Hallo dames ik hoop dat het hioer goed staat, allereerst ik ben nog niet zwanger en het komende half jaar ook nog niet na de zomer stop ik met de pil enkele maanden ontpillen en danm gaan we ervoor (ssst voor de meelezers) de meeste mensen denken dat we absoluut nog geen 2e willen maar deze wens is enomr groot, maar mijn gezondheid laat het op dit moment nog niet toe ik ben hared op de goede weg te herstellen en mezelf gezonder te krijgen afvallen sporten dat soort dingen. en ik ga binnenkort weer beginnen met werken beginnend op tehrapeutische basis en dit opbouwen en ik hoop zo rond de zomerperiode weer volledig te werken. heb er zin in. nu zijn we ons we aal het inlezen enz. Bij ons zoontje heb ik kraamzorg gehad nadat ik eerst 6 dagen in het ziekenhuis heb gelegen met de kleine man. de kraamzorg is 3 keer enkele uurtjes geweest en dit was verschrikkelijk. alles wat mis kon gaan is misgegaan en het was echt vreselijk. Ik heb toen tegen mezelf gezegd dit nooit meer, dit heb ik toen ook met de verloskundige besproken en deze was het met me eens en zei al als jij je er niet goed bij voelt dan moet je het niet meer doen zij is toen ook meerdere malen geweest en ook extra geweest zodat de kraamzorg kon stoppen hier werkte ze aan mee en wil ze ook aan mee blijven werken heeft ze toen gezegd. Nu hebben wij eigenlijkj besloten dat we geen kraamzorg willen dus , maar bij een volgende zal mijn man zijn hoofdvakantie nemen als de kleine geboren is dus 3 weken aansluitend thuis zijn. en we willen onze moeders beiden verpleegkundigen vragen om ons te helpen de eerste 2 weken hier staan ze beiden positief tegenover. mijn vraag is nu hoe gaat dit in zijn werk enz. weet iemand dit? liefs
aan mijn reactie heb je niks.. maar ik lees even mee want wij willen ook geen kraamzorg ( ben nog niet zwangr haha)
Ik zou dat soort dingen te zijner tijd met de verloskundige bespreken, want die moet er natuurlijk nog steeds wel open voor staan.
Ik kan me niet voorstellen dat ze je kunnen verplichten kraamzorg te nemen, vooral ook als je in je familie voldoende verpleegkundigen hebt. Je betaalt nl. bij de meeste verzekeraars nog wel een eigen bijdrage. Als je dan bijv. de standaard 49 uur toegewezen krijgt a 3,90, ben je dus verplicht om bijna 200,- te betalen voor iets wat je niet wilt??? Sorry, geen antwoord op je vraag, maar het lijkt me dat ze je niet kunnen verplichten.
Nee dat kunnen ze inderdaad niet zei de verloskundige toendertijd al, en de meeste verloskundigen die zeggen dat het verplicht is werken er zelf niet aan mee. Onze verloskundige wel en dat doet ze nog steeds hoorde ik laatst via via. zij heeft het toendertijd meegemaakt hoe het hier eraantoe ging en mede daardoor is de kraamzorg toen weggestuurd ze etrroriseerde mijn hele huishouden en niet op de positieve manier ze kon werkelijk waar niets, nu zeg ik het heel kort door de bocht maar dit is waar het op neer komt. wat ik mij afvraag is wat moet je opgeven hoe gaat het in zijn werk dat soort dingen
Ik zie de verloskundige niet voordat ik bevallen ben tegen die tijd. zal vanaf het begin bij de gyn moeten.
Hoe dat in zijn werk gaat? Nou gewoon je niet aanmelden voor de kraamzorg. Dan krijg je het ook niet. Maar het lijkt me dan wel verstandig om iets te regelen voor de controles van jou en je baby. Dat kan echt niet iedereen. Het gewicht, de "geelheid", ontlasting etc. van je baby moet natuurlijk allemaal goed in de gaten gehouden worden. En iemand moet ook controleren of je baarmoeder weer mooi krimpt e.d. Wellicht dat je vk deze controles ook uitvoert, maar dat zou ik wel even goed overleggen.
