Na een griepje ineens koorts?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Humbly89, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.720
    3.152
    113
    Vrouw
    Heey meiden,

Mijn zoontje is nu 22 maanden. Vanaf 1e kerstdag heeft hij koorts, ben er 2 weken terug mee naar de dokter geweest en moest het gewoon aan kijken en anders afgelopen week terug komen. Prima, hij dronk goed dus maar even aan kijken. Afgelopen zondag moest hij spugen in de nacht en diarree maar geen koorts meer. Ik blij, eindelijk van de koorts af. Een griepje komen we ook wel weer doorheen. Vanaf woensdag was het spugen over en vrijdag de diarree ook. Ik natuurlijk helemaal blij, zaterdagmorgen was er ook niks aan de hand. Ik haal hem om half 3 uit bed na zijn middag slaapje en hij voelde zo warm aan, temperaturen en ja hoor 39.8 koorts. Vanmorgen om 7 uur weer 38.0. tegen 3 uur was het 40.2 en voor het slapen gaan na een zetpil 39.1.

Mijn vraag is hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt met jullie kindjes? Ik ga morgen zo wie zo weer naar de dokter heen, vind het zo raar dat hij na zijn griepje ineens weer koorts heeft, de vorige keer heeft de dokter zijn oren en keel gekeken en die waren allemaal goed.

liefsz

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik denk dat hij na een zijn griep een buikgriepje heeft opgelopen en daarna weer een griep te pakken heeft.

De weerstand is dan lager, dus vatbaar voor een wat anders.

Zo snel kinderen ziek zijn, zo snel kunnen ze ook weer beter zijn, maar wel verstandig om even naar de dokter te gaan, beter te vaak dan te weinig.

Misschien even vitamine extra's geven? even die weerstand omhoog helpen

3. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.720
    3.152
    113
    Vrouw
    extra vitamines krijgt hij al een poosje. kan buikgriep ook zonder spugen en of diarree gaan? hij eet normaal en drinkt ook normaal.

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik bedoelde dat het spugen en de diaree, wat hij eerder heeft gehad een buikgriep was, en dat hij nu weer een griepje heeft te pakken.

5. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.720
    3.152
    113
    Vrouw
    oh op die manier haha. hopelijk gaat het snel weer over, ga morgen toch voor de zekerheid even langs de huisarts.

thnx

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Goed dat je naar de huisarts gaat. Even de oren laten nakijken enzo. Vaak krijgt een kind na de griep een bacteriële infectie zoals oorontsteking, dan is het niet gek dat hij weer koorts heeft. De buikgriep had hij waarschijnlijk even tussendoor en die duurt ook maar een dag of 2.

Veel sterkte, Charlie

ps. ik zie dat je schrijft dat zijn oren ok waren, dan zou ik het niet weten. Maar toch navragen voor de zekerheid. Twee keer griep achter elkaar lijkt me raar en dan zou hij ook echt wel erg ziek overkomen. Maar soms hebben ze gewoon koorts voor geen duidelijke reden. Als ze maar niet benauwd worden enzo.

Deel Deze Pagina