Geen kraambezoek tekst kaartje.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door watermeloeen, 8 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik vind het wel heel typisch dat zoveel mensen aangeven het niet te vinden kunnen. Wij kregen juist hele positieve reacties op onze eerlijkheid. Men vond het super dat wij onze grenzen aangaven en kozen voor de rust voor onszelf en ons kindje. Maar goed, men kende ons ook misschien toch wel goed genoeg om te weten dat wij gewoon een hekel hebben aan visite van anderen dan onze eigen broers/zussen/ouders. Wij vieren onze eigen verjaardagen bijv ook niet, geen trouwfeest gegeven toen wij gingen trouwen: daar waren ook alleen onze ouders, zusjes en broertjes bij bijv. En naast er gewoon geen zin in te hebben en er niets mee te hebben, we ook maar 2 avonden in de week samen hadden: resterende avonden werd er gewerkt en gesport, daarnaast een studie, dus wilden wij gewoon samen zijn. Maar ook dat wist men, dus wij kregen groot gelijk niet 'op te gaan zitten' met visite, die wij anders ook nooit ontvangen.

2. woef78

woef78 Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.170
    0
    0
    Haha

3. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Als ik een kaartje zou krijgen met zo'n tekst erop zou ik het eigenlijk wel waarderen. Jullie zijn gewoon eerlijk in jullie wensen en dat mag toch? Anderzijds zou ik het wel jammer vinden om de baby niet te mogen bekijken (ligt ook aan wat de relatie is natuurlijk, verre familie wie ik nooit zie hoef ik ook niet zo nodig de baby van te zien). Wellicht is een kraamfeest een idee om te geven? Zitten wij ook over te denken want bij onze dochter hebben we maanden lang kraambezoek gehad en dat willen we nu echt niet meer! Willen lekker genieten met ze 4en!

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik snap heel goed wat je bedoelt.
    Heb zelf ook zitten denken hoe ik mensen duidelijk kan maken dat ik geen zin in kraambezoek heb. Alleen daarom al wil ik misschien toch een kraamfeest geven. Ben ik er mooi in 1 keer vanaf.

Als ik alleen mensen een kaartje zou sturen die wil langs mogen komen, heb ik zeer weinig kaartjes nodig.
    Ooms en tantes wil ik graag laten weten dat ik bevallen ben, wil niet dat ze dat alleen maar via m'n vader horen, maar dat betekent niet dat ze opeens langs moeten komen, terwijl ze dat normaal ook niet doen.

Waar ik ook bang voor ben is dat mensen zich verplicht voelen om langs te komen als ik ze een kaartje stuur, en dat wil ik echt niet. Ik wil gewoon laten weten dat de kleine geboren is en hoe hij heet.

Ik ben er nog niet uit wat ik erop ga zetten.

5. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nou zeg..
    Jullie gezin! Jullie kaartje, jullie bepalen.
    Ik zou het juist heel goed vinden!
    Mijn vriend wilde ook zoiets, echter vond ik het wel leuk bezoek te ontvangen.

Ik vind de regeltjes van Linky mooi en totaal niet raar.

Doen hoe jij het wil hoor, dan vinden ze je maar raar, ze kwamen toch al niet ;)

6. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

#66 Joppie1, 9 dec 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2015
    'Bezoek vinden wij voor ons kleintje teveel,
    maar stuur gerust een kaart of mail."

"Aan beschuit en muizen doen wij niet,
    dus even geduld voor je hem/haar ziet."

Bezoek vinden wij niet fijn,
    omdat we nu graag met z'n drieën zijn."

"Wij wilden je graag laten horen
    dat ...is geboren.
    Het duurt nog even voor je hem/haar ziet,
    want aan kraambezoekjes doen we niet."

"We delen graag ons grote geluk
    ...is geboren!
    Bezoek vinden we nu te druk,
    maar je zult later van ons horen."

Wij hadden op de kaart gezet: Je bent van harte welkom om (naam) te komen bewonderen van (datum) tot (datum).

Werkte erg goed!!

7. Lasje

Lasje Actief lid

7 feb 2014
    465
    0
    0
    Culemborg
    Grappig dat jij exact zelfde denkt als mij...nooit gezien straks ook nooit gezien. Wij sturen een geboorte kaarje naar familieleden en vrienden die dichtbij ons staan en die mogen dan van mij ook op kraambezoek komen, dezelfde dag nog. De andere familieleden die ik nooit zie, stuur ik niets en die horen het wel via facebook, whats app of via via. Nu hoor ik ook niets van ze dus vind het goed zo.;)

8. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Misschien gewoon je verzoekje op een apart klein kaartje zetten... Ze doen dat meestal al bij kraamfeesten, dan bepaal je zelf welke mensen je uitnodigt. Misschien kan je hetzelfde doen?
    Zo staat het niet definitief op het geboortekaartje, maar is het een aparte melding (en dus hoeft het niet in de envelopjes van je naaste familie).

