geen knaltest bij moeders voor moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door carientje78, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carientje78

    25 okt 2012
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

    Vanavond is MvM bij mij langs geweest en tot mijn grote schrik verscheen er bij de test een heel licht streepje. Volgens de berekeningen ben ik nu 5 weken en 6 dagen zwanger. Ik ben zwanger geraakt na een ISCI behandeling. Gelijk ook een CB digital test gedaan en die gaf aan zwanger 2-3, dus een zwangerschapsduur van 4 tot 5 weken. Ik voel me nu zo onzeker en bang. Maakt mijn lichaam te weinig HCG aan en zal het nu misgaan ? Wie heeft dit ook gehad ?

    Groetjes,
    Carientje
     
  2. BabyAngel

    BabyAngel VIP lid

    21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Geen ervaring mee helaas.
    Maar kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.
    Vooral als je jet vaker leest hier op het forum.
    Probeer hoop te houden.
    Succes!

    Hier had ik juist een knaller bij Mvm en 5dg later een echo met een leeg vruchtzakje...maar de testen bleven knallen!
     
  3. Aleisha

    Aleisha Actief lid

    28 dec 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook een vaag streepje bij mvm en dit streepje is inmiddels 4 jaar oud, dus het kan ook goed gaan. Veel succes!
     
  4. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    die testen zijn veel ongevoeliger :) dat moet ook, gezien er genoeg hormonen in je urine moeten zitten voor de MvM. een gewone test is alleen maar om te kijken of je zwanger bent of niet. MvM zoals je ziet is daar nog wat specifieker. ik zou zeggen, geniet er lekker van en probeer je niet te druk te maken
     
  5. Behappy

    Behappy Niet meer actief

    Had ik ook idd ! En maakte me toen ook druk
    Maar die testen vragen veel meer.
     
  6. zwendel

    zwendel Niet meer actief

    idd die testen zijn veel minder gevoelig dus geven minder snel een knaltest. wie weet als je een weekje later de test doet is ie wel knallend. Mocht je overigens wel meedoen??
     
  7. Linlala

    Linlala Actief lid

    27 feb 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    Ook ik had een lichte test bij MvM, en ook ik heb me hierom zorgen gemaakt. En ook ik kan nu de conclusie trekken dat dit eigenlijk niet nodig was :) Het is inderdaad zo dat de testen van MvM vele malen minder gevoelig zijn dan de eerste beste huis, tuin en keuken test. Test je positief dan weet men zeker dat je voldoende hcg aanmaakt om mee te kunnen doen. En een lichte streep is bij de test van MvM net zo goed positief als een knaller.
     
  8. carientje78

    25 okt 2012
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties, het stelt me toch weer iets gerust. Blijf een onzekere miep wat dat betreft. Ik heb de foto van de test nog even bijgevoegd. Ik mocht wel meedoen aan MvM, maar die vrouw werd geloof ik ook een beetje nerveus van de test. Ze zei nog dat het ook kon komen door alle hormonen van de ICSI, dat mijn lichaam nog niet zoveel HCG aanmaakte, maar dat lijkt mij sterk. Ga straks toch even met het ziekenhuis bellen en anders moet ik gewoon afwachten tot dinsdag, want dan heb ik mijn eerste echo. Maar pffffff wat is dat wachten moeilijk hĆØ :(......
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. LieveMamaTrix

    LieveMamaTrix Fanatiek lid

    12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik had in tegenstelling tot de MvM test juist belabberde thuistesten. Ze bleven maar vaag. Een uur voordat MvM langskwam heb ik nog een test gedaan van Kruidvat... gewoon om wat van mijn zorgen weg te nemen, het leek me namelijk heel heftig om met die dame erbij erachter te komen dat het al afgebroken was...
    Ik had maar een lauw testje, dus ik hield mijn hart vast voor de MvM test, die juist weer knalde...

    Maar hoe je het ook went of keert... De tweede streep blijft en wellicht dat het HCG zich nog moet stabiliseren?
     
  10. carientje78

    25 okt 2012
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb net gebeld met het ziekenhuis en mag HCG gaan laten prikken. Pfffff heb gewoon buikpijn van de spanning, maar hopelijk vanmiddag in ieder geval duidellijkheid.....
     
