Geen koekjes... en dan die reacties!

Discussion in 'Voeding' started by Vagans, Apr 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Oh, herkenbaar!

Hier krijgt hij geen chocoladepasta op brood, niet iedere dag diksap, geen hapje slagroom, alleen yoghurt of (naturel) kwark als toetjes, gewoon koekjes van goodies maar zeker geen lange vingers/ speculaas of stroopwafel, geen likje softijs of hapje taart, geen snoepje in de supermarkt (uberhaupt geen snoepjes behalve rozijntjes) en ook geen plakje worst bij de slager.....

Tja, ik ben dus een zeikerd! :)
    Erg irritant af en toe want waarom moet ik me naar andere verantwoorden over het feit wat mijn kind wel en niet eet.

2. adi

adi Niet meer actief

Wij zijn al 2,5 jaar zeikerige ouders :), en de rare blikken worden nog steeds erger. En dingen die het kind in handen geduwd krijgt. Lollys, spekjes, drop (!), zuurtjes en al het andere troep.
    Zolang ik het kan voorkomen krijgen ze dat echt niet. Gelukkig gruwelen zij zelf van die zooi :), dus hoef niet te vrezen dat ze iets 'missen' :)

We zijn wel iets soepeler geworden sinds ze 2 zijn natuurlijk. Ze eten nu weleens friet en mogen ook af en toe chocola en gewone granen koekjes. En ze mogen gewoon alles proeven, gelukkig zijn ze zelf niet gek op kunstmatig zoete smaken.

Mijn dochtertje vindt chocola wel erg lekker, dus daar letten we een beetje mee op.

Maar inmiddels zijn onze kids officieel zielig voor veel mensen. Mijn schoonmoeder vraagt nog elke week of ze echt geen suiker in hun melk (!) Of thee moet doen. Want anders is het toch niet te drinken? :-I

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gebruik de zoekfunctie en u zult vinden...

ik word hier altijd een beetje flauw van. Als JIJ niet wilt dat je kindje koekjes eet, dan doe je dat. Ik zie de toegevoegde waarde hier niet van in maar lekker doen en andere mensen? Je zult nog wel meer naar je hoofd krijgen (dat is heel normaal.. mensen bemoeien zich nou eenmaal graag met andere mensen)... kweek een olifantenhuid, helpt goed.

@Adi.. het helpt wel om dingen geen 'troep of rotzooi' te noemen... jij geeft je kinderen vast weer dingen die ik niet nodig vind maar om het nou rotzooi te noemen.. het is zo belerend. (waarom wel chocolade en geen dropje.. je hoeft het niet uit te leggen.. liever niet zelfs maar het troepgehalte is ongeveer net zo groot hoor)

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

O ik wist wel dat er in het verleden al eerde sit soort topics waren. Maar ondertussen zijn er weer nieuwe mama's bijgekomen enzo ;)

En dan te bedenken dat ik wel is een hapje taart of een plakje worst bij de slager gegeven heb ;) En dan hebben ze NOG wat te zeuren HAHAHA

5. mamavanjip

Sep 15, 2011
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat is dit herkenbaar, mijn schoonzusje vraagt elke keer als mijn dochtertje iets niet krijgt, mag ze dat nog niet? nee dat willen wij niet. Het blijft toch lastig m je elke keer weer te moeten verantwoorden, ookal doen ik dat tegenwoordig niet meer. 1 keer zijn we overstag gegaan met een half(!) chocolade eitje. Nou de gevolgen waren groot. Ze heeft ruim anderhalf uur lopeb stuiteren. Dus wij gaan niet meer overstag. Ondertussen eet ze wel alle groente en fruit en wil ze alles proberen (dat kan ik van de kinderen van mijn schoonzusje niet zeggen ;)

6. Fashion88

Fashion88 Actief lid

Mar 19, 2009
    345
    0
    0
    Ja, ik word soms ook raar aangekeken omdat ik streng ben met eten. Ik geef dan wel een nagerecht(magere yoghurt met een druppeltje diksap, of een geprakte banaan met wat kaneel en yoghurt). Hij krijgt wel 1 babykoekje of cracker en verder rijstwafeltjes en fruit. Als drinken alleen water of tussen de middag karnemelk.

Laatst waren we bij mijn schoonmoeder met het eten en als nagerecht kreeg mijn zoontje yoghurt en ze zat de hele tijd te zeggen: iiiiiiiiiiiiewl, yoghurt zonder suiker is zoooo vies en zuur! Ik zei dat hij het juist heerlijk vindt en dat suiker niet nodig is. Maar dat ze de hele tijd zo overdreven zei dat het zo vies is terwijl mijn zoontje het aan het eten was vond ik wel vervelend..:x

7. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Daar moet ik even tegenin. Ik geef mijn zoontje wel suiker of een lange vinger, maar hij eet eigenlijk alles net zo lief. Groente, fruit, water, roosvicee. Het maakt hem niet uit. Hij vind alles lekker en eet alles net zo goed.
    Verder vind ik dat iedereen het lekker zelf moet weten, maar een kind heeft ook suiker nodig, dus troep is het niet.
    Maar dames, die rare blikken gewoon negeren en doen wat je zelf goed vind voor je kind. Doe ik ook al is dit wat anders als wat jullie doen. ;)

8. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Oh hier laat hij de zoetigheid ook niet liggen hoor :)
    Ik geef zo min mogelijk geraffineerde suikers maar hij krijgt het wel (een hapje) als we op een feestje zijn vanaf dat hij 1 is. Thuis gewoon niet.

9. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Te veel geraffineerde suikers is niet goed natuurlijk.. En in fruit zit ook suiker...

Share This Page