Ik vertel mijn man net over dit topic. Zegt hij doodleuk: "Ow, maar als ze normaal niet komen vraag ik gewoon wat het nut is dat ze nu wel komen. En als dat alleen voor de kleine is, zeg ik gewoon dat IK er het nut niet van inzie."
Ook wij vonden de visite verschrikkelijk bij onze eerste meid. Om die reden kiezen wij nu bij de tweede voor een kraamborrel buiten huis. Zondagmiddag 15.00-16.30 uur. Zo hebben we in 1,5 uur de grootste groep gehad Tip "blijf bij jezelf, gaat erom wat jullie willen. Trek jullie dikke huiden maar aan"
Ik zou gewoon zeer selectief zijn met wie ik een geboortekaartje zou sturen. Hier ook genoeg mensen waar ik niet op zit te wachten als ik straks ben bevallen maar die krijgen ook geen geboortekaartje.
Ik heb ook zat familie die ik echt amper tot nooit zie maar die stuurden ik gewoon geen kaartje hoor. Als ik ze nooit hoor of zie waarom zou ik ze dan een kaartje sturen ? Dus ik zou dus geen tekst op je kaartje zetten met betrekking tot geen bezoek maar wel eens gaan kijken wie je wel stuurt en wie niet. Zodat alleen de mensen een kaartje krijgen waar je écht wat mee heb.
Wij hebben ook geen trek in 'vreemden' over de vloer die we nooit zien of spreken, ongeacht of het (verre) familie is of niet. Wij sturen een kaartje naar de mensen die wel welkom zijn, en dat zijn er heel weinig. De 'rest' hoort vast wel via via dat onze kleine is geboren, en als we nog een kraamfeestje of iets organiseren versturen we wel een kaartje naar de mensen die daarbij welkom zijn
Ik zou me scheel lachen om zo'n tekst vrees ik. Prima als je geen visite wilt, maar val mij niet lastig met zo'n tekst denk ik dan. Wat moet ik dan met die kaart. Een cadeau sturen? Alleen een kaart? Wegkijken als ik de baby zie? Ik vind het net een beetje een rouwkaart waar dan op staat dat je niet mag komen.
Waarom doe je geen kraamborrel dan? Dan ben je er in 1 middag vanaf. Persoonlijk vind ik, hoe vriendelijk de tekst ook, het een beetje het geboortekaartje "verpesten" om erop te laten drukken dat je geen bezoek wilt.
De mensen die je niet wilt zien gewoon geen kaartje sturen. Niet beginnen met deze teksten op het geboortekaartje, die wordt zo echt verpest vind ik. Snap echt niet dat je deze mensen dan een kaart wilt sturen. De naam horen ze wel via via.
dit dus ik zou dus enkel de mensen die wel welkom zijn een kaartje sturen, zo kun je het kaartje namelijk ook leuker en gezelliger houden mijns inziens ben je nu een beetje een kaartje om deze groep mensen heen te maken, terwijl het daar toch eigenlijk echt niet om zou moeten gaan, mensen die geen kaartje hebben gekregen snappen zelf ook wel dat ze dan niet welkom zijn, scheelt ook weer in de portomonee, en eindpunt als ik eerlijk ben, mocht ik een kaartje krijgen van een verre nicht wie ik nooit zie of hoor ligt dat kaartje toch echt direct in de vuilnisbak om heerlijk eerlijk te zijn
Ik zou echt lachen om zo'n kaartje. Wat vind je jezelf dan belangrijk om en kaart te sturen omdat je iets wilt laten zien maar contact hoef je niet. Echt misplaatst, en met die tekst ruïneer ook je ook nog de hele mooie boodschap van zo'n kaartje.
Ik vind het écht heel raar om dit, welk gedichtje over geen bezoek dan ook, op het kaartje te zetten. We leven in een hele drukke maatschappij en ik denk dat bijna iedereen wel iemand heeft waarmee ie eigenlijk niet zoveel contact heeft als zou willen. Je ziet elkaar op verjaardagen, spreekt wat af, maar door alle drukte komt het er niet van en zie je elkaar pas maanden later op een andere verjaardag weer. Niet leuk, niet de bedoeling en ZEKER geen desinteresse, maar het spijtige gevolg van te drukke levens en/of te weinig face2face contact door social media. Hoe mooi en lief is het dan dat de geboorte van zo'n klein wondertje ervoor kan zorgen dat er toch tijd voor elkaar gemaakt wordt. Dat os toch juist fijn. Ik lees vooral heel veel onzekerheid in je berichtjes en zou je echt willen adviseren om dáár energie in te steken. Het lijkt me namelijk erg verdrietig om zo op te zien tegen bezoek van mensen die eigenlijk alleen maar even deel uit willen van jullie leven. En ja, misschien is het contact eerder wat verwaarloosd, maar dat betekent toch niet dat ze niet om jullie geven en meteen ongeïnteresseerd zijn?
Dit. Sorry maar snap echt niet waarom je ze dan een kaartje moet sturen, Je hoef geen 100 kaartjes te sturen, wij sturen elke keer gewoon een kaartje naar de familie en vrienden waar we ook contact mee hebben, geloof max 30 kaarten ofzo en daar zijn de juffen van de oudste kids en werk bij meegerekend. De rest die ik 1x per jaar tegenkom op een verjaardag ofzo vind ik totaal niet interessant 😏
Dit dus. Wel met iedereen willen delen want je bent trots maar komen kijken ho maar. Stuur die mensen dan ook geen kaart. De naam horen ze wel via via.
Ik ben het ook eens het merendeel hier. En trouwens, even vanuit vormgevers oogpunt: een geboortekaartje is vanuit oudsher (geloof ik) écht een aankondiging én uitnodiging in 1. Vooral de oudere garde zal dit zien als een uitnodiging.
Ik ben zelf ook iemand die niet met iedereen meer contact onderhoud, puur omdat ik het te druk heb en niet uit onwil. Voel je daarom niet gekwetst, echt (als dit het is waarom mensen niet langskomen). Waarom geef je geen kraamfeestje na 2 mnd ofzo? Als mensen echt geen interesse dan zijn ze daar niet bij en je naaste familie wel, dan is het toch prima? Dan hoef je ook niet op kaartje te zetten van geen bezoek maar alleen dat je kraamfeestje geeft op die datum.
Ik vind het ook een hele botte tekst. Verpest echt de sfeer/kaart. Ik snap heel goed dat je geen bezoek wil zo vroeg. Wij hebben de kaartjes gewoon wat later gestuurd. Ik lag nog met de kleine in het ziekenhuis en ML wilde graag een foto op de kaart zetten van de kleine, dus het duurde automatisch wat langer. De helft van de mensen heeft een kaartje terug gestuurd met 'gefeliciteerd' soms met cadeautje. Maar ze zijn echt niet allemaal langs geweest hoor.