  11. LieveMamaTrix

    LieveMamaTrix Fanatiek lid

    12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Spannend!! Probeer te ontspannen... Makkelijker gezegd dan gedaan... Ik weet het ;). Maar hou je vast aan het idee dat je vanmiddag meer weet.

    Ik duim voor een mooie HCG-waarde!
     
  12. Mardou

    Mardou Lid

    18 okt 2012
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Erg benieuwd hoe het gegaan is....
     
  13. spannendetijden

    spannendetijden Fanatiek lid

    9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    heb je je uitslag al gehad?!?!?!
    ben erg benieuwd.

    ik had zelf overigens bij mvm ook geen knal test. en zelfde reden als wat ze hier al zeiden: de testen hebben VEEL meer hormoon nodig!!
    daarbij deed de vrouw van mvm mijn testje en gaf zelf aan dat ze bang was dat ie niet positief zou worden, gezien mn zwangerschaps termijn en hoogte van hcg (ook via ivf zwanger en uitslag hcg 830 via bloed gehad) bleek trouwens bij de echo 2 dagen korter zwanger dus ik was bij mvm geen 5wk maar 4.5wk. en gezien het feit dat je net 5wk bent,...zou ik me absoluut niet druk maken om de test meid!!
     
  14. Hopefultimes

    Hopefultimes Fanatiek lid

    5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Spannend hoor.
    Ik wist niet dat MvM een veel strengere test had (maar is op zich natuurlijk wel logisch). Dan begrijp ik nu ook de reactie van de dame die bij mij kwam testen. Er was namelijk binnen vijftien seconde al een knalstreep.
     
  15. Kara

    Kara Fanatiek lid

    2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
  16. Roosje83

    Roosje83 Fanatiek lid

    4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat je vanmiddag een goede uitslag krijgt!

    Op zich zeggen de testen van Mvm natuurlijk niet meer als een andere test. Ik wist zelf nog niet hoever ik zwanger was, ivm onregelmatige cyclus, kon 4 weken of 12 weken zijn. Nou daar kwam de knaltest dus die mevrouw zei u bent vast al meer als 10 weken zwanger...
    Met de echo 2 weken later bleek ik pas 6 1/2 week zwanger te zijn dus op het moment van de test maar 4 1/2 week. De een maakt gewoon veel meer hormonen aan als de ander, vandaar ook dat de een veel meer last heeft van de zwangerschapsklachten als een ander.
     
  17. carientje78

    25 okt 2012
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het horrorverhaal gaat nog even door....

    Vanmorgen in Nederland bloed laten prikken en bij het lab werd plechtig beloofd dat ze het voor 12.00 uur zouden faxen naar UZ Gent. Net van de zenuwen toch maar naar Gent gebeld en wat blijkt: nog geen uitslag ontvangen. GEK word ik nu !!! UZ Gent zou met het ziekenhuis in Nederland gaan bellen en ik heb ook nog een poging gedaan. Kon die labo-medewerker wel door de telefoon trekken (hormoontjes ??). Wachten, wachten wachten...zucht....
     
  18. Roosje83

    Roosje83 Fanatiek lid

    4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Vreselijk als je zolang moet wachten, hoop dat je snel en een positief bericht krijgt.
    Sterkte met wachten!!!
     
  19. Lotje02

    Lotje02 Fanatiek lid

    18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    He, vervelend dat het zolang duurt, je zit al zo in spanning.
    Ik had zelf wel een knaller bij mvm, maar ik was ook heel bang dat er opeens niks te zien zou zijn. Die mevrouw van mvm zei dat er dan nog niks aan de hand was omdat de testen vrij ongevoelig zijn. En het kan nog heel goed dat je toch korter zwanger bent dan je denkt. Succes met wachten en ik hoop voor je op een goede uitslag.
     
  20. carientje78

    25 okt 2012
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas foute boel hier: een hcg van 484....Ben er kapot van....
    Heb ook best last van buikpijn, dus hoop niet dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. Maandag echo in Gent. Oooh wat doet dit pijn.....
     

Deel Deze Pagina