Hallo! Ik heb een vraagje over de tempratuur in de slaapkamer van mn zoontje van bijna 6 maanden. Het is 's nachts is zijn kamertje nu vaak erg koud, zo rond de 16 graden. Zijn kamertje ligt aan de kant waar de wind erop staat en de regen, onze slaapkamer ligt aan de andere kant en is warmer, 's nachts rond 19 graden. Ik heb het idee dat hij helemaal geen "koukleum" is, overdag heeft hij het veel sneller warm dan koud en heeft vaak warme, klamme handen en voeten. Maar 's nachts nu het zo koud is word hij vaak wakker van de kou. Hij ligt nu met een romper, pyama, winterslaapzak met lange mouwen onder een lakentje en dubbelgevouwen dekentje. Ook verwarm op erg koude dagen zn bedje eerst voor met een kruik. Ik vind dit al erg veel, zeker omdat het nog echt winter moet worden, maar nog word hij vaak 's nachts huilend wakker, als ik dan ga kijken voelt ie echt koud aan (ook zn nek/hals). Het enige dat dan helpt is de verwarming ook 's nachts aanlaten en zn kamertje verwarmen tot ongeveer 18/19 graden of m bij ons in bed nemen, dan is ie snel warm en is ie zo weg. Dat laatste is alleen een laatste redmiddel als ie t echt koud heeft en zn kamertje niet snel op te warmen is, want ik slaap dan voor geen meter Heb jij misschien nog tips om de nachten wat "warmer" door te komen? En kan het kwaad om een verwarming aan te laten? Ik dacht namelijk dat het niet bepaald gezond was met verwarming te slapen. Ik kan nog wel een kruik aan zn voeteneinde laten en m sokken aandoen, maar wat dan als t straks echt winter word en het nog veel kouder is? dan heb ik geen laatste "redmiddelen" meer. Is het normaal trouwens dat hij het zo koud heeft 's nachts? vanaf wanneer kunnen baby's de tempratuur zelf regelen? Sorry voor zoveel vragen en alvast bedankt voor de moeite van het lezen en evt beantwoorden! Groetjes Priscilla.
De verwarming snachts aanlaten wordt niet echt aanbevolen. Je krijgt dan toch al snel een hele droge lucht op de kamer. Zorg dat je overdag voldoende ventileerd en wat je kan doen, is voordat je zoon naar bed gaat om dan van te voren z'n kamer even op te warmen. (lees de kou weg halen). Draai deze dan weer op tijd uit. Zijn temperatuur zou hij zelf moeten kunnen regelen. Komt er geen tocht door de ramen? Ilja
Hoi! Sorry voor de late reactie... Hahahah je hebt het raadsel opgelost! Echt stom dat we er zelf niet aan gedacht hebben zeg. We dachten echt dat er nergens kou doorheen kon komen, de ramen sluiten goed af, enz. Wat blijkt het geval geweest te zijn? We hebben van de zomer gaas in zn raam gemaakt, maar van dat speciale gaas dat ook zonwerend is. Dat was weer nieuw, dat je een dubbele laag klitteband hebt en dan het gaas met zo'n rand klitteband weg kan halen zodat je t weer opnieuw kunt gebruiken zeg maar. Daardoor sloot zn raam niet goed, hij heeft zo'n dubbel raam zeg maar, een verhuisraam, dus de ene kant ervan doe je nooit open. Dat sloot dus niet goed af door die dikke laag gaas en toen we dus na jouw berichtje voor de zekerheid zn ramen zijn gaan controleren kwam daar dus echt een aardig windje doorheen Het gaas is nu weg uiteraard en anders hadden we dat toch binnenkort wel gedaan, is niet echt meer nodig in de winter, maar wat een stom iets weer Het is nu een stuk aangenamer in zn kamertje en de lucht voelde inderdaad niet prettig als ik de verwarming aanliet. Gut die arme knul in die kou, vond het al zo gek, want overdag heeft ie t amper koud, altijd kleffe, warme voeten hahaha. Nog bedankt hoor voor je antwoord en bij toeval de goede oplossing Groetjes Priscilla.