Als je thuis bevalt, is kraamzorg wel verplicht, dat sowieso. En ik zou het ook in alle gevalen met je vk bespreken, want de kraamverpleegster is wel iemand die als eerste dingen bij de baby en kraamvrouw opmerkt en de vk inlicht indien nodig. En aangezien de vk maar om de dag komt, lijkt me dat daar toch wel een klein gevaar inschuilt dat zij te laat iets bij jullie opmerkt. Is kraamzorg bij een andere organisatie dan bij je vorige bevalling geen optie?
Ik denk ook dat je dit met de verloskundige moet bespreken. Ik vermoed dat die sowieso verwacht dat je kraamhulp regelt voor tijdens de bevalling thuis. Denk je dat de moeders&man genoeg kennis in huis hebben om de medische-dingen te zien. Zoals geelzucht, gewicht van de kleine, jou gezondheid. De vk gaat echt niet elke dag langskomen, dus ik denk dat je dat misschien toch moet ondervangen met kraamzorg.
je kunt toch ook alleen moeder en kindzorg nemen? Is dat dan geen optie? dat is 3 uurtjes op een dag? Dan doen ze alleen de controles en evt. beetje begeleiden van bv en kindje aankleden/badderen.
als ik jou was zou ik tegen die tijd contact opnemen met je verzekering. want je weet niet wat er in de tussen tijd nog gaat veranderen. en je verzekering kan je precies vertellen wat je wel en niet kan regelen. misschien!!!! kan je zelfs een vergoeding krijgen omdat je moeder die zorg op zich neemt. maar ik weet er verder niets over maar dit is wat ik zou doen.
Zoiezo mag ik niet thuis bevallen in verband met de vorige keer keizersnee, een andere organisatie is niet mogelijk doordat de enige optie is een reformatorische organisatie en dat willen hun niet en ik niet. Mijn verloskundige heeft toen aangegeven dat ze dan wel iedere dag komt voor de controles. beiden moeders hebben een medische achtergrond met baby's dus daar zie ik geen problemen in. Ik heb gewoon het besluit genomen dat de kraamhulp er niet meer inkomt. De vorige keer is alles wat mis kon gaan misgegaan, en het controleren als ik het moet vergelijken met die stomme d..s die ik eerst had dan kan mijn man het met zijn ogen dicht beter. die presteerde het gewoon om te zeggen je mag even je broek uitdoen wil even kijken naar de wond ik zeg heb een keizersnee gehad ben niet natuurlijk bevallen ow ja das waar ook dan kijken we morgen even dan kan ik mijn boek meenemen weet niet uit mijn hoofd hoe het eruit ziet want dat heb ik nog niet gehad op school! Nou dat niveau ze is toen niet langer geweest dan 3x3 uur en dat was meer en meer dan genoeg heb nog een andere gehad was notabene haar begeleider die was geen steek beter, ik had 5 dagen mijn kindje niet bij me gehad wat wil je dan als moeder nou je kindje lekker bij je hebben ze kwam binnne had zich nbiet voorgesteld was 15 minuten thuis uit het ziekenhuis had hem lekker op mijn borst liggen zonder zich voor te stellen pakt ze hem op KUST ze hem en zegt oww wat ben jij een lekker ventje loopt weg en legt hem in bed ja daar hoort die !!!! ze was 3 minuten binnen en ik zat al te janken mijn man werd naar de stad gestuurd en is eerst een potje bij zijn moeder gaan janken en vervolgens is mijn schoonmoeder gekomen en de verloskundige om de kraamhulp vriendelijk te vertellen weg t gaan en mij te kalmeren dit was even een voorbeeld er gebeurde nog veel meer. Zelf denk ik erover om de kraamhulp tegen die tijd wel in te lichtten of hoe schrijf je dat, zodat stel dat er iets helemaal niet goed is of ik denk ineens dat ik wel moeder en kind zorg wil dat het dan ook kan zeg maar. en ik ga de verloskundige informeren dan voor die tijd en met haar overleggen ze heeft toen alles meegemaakt en weet wat ik wil en wat niet verwacht dat zij zich ana haar woord houdt en elke dag wil langskomen.
