Een muizenhol in mijn huis

Discussie in 'De lounge' gestart door debby82, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Laat ik maar even beginnen met dat ik absoluut niet bang voor muizen ben. Ik vind ze er eigelijk heel schattig en snoezig uitzien. Maar ja, het is ongedierte en die wil je niet in je huis.

Mijn man begon een paar weken geleden dat ie muis had gezien. En nu heb ik heb ik haar ook een paar keer gezien. Ik weet eigelijk niet zeker of het er maar 1 is natuurlijk, volgens mij zijn ze meestal met meer.

Ik schrik elke keer wel van die snelle pootjes op de vloer maar de laatste 2 keer (ik heb haar in totaal 5 keer gezien nu) zag ze me niet en ben ik haar gaan bekijken. Zo schattig hoe ze hun pootjes aflikken enzo. En ik maar bedenken hoe ik nou van dr af kon komen.
    Als ik haar vang en weer naar buiten breng is ze binnen no time dood of terug. En ik heb mijn man verboden haar te vergiftigen. Dat vind ik geen dood...

Ik heb het al een keer eerder gehad. Dit is een oud huis met overal kieren en dan krijg je dat. Vorige keer had ik mijn zus dr kat hier een weekje en toen heb ik een jaar daarna geen muis meer gezien.

Ik weet dat muizen heel vies zijn met urine enzo dus ik wil er ook vanaf. Maar ik wil ze niet vermoorden...

Nou zag ik haar net weer en ze ging haar holletje in. Nu weet ik dus ook waar dat holletje is. Eigelijk denk ik nu... laat ik dat eens dicht smeren, in de hoop dat ze er buiten dan nog wel uit kan (wat ik wel denk)...

wat zouden jullie doen?

2. Melief

Melief Niet meer actief

Wij hebben na maanden van diervriendelijke manieren maar een muizenval gezet :( (Ze zaten op het aanrecht en in de voorraadkast) En echt heb zitten janken toen er een dode muis inzat... Gelukkig nu er geen last meer van muizen)

3. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Dichtsmeren heeft vaak geen zin, ze knagen zich er vaak zo weer door... Je kunt diervriendelijke vallen kopen, maar ALS je de muis dan vangt, zet hem dan wel ver van je huis er uit..

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    melief ja dat lijkt me ook erg hoor :(
    Ik heb me toch een keer stampij gemaakt op mijn werk toen ze een val gingen plaatsen waarin die beesten dus vergiftigd werden. En dan bleef die muis daar tot ze 2 weken later het half verrotte lichaam naast mijn buro weg kwamen halen...
    Speciaal voor mij kwamen er toen diervriendelijke muizenvallen :D

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    de kat nog een paar weken 'lenen'

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    marloes ja dat kan ik wel doen. Maar dat is ook maar een tijdelijke oplossing. Die kat van mijn zus moet ik niet langer in mijn huis hebben, want die sloopt alles.
    En zelf wil ik geen kat. Ik ga in juni een hond kopen. Hopelijk werkt het ook met honden... (toen ik een hond had had ik nooit muizen eigelijk...)

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    je kunt de kat eerst zijn werk laten doen en dan daarna de kieren en gaten dicht smeren.

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    Debby het grootste gevaar wat muisen meebrengen is brandgevaar!
    dus ik zou zeker er alles aan doen om ze weg te krijgen
    ook gif zou ik gebruiken

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    en die dingen zijn zo goor ze piesen en poepen waar ze maar gaan met alle mogelijke ziektes van dien.

lief of niet lief weg dr mee

10. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik zou er ook alles aan doen om het beest weg/dood te krijgen want voor je het weet is het een hele familie

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    huh? omdat ze stroomdraden doorknagen ofzo...?
    ja die beesten moeten ook weg. Het is niet fris met de kids...

12. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    nou Debby we hebben op het kdv van Amy-lynn een muizenplaag gehad en je wil niet weten wat een ellende dat was in het gebouw.
    elke ochtend moest alles en zeker na het weekend gereinigt worden
    de GGZ kwam zelfs langs wat een ellende en zeker op groepen waar kindjes kruipen enz is het erg onhygienisch

ook bij X. enos hebben we ze wel gehad en de muizenman komt elke 2 weken langs en ook deze man vertelde van het brandgevaar wat een muis veroorzaakt door dat ze overal aanknagen

zeker in jouw geval met je 2 kids zou ik ze echt weg willen hebben

13. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    In de val lokken en heel ver van je huis weer uitzetten, dat is de vriendelijkste manier.

Maar een gat dichtsmeren heeft geen nut denk ik.

Succes met jullie muizenjacht.

14. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Uit ervaring kan ik je zeggen dat alleen een ouderwetse muizenval werkt!

15. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    ja ik wist dat ook nooit hoor
    maar wij hebben een verdelgingsbedrijf die elke 2 weken langskomt bij x. enos en die vertelde ons de grootste gevaren
    brandgevaar
    en ziektes door dat viese pies.ze zeiken alles onder overal rook het naar de zeik.

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bij de bank hadden we dat ook en bij de m.akro was een mega muizenplaag en bij de a.lbert heijn ook. En in mijn vorige huis heb ik een mega plaag gehad. Kwam ik terug van vakantie werd ik wakker omdat die beesten over mijn hoofd liepen... en deed ik mijn schoenen aan hadden ze er een nestje in gemaakt.
    Dus ik weet wat het is die vervelende beesten.
    Dat vond ik echt echt verschrikkelijk... heb toen bij mijn ex schoonmoeder haar 3 katten opgehaald en ben zelf ergens anders gaan slapen. Na een week was er geen muis meer te bekennen. (en kon ik beginnen aan de grote schoonmaak)

Dus ik ben me er echt wel van bewust dat die beesten weg moeten. Vooral nu ik kinderen heb, dat kan gewoon niet.

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    op ons kdv hebben ze alle gaten van binnen naar buiten gedicht
    gifvallen neergezet
    al het voedsel in plastic kratten ze ruiken alles met die trilhaartjes
    en heeel goed schoonhouden

18. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    klopt muizen hebben een hele kleine blaas en druppelen de hele tijd urine

19. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    iekkksss wat goor:$

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    echt? de hele tijd? man... je zou er bijna smetvrees van krijgen...
    ik ga even dweilen nu hoor waar ik haar heb gezien net...

Deel Deze Pagina