leven en griepprik

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by brammie, Nov 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brammie

brammie Nieuw lid

Nov 28, 2009
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi verloskundigen,

Ik ben nu 26 weken zwanger van de 1e en voelde mijn kindje al vrij vroeg in de zwangerschap bewegen. Laatste weken zie ik iedere avond als ik even rustig op de bank lig, de baby schuiven en mijn buik dus heen en weer gaan. Afgelopen maandag de inenting tegen mex. griep gehaald en ik merk nu sinds donderdag dat de baby veel rustiger is dan de weken ervoor. Zie mijn buik ook niet meer bewegen, ook niet als ik een uurtje plat ga liggen of op mijn zij ga liggen.

Ik lees wel dat je eigenlijk pas vanaf 28 weken de baby iedere dag wel moet voelen, maar omdat ik 'm al zo lang voel en ook zie bewegen begin ik toch wat ongerust te worden. Vraag me ook af in hoeverre de inenting hier mee te maken kan hebben? Zijn er meer gevallen bekend dat na zo'n inenting ook de babytjes wat vermoeider raken en dus minder bewegen?

Wat raden jullie aan? Ik heb niet zo'n fijne verloskundige -tenminste zij zelf is heel fijn, maar de assistente is een erg onprettig mens die je altijd het gevoel geeft dat je om niks belt-, en het is weekend nu dus ik dacht: ik vraag het even hier...

Veel vragen in 1 keer, ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden.

Dankjewel alvast!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Brammie,

er is officieel nog geen bericht van schadelijke bijwerkingen bij het kind. De eerste uitslagen uit Scan dinavie komen binnen, maar ik heb nog niets gehoord over bv het minder voelen van leven net na de vaccinatie. Waarschijnlijk is het toeval of ben je er zelf wat meer gespannen voor. Als je je maandag nog onzeker voelt kun je echt wel even je vk bellen en zeggen dat je graag het hartje wil horen. Is maar 5 minuten en ben jij waarschijnlijk al weer meer gerustgesteld. Ga in ieder geval even lekker met je lijf aan het werk; lekker warm douchen of in bad, smeer je buik in, kruikje er tegen en neem echt even momenten voor jezelf vandaag. Meestal komen de bewegingen dan weer terug.

Groetjes Brigitte

Share This Page