Is maar ideetje!

9. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Jaa daar heb je gelijk in, niet iedereen denkt zo helaas..

Yep na 6 maanden. Dit was wel na een familiediner van mijn schoonfamilie waar wij de kleintjes niet mee naar toe hadden genomen (veel te druk voor ze + ook niet handig voor ons tijdens een diner 2 baby's de fles geven etc. dus ze waren veel beter af bij opa en oma vonden wij) Waarschijnlijk dachten hun: We zien dan de tweeling wel! Maar niet dus.. En daarna ineens het verzoek om op kraamvisite te komen..
    Goed bedoeld misschien, maar we zitten er niet echt op te wachten, maarja dat kun je ook niet zeggen zo ;)

Maar jaa het gaat verder wel goed hoor! Ondanks de drukte genieten we volop :)
    Twee gezonde blije mooie en hele lieve baby's <3
    En zo schattig samen!

Komt goed uit in jullie geval dat je schoonmoeder dan jarig is :)
    Als ze de baby dan hebben gezien zullen ze ook niet zo gauw alsnog voorstellen op visite te komen.

De meningen over wat je het beste kunt doen mbt het geboortekaartje zijn hier wel verdeeld.
    Overal is ook wel wat voor te zeggen, maar doe gewoon waar jullie het beste gevoel bij hebben, das altijd het beste en het komt vast hoe dan ook goed allemaal :)

10. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Toen ik dit eerst las vond ik het ronduit bot. ik zou er zelf ook van schrikken als ik zo een kaartje zou krijgen omdat ik het gevoel zou hebben dat ik een slechte vriendin was of zo.

Nu ik wat meer aan het lezen ben en je het wat meer uitlegt begrijp ik het wel. Maar ja, je kunt slechts iedereen een uitdraai meesturen van al je posts hier :D

Toch denk ik dat ook veel los zal lopen. Als ik jou verder niet veel zou zien, buiten het familiegedoe, dan zou ik, zeker als 8 weken hierna toch een verjaardag is, gewoon dan een cadeautje meenemen en hier niet los voor langskomen. Dus misschien loopt het wel los inderdaad en lost het zich allemaal vanzelf op. Ideaal dat je schoonmoeder bijna jarig is denk ik :)

En voor diegene die al die opties zei tijdens het kolven: LIKE!! hahaha!!!!

11. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Leuk dat jullie allemaal zo'n duidelijke mening hebben. Maar kom op, zo erg is het toch niet om een geboortekaartje te ontvangen waarop staat dat de ouders liever rustig samen zijn? Hun huis voelt nou eenmaal als een veilige haven waar alleen de echte naaste familie komt. Wat meer introversie, dat is misschien anders, maar niet verkeerd. Het draait nu om het nieuwe gezin en niet om de vriendenkring (en dan eigenlijk alleen maar de mensen die je nooit ziet). Ik zou me eigenlijk veel meer gepasseerd voelen als ik geen geboortekaartje kreeg..

(dank voor de complimentjes trouwens :))

TS (watermeloeen), er is niet een juiste oplossing voor zoiets, er zullen altijd mensen zijn die het vreemd vinden als je een dergelijk zinnetje op je kaartje zet. Dus het is kiezen tussen een beetje bot overkomen, later visite afweren of toch mensen ontvangen.

12. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind het trouwens opvallend dat iedereen een kraamfeest als minder belastend ziet dan kraamvisite. Wij gaan het juist niet doen omdat anders we op een uurtje of 2 meteen zo veel mensen moeten spreken die we anders nooit zien! Voor een kraambezoek gaat mijn familie geen 4u in de auto zitten maar als iedereen van de familie uitgenodigd is dan is dat natuurlijk wel een feestje en staan ze er allemaal.
    Wij hebben ons huwelijk in besloten kring gevierd en achteraf een borrel gehouden voor degenen die er niet bij waren. Dat was 2u lang handjes schudden en uiteindelijk moest ik op de foto's terug gaan kijken wie er allemaal waren want ik wist het niet meer. Dat wil ik echt niet meemaken met een baby!

13. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ Saartje: hier woont iedere binnen een halfuur en de meeste op fietsafstand, dus dat scheelt denk ik ook wel. Met een kraamfeestje hadden we het maar gehad. Maar gelukkig ook geen giga groep, dus iedereen kunnen spreken etc.

Deel Deze Pagina