ik heb nu 23 en halve week zwanger en al ruim 12 kilo aangekomen. dit komt omdat ik erg veel gesnoept heb de afgelopen weken. nu wil ik weer goed op mijn voeding gaan letten. gezond eten en veel minder snoepen. ik denk dat ik dan ook iets afval omdat ik zo snel zoveel ben aangekomen. Nu heb ik gehoord dat afvallen tijdens de zwangerschap schadelijk kan zijn tijdens de zwangerschap ivm de afvalstoffen die niet goed zijn voor de baby. Loop ik een risico of zal dat wel mee vallen? op een dag dat ik gezond eet, eet ik : 's ochtends 2 boterhammen met beleg, yacult en een glas optimel tussendoor 2 stuks fruit tussen de middag 4 boterhammen met beleg en een glas optimel tussendoor koek (eierkoek, sultana, ligakoek) avondeten vis of vlees met aard,pasta of rijst en groente 's avonds koekje en 1,5 - 2 liter water. dat lijkt me voldoende voor mij en de baby toch.
hoi, dit is prima wat je eet. Je zult waarschijnlijk niet veel afvallen maar in elk geval niet meer of veel minder snel aankomen. Probeer het gerust op deze manier! Mirjam