het bij jou?

15. Mir78

Mir78 Bekend lid

Nov 21, 2014
    838
    81
    28
    Female
    Hallo meiden,

Ik zit in hetzelfde schuitje, vrijdag 8 december een kloppend hartje gezien en afgelopen vrijdag kregen we slecht nieuws... Ongelooflijk wat een verdriet als je dat te horen krijgt. Zojuist een eerste doses 800 mg cytotec ingebracht dus nu afwachten. Ben best bang voor wat komen gaat. Ik zag dat jullie al even schrijven met elkaar. Mag ik erbij of liever niet? Ik hoor het wel. Groetjes

16. Toutepetite

Toutepetite Actief lid

Oct 28, 2016
    246
    103
    43
    Female
    Wat verschrikkelijk Mir! Heel veel sterkte...natuurlijk mag je meeschrijven, het kan veel steun geven, bij mij is dat toch zo. Heel begrijpelijk dat je bang bent, zijn/waren wij allemaal ook.

Ik denk dat ik zojuist het vruchtzakje verloren ben. Ik dacht eerder dat het bij mij niet was doorgezet, omdat ik vandaag geen krampen meer had en bijna geen stolsels verloor, alleen wat bloed zoals bij een normale menstruatie. Maar blijkbaar hoeft het niet altijd enorm heftig te gaan.

Desalnietemin neem ik morgen toch mijn 2e dosis van 4 pillen , zodat eventuele restweefsel ook nog los komt.

Jairy, hopelijk blijkt morgen dat je schoon bent...

17. LadyBird90

LadyBird90 Bekend lid

Aug 10, 2016
    823
    543
    93
    Female
    Mir, wat vervelend dat je hier ook bij moet komen. Op de goede manier bedoeld hè, we waren hier liever allemaal niet geweest natuurlijk! Dit groepje heeft mij steun gegeven, hoop dat dat bij jou ook mag helpen. Ik was ook echt bang, zoals je misschien ook kunt lezen in de eerdere berichten. Hoe gaat het nu met je? En hoe is jouw schema voor medicatie? Heeft er al wat doorgezet?

Hier wordt het bloedverlies steeds minder. Had het vannacht wel bijna afgekund met een inlegkruisje. Vanmorgen wel weer opgestaan met vervelende buikpijn, meteen maar weer pijnstilling genomen en dan neemt het wel af. Gelukkig kan ik nog lekker op de bank liggen, al ben ik nu wel alleen thuis. Ik moet donderdag weer werken, ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Jairy, ik hoop dat je vandaag terecht kunt. Sterkte.

Toutepetite, fijn dat het toch doorgezet heeft, ik hoop voor je dat dat het was.

Frummels, bij jou nog steeds niks?

18. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

Sep 19, 2016
    2,217
    1,383
    113
    Mir, als allereerst natuurlijk heel veel sterkte! En je bent meer dan welkom om hier mee te praten. De steun de we elkaar hier geven heeft ook mij enorm veel geholpen en ik heb er nog steeds heel veel aan.
    Hoe gaat het nu inmiddels met je? Hebben de medicijnen iets gedaan?

Toutepetite, wat fijn dat het dan toch heeft doorgezet bij je! Hopelijk was het dit en heb je straks een mooie echo als je terug mag komen.

Frummels, hoe is het bij jou?

Hier mocht ik vandaag toch langskomen bij de gynaecoloog. Helaas zat het vruchtzakje er nog steeds, al was deze wel ingevallen. De gynaecoloog vond het zelf ook het beste om me een curretage te laten ondergaan en dus heb ik meteen een screening voor de sedatie gehad. Vandaag of morgen krijg ik een bevestiging binnen en hopelijk wordt het dan deze donderdag dan gedaan ( daar gingen ze wel vanuit.)
    Ik hoop dat het allemaal mee gaat zitten, ook qua opname planning, want ik denk niet dat ik nog meer tegenslagen erbij kan hebben.

Overigens heb ik gevraagd hoe het na de curretage is en ik mag in principe direct weer door om zwanger te worden, mits alles verder oké is natuurlijk.

19. Toutepetite

Toutepetite Actief lid

Oct 28, 2016
    246
    103
    43
    Female
    Wat balen Jairy, ontzettend frustrerend dit. Kan me goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent. Maar ik hoor wel vooral goede verhalen eigenlijk over curettages, het duurt maar even en je bent er zo weer bovenop. Fijn ook dat je direct door mag gaan erna, wij mogen dat niet (al lees ik op internet dat daar eigenlijk geen medische redenen voor zijn).

Hier is het een beetje dubbel. Er is nog steeds iets gaande en ben zeker nog niet 'schoon', want verlies nog steeds stolsels. Ik kan niet goed zien wat het nou precies is. Ik had gisteren het idee dat het vruchtzakje misschien niet helemaal compleet was. Ik hoop ontzettend dat donderdag op de echo alles weg is.

20. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female
    Sorry dames, was even afwezig.

Ladybird wat fijn dat het bij jou weer achter de rug lijkt te zijn? Bij mij kwam het ook in 1x de eerste keer, heel raar gevoel want dan voel je het ineens met een noodgang naar buiten komen. Ik had het tijdens het plassen.

Toute hoe zag het zakje eruit, omdat je het niet zeker weet? Het verschil tussen een bloedstolsel en een vruchtzakje is dat je een stolsel vrij makkelijk helemaal uit elkaar kan trekken en rood bruin is van kleur. Een vruchtzak is ook die kleur met wat wit erin, maar het is veel taaier, je krijg dat niet makkelijk uit elkaar. Bij mij kwam het bij mn tweede miskraam ook in delen ipv in 1 stuk.

Jairy wat balen meis dat het nog niet gebeurd is. Wel goed dat je een afspraak heb staan voor donderdag, dan kan je door.

Welkom Mir, tuurlijk mag je meepraten. Wat verdrietig dat je je hier ook moet melden. Hoe gaat het nu?

Ik heb gisteravond de voorpil (Miffee) genomen en morgenochtend gaan in het ziekenhuis de eerste lading Cytotec erin en dan elke drie uur dat mn miskraam nog niet compleet is krijg ik er twee pillen Cytotec bij. Ik merk nog niets aan mn lijf. Mogelijk dat ik vanaaf al wat ga bloeden, had ik de eerste keer ook (tweede keer bloedde ik al af en aan drie weken achter elkaar dus weet niet of ik toen door de Miffee ging bloeden).

Het kan lichamelijk geen kwaad om er meteen weer voor te gaan, als je lijf er nog niet aan toe is kan je toch niet zwanger worden. Veel ziekenhuizen adviseren het ten eerste omdat je vaak een latere eisprong hebt en dan niet weet hoe lang je zwanger bent (tenzij je dat meet door bijv ovulatietesten). Daarnaast mag je geen seks hebben als je nog bloed ivm infecties dus daar moet je ook op letten. Je mag trouwens ook niet in bad.
    Ik had na mijn miskramen steeds een cyclus zonder eisprong, ik temperatuur en daardoor weet ik dat. Het duurde bij mij ook elke keer rond de vier weken voor al het hcg uit mn lijf was. Ik deed 1x per week een goedkope zwangerschapstest om dat te bekijken. Zolang er hcg in je lijf zit krijg je ook geen eisprong.

Share This Page