kom er even niet uit, ritme van mijn dochter...

Discussion in 'Voeding' started by miekie82, Aug 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Wij lieten mijn meisje eigenlijk alles zelf bepalen, zowel eten als slapen. Dit ging eigenlijk altijd prima, maar sinds een week krijgt ze bijvoeding(om verschillende redenen) en nu komen we eigenlijk totaal niet meer uit!
    Wie heeft tips/ideeen?

Het gaat nu zo, ongeveer dan, want eigenlijk is geen 1 dag precies hetzelfde..
    - 6:30: wakker: fles 180cc
    - 8:00: half potje fruithap
    - 9:00: slapen
    - 11:30: wakker: fles 180cc
    - 14:00: slapen
    - 16:30: wakker: fles 180cc
    - 17:30: half potje groente
    - 19:30: fles 180cc en slapen de nacht door.

Zoals je ziet gaat het de hele dag goed maar smiddags is gewoon teveel! Je merkt ook dat het voor haar teveel is, maar ons meisje is een lekkere eter en eet dus echt alles op wat ik haar aanbied.
    Maar wij hebben het idee dat het savonds niet altijd even goed valt.
    Ze is nu sinds een week van de 23 uur fles af, en ze heeft die 4 flessen gewoon nodig! Maar ik weet gewoon niet wanneer de beste tijd voor die 4e is! Ze is echt moe om 19.30, maar echt honger heeft ze dan niet.
    Ze krijgt dus 3 flessen en haar slaapjes wanneer zij ervoor kiest en de fruit, groente en laatste fles wanneer wij daarvoor kiezen...
    mmm, heel krom maar ik kom anders gewoon niet uit!

Iemand tips?
    Moet ik haar dan naar bed doen en kijken wanneer ze die fles wilt? Liever niet want dat betekend alsnog een onderbreking in haar nachtslaap.

beetje warrig verhaal...

2. klavertje77

Apr 30, 2009
    86
    0
    0
    Hoi,

Ik heb nog best een poosje die laatste fles gegeven voordat ik ging slapen. Dan gaf ik die fles en schoof haar zo weer terug in bed. Maar dat was ook omdat ze anders midden in de nacht zou komen. En net als bij jou had ze dan nog niet veel honger rond 19 uur, maar wel heel moe. Dit is maar een kort periode geweest en toen dronk ze op de 1 of andere manier gewoon rond 19 uur de laatste fles.
    Je kunt proberen de twee middelste flessen wat te minderen (150 +5) en dan hopen dat ze die laatste fles weer honger heeft. Of je geeft toch 3 flessen, maar dan van 210 + 7 en dan sla je de 3e fles over en geef je dan warme hap ofzo?
    Ik liet dochter ook altijd bepalen wanneer ze at en sliep, maar 's avonds een beetje gestuurd. Vrij snel zocht ze zelf het goede ritme op eigenlijk. Mijn pogingen tot sturen leken nooit te werken en nu heb ik toch gewoon een meisje die slaapt van 19-7...
    succes!
    Het komt meestal vanzelf wel weer op orde is mijn ervaring....

Nu geef ik

3. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Zat er ind aan te denken haar gewoon om half 8 in bed te leggen en da rond 9 een fles te geven. Maar eigenlijk wilde ik dat niet meer(haar wakker maken voor een fles.)
    Ik vind 3 flessen echt te weinig, vooral omdat ze pas sinds een week op 4 flessen zit! Ze drinkt alle 4 de flessen dus ook echt op.
    Vandaag zit ze weer op 3 slaapjes, tenminste dat denk ik want ze was om half 4 wakker en dat gaat ze niet redden tot half 8. Nu kom ik dus wel uit, want ze heeft fles 3 dus ook een uur eerder.
    Echt een overgang van 3 naar 2 slaapjes incl. het geknoei met die flessen!
    Iemand anders nog tips?

4. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    ons schema is bijna hetzelfde, al geef ik of alleen fruit of alleen groente.. en zijn de flessen 210+7.
    zijn laatste fles krijgt hij daarom ook al tussen 18:30 en 19:00 uur. de volgende fles is dan weer tussen 7-8 uur. juist omdat ik niet uitkom anders geef ik maar een potje per dag.. hij is wel 2 weken jonger :)

succes ermee! :)

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik zou misschien ook eerst of groente, of fruit doen. De flessen zijn belangrijker lijkt mij.
    Hier krijgt ze borstvoeding en sinds 6 maanden bijvoeding.
    Ons schema is zo'n beetje zo:

7.15 wakker en bv
    8.30 slapen
    9.30 wakker en fruit
    10.30 bv
    11.00 slapen
    13.00 wakker en broodkorst
    14.00 bv
    14.45 slapen
    16.45 wakker
    17.00 bv
    17.45 groente
    18.45 bv

Hier is ze steeds ongeveer maar 1,5u wakker en dan is ze moe. Ze drinkt een beetje om de 3 a 4 uur, meestal om de 3,5u. Bijvoeding eet ze nog niet veel, dan zijn gewoon kleine beetjes. Ik vind het ook belangrijk dat ze dan juist geen erge honger heeft omdat ik wil dat ze spelenderwijs leert eten, dat eten iets leuks is. Hier eet ze zelf vanuit het handje en de hoeveelheden zijn dan ook echt nog klein.
    Ik ga er vanuit dat als ze straks meer eet, er van zelf meer tijd tussen de voedingen komt.

6. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    We hebben besloten om te proberen een ritme aan te bieden. Dus niet meer compleet zelf te laten bepalen.
    Ze krijgt dus om de 4 uur een fles, ook al betekend dat, dat we haar wakker moeten maken. Dit doen we nu sinds 5 dagen en dat gaat nu al stukke beter! Ze krijgt wel tussendoor half potje groente en half potje fruit. Ze lijkt nu zelf haar slaapjes goed te plannen om die flestijden heen.
    Maar goed, niks is zo veranderend als een baby! hihihihi

thx voor het meedenken, kus miek

7. Kwek

Kwek Fanatiek lid

May 16, 2009
    3,207
    1,263
    113
    Centrum België
    Fijn dat het beter gaat met het slapen / voeden.

Het kan echt wel snel wijzigen hoor.

Op een paar dagen tijd zijn we bij onze dochter van 5 FV (180 + 6) naar FV 210 + 7 - Groenten - Fruit - FV 240 + 8 gegaan (om de 4 uur) tussen 7h30 en 19h30), gewoon omdat mevrouw plots besliste / besefte dat groentjes en fruit best lekker zijn :)

Maar heb het gedaan zoals jullie in het begin deden: steeds op verzoek eten en slapen en nu zijn we plots toch in een vast ritme gekomen, zonder het te beseffen.

8. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn kreeg:

7.00 fles 180 (soms later, als hij later wakker was)
    9.30 fruit
    11.00 fles 180ml
    15.00 fles 180ml
    18.00 groente
    20.00 fles 180ml.

Wij zijn al wel erg snel, denk met 6,5 maand, 3 flessen gaan geven. Toen ging Finn brood eten en verviel die fles van 11.00, waardoor de andere 2 flessen wat naar voren schoven.
    Wel kreeg hij toen rond 15.00 ook een koekje + sap.

Share This Page