wowwwww hier schrik ik erg van ik ben ook kraamverzorgster maar dit is echt niet normaal!!! ik snap dat je het als naar ervaren hebt maar 9 van de 10 keer is het wel leuk en toevallig hebben jullie het als zeer naar ervaren...pffffff weet niet wat ik nog meer moet zeggen maar dit zijn niet de normale gang van zaken van zo iemand
Nee dat had ik ook gehoopt ik had zelf zo'n plaatje in mijn hoofd vanbegin tot het eind nou had ik al een dramatische zwangerschap ingeleid wat niet vlotte keizersnee onder narcose kindje heel slechte start dagen in het ziekenhuis en dan hoop je thuis alles in te kunnen halen nou dat ging mooi niet door. soms kan ik hier nog mee zitten, mijn kraamhulp was dus zo maar ook de begeleider was enorm vreemd. ik dacht eerst ligt aan de situatie maar ben nu bij 2 vriendinnen op kraamvisite geweest en die hadden ook via die organisatie de enige hier en dat was ok een drama dus daar wordt je huiverig van dan te bedenken dat ik altijd kraamverzogster wilde worden ben gelijk genezen
persoonlijk zou ik me dan toch wel inschrijven. Ik weet nit hoe je verzekert bent, maar mijn aanvullende verzekering vergoed 160 euro (menzis) dus dat is zeg maar 40 uur. Die zijn dan gratis. Dan laat je de mensen alleen ff de controles doen terwijl je moeder en/of schoonmoeder erbij is. Weet je tenminste zeker dat je het goed gebeurt. ik wil namelijk ook niemand zo maar een hele dag in mijn huis. Mijn moeder en schoonmoeder komen hier ook en de kraamverzorgster komt hier alleen ff de checks doen. Ik ga niet meer dan die 40 uur afnemen. Ben niet van plan om 3,90 per uur te gaan betalen om een fruithapje te maken voor mij. Is bij de appie goedkoper haha.
Ik schrijf me inderdaad tegen die tijd wel in en als het zover is dan gaan we gewoon bedenken wat we willen
En als het niet bevalt dan stuur je iemand toch gewoon weg? het is zo'n persoonsgebonden dienstverlening... Ben trouwens benieuwd of de "nog niet mama's" straks ook zo blij zijn met die continue aanwezigheid van (schoon)mama...
ik wel hoor. Mijn moeder maakt hier nu ook schoon. En kan erg goed met schoonmoeder opschieten. lijkt me juist leuk dat ze haar kleinkind in bad kan doen (mijn man en evt ik gaan natuurlijk voor!!) ipv een wildvreemde kraamverzorgster. En als ik aangeef dat ze weg moeten, dan gaan ze ook wel. Mijn man is daar wel hard in
Wij hebben ook geen kraamhulp aangevraagd. En het was ons eerste kindje. Mijn schoonmoeder zit ook in de kinderzorg, en mijn mams heeft vroeger ook in de verpleging gewerkt. Dus ik vond het niet nodig om kraamzorg aan te vragen. Mijn verloskundige kwam zowiezo de eerste 4 dagen elke keer kijken hoe het met mijn wond en de baarmoeder zat, en ze keek ook altijd naar de kleine meid.. kwa hulp in het huishouden had ik mijn moeder, die was zo lief en heeft hier gewoon de eerste 3 weken alles in het huishouden gedaan.. heeeeeeerlijk hihi.. Je moet wel je huisarts inlichten die komt jou en je kindje ook altijd even na kijken. De hielprik en gehoortest, dat komt vanzelf, want je meld je kindje aan bij de gemeente en dan krijgen de mensen van het cb het te horen en dan bellen ze je op voor de test. En als je het zeker wilt weten bel je gewoon even het CB op..