geen koninginnedag dit jaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door silvana81, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Haha,wat kan het Nederlandse volk toch klagen..het is ook nooit goed!

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou, ik ga echt wel de kroning kijken. Vind het heel bijzonder om het mee te maken! Alle belangrijke gebeurtenissen heb ik wel gezien op tv.
    Vind het heerlijk om te zien :p

En voortaan Koningsdag op de verjaardag van mijn dochter, gezellig!
    Iedereen die vrij is, dus lekker op de dag zelf verjaardag vieren.

Ik vind het gewoon erg leuk dat wij een koningshuis hebben en dus straks weer voor het eerst sinds 1890 weer een Koning hebben.
    Vind het hele bijzondere mensen.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nou ik ben blij dat we er vanaf zijn

Dochter is op 30 april jarig en ik vond het nooit echt leuk.

Natuurlijk wel een beetje speciaal want het is extra feest...maar we konden dus nooit de markt over want we hadden de hele dag bezoek.

Nu hebben we weer gewoon 2 feestjes op aparte dagen.

Hopen dat het zo blijft...want het kan natuurlijk weer veranderen ( als Koningsdag niet werkt of zo)

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ehm...nee. Weet je niet hoeveel jongeren koninginnedag vieren? Die gaan echt niet voor de buis zitten als ze zich lekker kunnen bezatten in de kroeg.
    Zal ze aan hun reet roesten denk ik.:p

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Lekker een mega scherm op een plein en feesten en af en toe een blik werpen op de nieuwe Koning!

6. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Die kroning kijk ik later wel terug via uitzending gemist :cool:. Vindt het niet zo geweldig haha. Hele koningshuis vind ik mooi, maar als het er niet is maakt het me ook weinig uit!

Wij gaan lekker (als het dan doorgaat) op de vrijmarkt staan en naar afloop bij het Circus een kijkje nemen, zoonlief is helemaal gek van de beestjes! En dat staat elk jaar beiden op hetzelfde veld (Goffertpark Nijmegen).

7. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Jaarmarkten zullen er gewoon zijn denk ik. Alleen het bezoek wordt verplaatst naar volgend jaar. Koningsdag zal op de verjaardag van Willem-Alexander zijn en de eerste keer op de 26ste omdat de 27ste op zondag is. Begreep de datum eerst helemaal niet hahahah. Maxima wordt niet ingehuldigd. Ze mag alleen de titel dragen.

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wat een geklaag weer ... :p

Ik vind het wel goed eigenlijk. Hij drukt zijn eigen stempel (nu al) op zijn koningschap en dat siert hem eigenlijk alleen maar. Jaarmarkten zullen vast ook nog wel doorgaan, wellicht dat ze alleen dit keer "kroningsmarkten" zullen heten ;). En ik neem aan dat er vanaf volgend jaar de jaarmarkten op Koningsdag zullen vallen dan.

Ik zit voor de buis hoor op 30 april, als rechtgeaarde monarchist :p

9. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ach leuk toch! Zo vaak maken we dit ook niet mee en rommelmarkten genoeg verdeeld over het hele jaar ;)
    Nee ik begrijp het wel hoor maar het zal dit jaar vast niet uitgestorven zijn.
    Wellicht minder of geen gemeentelijke dingen o.i.d maar kleedjes met spul zal er vast wel zijn.

10. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Voor die mensen waarvoor het een vrije dag is...we leven helaas in een 24/7 maatschappij en konginnendag is helaas geen officiele feestdag....Dus veel mensen moeten gewoon werken...

11. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Er is al een hoop ophef over...mn dat de datum veranderd....Ben dus erg benieuwd of ze het ook echt gaan doorzetten...En tja, het is toch geen officiele feestdag, dus wat let ons op 30 april geen vrijmarkten meer te organiseren ;) en koningsdag lekker links te laten liggen ;)

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wel hoor....zelfs op Curacao, St Maarten en Aruba.

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou ja, dus wel! En voorheen was het op 31-8.
    Alleen koningin Beatrix heeft het op de verjaardag van haar moeder gehouden.

Vind het niet zo gek dat het straks op 27-4 is. Dan is de koning jarig.

14. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Mee eens, dochter is ook op 30 april jarig. Volgend jaar kunnen we de ene dag oranje tompoucen eten en de andere dag verjaardagstaart!!

15. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Volgens mij heeft Willen Alexander nog niet echt goed nagedacht over de gevolgen van de datumsverandering. Nu moet hij elke keer op zijn verjaardag komen opdraven voor ponyshows, de lokale huisvrouwenballetclub, de lokale jostyband, etc. Ik vond het altijd zo slim van de Koningin dat ze Koninginnedag op de verjaardag van haar moeder hield. Een mooi gebaar van respect en ze mag op haar eigen verjaardag doen wat ze wil ;). Ach ja, het zal wel even wennen worden met een koning!

16. kvinna

kvinna Niet meer actief

Precies, en ze hoefde dat ook niet bibberend van de kou of in de stortregen te doen (zoals vandaag, ze is toch vandaag jarig? Of morgen? Nou ja, ergens eind januari).

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Benieuwd welke datum Amalia tegen die tijd gaat kiezen.... Vast geen 7 december :D (Stiefzoon is dan jarig, vandaar dat ik haar verjaardag toevallig weet ;)).

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, heel erg, nu lijk ik vast een enorme Oranje-gek, maar Beatrix is de 31e jarig... :)

19. glimworm

glimworm Niet meer actief

Gewoon vrijmarkt in Amsterdam op Koninginnedag | nu.nl/troonswisseling | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Deel Deze Pagina