Dé tip tegen koude handjes!!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Gentle, Feb 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Julia had het altijd lekker warm in bed, maar lag altijd wel met haar dikke pyjama in een slaapzak, en dan nog onder 2 dekens. We dachten dus, misschien is het voor haar wel lekkerder om zonder broek aan in haar slaapzak te liggen. Na 2 dagen zonder broek aan had ze 's ochtends steeds ijskoude handjes... Toen hebben we de proef op de som genomen. Broek weer aan 's nachts, en wat denk je? Nooit meer koude handjes!!

Oftewel, als je kindje vaak koude handjes heeft, probeer de rest van het lichaampje is wat warmer in te pakken 's nachts! Julia had ook helemaal geen koude benen, maar blijkbaar kost het dan teveel energie/warmte om d'r benen warm te houden, dat haar handjes daarvan de dupe zijn!!

Aangezien ik al zo vaak topics heb gezien over die koude handjes dacht ik, wie weet helpt jullie dit!!

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Nou, die van mij heeft nog steeds iedere ochtend koude handjes en dat met pyjama in dikke slaapzak ;) Koud heeft ze het niet, want als ik haar 's ochtends eens temp, is ze altijd gewoon goed van temperatuur. De koude handjes kan ook geen kwaad, als ze het maar lekker warm hebben verder!

3. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    Hier ook altijd goed ingepakt en altijd koude handjes, maar kan geen kwaad, want de rest is gewoon lekker warm.

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Bij ons zei de kraam dat heel veel kindjes 'last' hebben van koude handjes. Noah hier ook maar kan geen kwaad heb ik me laten vertellen.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik vind dit wel een goedbedoelde maar ook wel gevaarlijke tip. Te warm slapen is nml helemaal niet goed en koude handjes zijn helemaal niet erg als het nekje maar lekker aan voelt.

6. grietje

grietje Fanatiek lid

Oct 16, 2009
    1,918
    0
    0
    Hier nog 1 met altijd koude handjes smorgens! Warmer inpakken dan ik al doe kan niet! Mannetje is wel altijd vrolijk smorgens, en zijn lijfje heerlijk warm, dus kwaad kan het niet!

7. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Dat snap ik wel. Te warm is niet goed, maar ik merkte dat mijn meisje met of zonder broek wél warme benen had, maar haar handjes koud werden door haar broek uit te laten!! Dat is op zich toch een apart iets? Ik begreep dat niet, maar begrijp dat nu wel.

Het was geen manier om te zeggen: jullie doen het verkeerd. Ik probeerde gewoon te helpen. That's all.

8. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    Wat fijn dat het bij jouw dochter helpt, Gentle. Die van mij blijft maar koude handen houden, net als haar moeder ;)

Share This Page