Hallo dames, Ik heb 3 weken geleden een miskraam gehad (opgewekt met pillen). Ander halve week controle bij de Gyno en alles was goed, behalve een cyste op m'n eierstok maar daar maakte ze zich niet druk om. Die zou vanzelf weg gaan. Nou heb ik dinsdag een test gedaan en die was positief, ook de ovulatie test was positief! Dus het hcg hormoon zat nog in m'n lichaam dacht ik! Gister weer een test en die was zo goed als negatief, behalve de ovulatie testen blijven al 5 dagen positief!! Echt net zo donker als het andere streepje.. Iemand die dit ook heeft gehad, of weet wat het kan zijn? Snap er helemaal niks meer van!!
Sjors je zegt zo goed als negatief, dus ik neem aan dat je zwangerschapstest nog licht positief was? Een ovulatietest is gevoeliger dan een zwangerschapstest en slaat ook aan op hcg. Zolang je dus (licht) positief test en nog eventjes erna, zijn ovulatietesten niet betrouwbaar. Als de ovu streep lichter wordt, weet je dat hij weer betrouwbaar gaat worden. Zolang je hcg in je lijf hebt gaat je lijf ook geen eisprong krijgen dus nog even geduld. De meeste vrouwen krijgen na pillen 6-8 weken later hun eerste menstruatie (met eventueel een eisprong 1,5-2 weken daarvoor). Ik krijg na de pillen altijd eerst een cyclus zonder eisprong.
Hoi frummels, wauw jij hebt er al een paar achter de rug! Heftig!! Bedankt voor je reactie..test was echt een tuurstreepje..moest echt goed kijken! Ik wacht rustig mn cyclus af! Volgens de gyno lagen er al wel weer 2 eitjes klaar in elke stok dus afwachten maar!!!
Dan zullen ze nog klein zijn, want als eitjes gaan groeien wordt er 1 dominant (en je gyn rapporteert er nu 4 dus dan zijn ze nog klein). Wanneer ik een uitgangsecho krijg op dag 3 van mn cyclus (tijdens mn menstruatie) heb ik ook altijd meerdere eitjes zitten, mn eisprong volgt dan rond dag 15-17. Dus hopelijk voor jou binnenkort ook weer een eisprong, maar ik denk dat het nog wel minimaal een week duurt, ik gok langer. Ja het is niet makkelijk maar we houden hoop! Succes, ik hoop dat het snel weer raak is!