was eigenlijk wel benieuwd, naar hoeveel uren kraamzorg jullie krijgen en of je al die uren ook neemt. Totaal kunnen wij 74 uur krijgen..(alles vergoed.) das aardig wat..maar vind t wel super met 2 kleintjes die nog rondlopen.. en mijn vriendin komt kramen, dus ook wel heel gezellig natuurlijk.. en zullen de uren wel zo vooribj zijn
Beide keren recht op 49 uur gehad (standaard). Eerste keer kwam dat wat lager uit omdat ze niet voldoende capaciteit hadden. Een deel van de uren die ik over had, heb ik kunnen 'inruilen' voor een lactatiekundige, dat was erg fijn. Bij de tweede heb ik volgens mij wel alle uren gekregen. Ik vond het eigenlijk een beetje veel van het goede, maar heb haar lekker de hele boel laten stofzuigen en fruitsalades laten maken
wij krijgen 49 uur omdat ik bv wil gaan geven, daarnaast 10 uur extra omdat we 2 kindjes onder de 4 hebben. Daarnaast zitten wij erg goed verzekerd (gezin pakket bij trias) deze geeft na het aantal uren(59) nog 15 uur luxe kraamzorg..omdat t ook mijn vriendin is vind ik het wel erg leuk en gezellig natuurlijk zoveel uur...al had ik een ander kraamcentra had ik het denk niet zoveel gedaan....
Uhh ik krijg maar het minimale Dat is.. 24 uur zeker?? 8x3 uurtjes... En dan nog moet ik 3 euro nog wat per uur zelf betalen. Als ik het vergoed kreeg of makkelijk kon betalen had ik als alleenstaande met een bijna 2jarige peuter wel wat meer genomen. Maar bij de eerste vond ik het om 12 uur ook wel weer lekker als de kraamhulp weer weg ging.
Ik ga ook weer bv voeding geven, maar ik heb niets gehoord over extra uren daarvoor??? Bv ging bij Jayro echt helemaal zonder problemen, dus daarom krijg ik nu dan geen extra uren? :S Lekker dan.
Standaard is volgens mij 45 uren. Ga je BV geven, worden dat er 49. Omdat wij nog 2 kinderen onder de 4 jaar hebben, krijgen we er idd nog 4 uur bij, maakt 53 uur voor ons deze keer!
bij intake moet je geloo fik aangeven of je fv of bv geeft. bij fv krijg je staandaard 45 uur als het goed is bij bv krijg je 4 uur extra duss 49 uur de rest hangt af van je verzekering dus zou je even na kunnen kijken.
oke, bij de kraamzorginstelling waar wij kraamzorg van krijgen is 10 uur extra voor de 2 kindere onder de 4 jaar.. wist niet dat die uren ook nog eens wisselden. o zich wel fijn, dan hoeft manlief ook wat rust
Hen, in principe kunnen die uren niet wisselen. Het is volgens het LIP (landelijk indicatie protocol) Zo uit mijn hoofd is het idd 4 uur extra bij 2 kinderen onder de 4. Dus ik snap niet hoe je aan die 10 komt. 10 uur extra krijg je bijv. bijgeindiceerd als je ernstige bekkenproblemen hebt, of als je een ziekte hebt waardoor je niet goed zelfredzaam bent. (niet fysiek volgens het LIP) Die 15 uur zijn ideaal. Hou er rekening mee dat je deze ook nog aan de kraamperiode vast kunt plakken. Dus ipv 8/10 dgn zorg kun je bijv. ook tot 13 dgn zorg krijgen. Bij BV krijg je standaard 49 uur bij FV 45 uur. Je kunt zelf kiezen voor minimale zorg, dan krijg je het minimum van 3 uur per dag. Het maakt dan niet uit of je FV of BV geeft. Hier waren we van tevoren geindiceerd op 49 uur, hier ging 1 ziekenhuisdag vanaf (-6 uur), maar uiteindelijk hebben we 59 uur zorg gekregen (er zijn niet alleen uren, maar ook 2 dagen bijgeindiceerd)
wij hebben 49 uur, en eigenlijk niet nodig,vind ik. Het gaat gewoon super met ons mannetje vanaf dag 1. Ik stuur de kraamzorg dan ook vaak een half uurtje eerder weg. Ze heeft ook kindjes en kan ze dan wat eerder van de gastouder halen. We weten aan het eind van de dag echt niet meer wat te doen..
Ik kreeg te horen dat ik 71 uur kraamzorg ga krijgen, omdat ik zo goed verzekerd ben krijg ik naast het LIP (49 uur) ook nog 2 uur voor tijdens de bevalling en nog 20 uur extra van de verzekering, dit zonder eigen bijdrage. Het lijkt me erg veel, maar daarentegen is het wel fijn als blijkt dat de bv niet vanzelf gaat of als ik een zware bevalling krijg. Manlief kan ook niet weken thuisblijven, eerder een paar dagen, dus dan is het wel fijn als er iemand voor me zorgt.
Noukie, Ben je bij IZZ verzekerd?! Super hoor. Die uren zijn extra hoor, dus let goed op: Gaat het niet goed, dan kan de kraamzorg gewoon bijindiceren en dan kun je de uren na dan 10 dus nog gebruiken. De 2 uur voor tijdens de bevalling snap ik niet helemaal? Bij Partusassistentie komt er een kraamverzorgster, ook al duurt je bevalling vanaf het moment dat zij er is nog 10 uur (het is niet te hopen ) dan tellen die uren gewoon als bevallingsuren en bevallingsuren hebben verder niks te maken met de uren zorg die je krijgt.
bij mijn laatste ks kwam ik op de 5e dag thuis en we kregen nog 45 uur!!! Gaf bv, had een ks gehad, bekkenklachten, neurologische problemen en had al een peuter van 2,5 rondlopen. En toen onze fantastisch goede en lieve zuster Nel die ook bij eerste had gekraamd was het echt bijna een feestje!!
Ik heb 69 uur kraamzorg gehad. Er gingen 6 uur vanaf door ziekenhuisopname als gevolg van de keizersnede. Als je googled op landelijk indicatie protocol kun je zelf best nauwkeurig uitrekenen waar je recht op hebt. Ik geef borstvoeding en heb twee ukjes onder de vier. Ook heb ik geen mantelzorg.
Ik heb 2 daagjes in het ziekenhuis doorgebracht. Kreeg hierdoor 34 uur ipv 45 uur. Uiteindelijk 44 uur gekregen; 10 uur extra dus omdat ik door de hechtingen en een hele blauwe onderkant niet zelfstandig naar boven kon met de kleine. De kraamhulp was dus elke keer aan het slepen om alles naar beneden te krijgen zodat ik hem toch kon verschonen/verkleden e.d.
Zoals t nu lijkt krijgen we minimaal 80 uur kraamzorg. Afgelopen week de intake gehad en sta ervan te kijken dat we zoveel krijgen! 49 is standaard. Dan nog 16 uur erbij ivm dat t een 2ling is en vanuit de verzekering nog 15 uur. Mocht t zo zijn dat ik wat langer in t zkh moet blijven wordt t minder. En toen werd me ook nog verteld dat door de aangeboren hartafwijking die ik heb gehad ik ook nog extra uren kan krijgen dus dat zou wel makkelijk zijn als ik wat dagen in t zkh heb moeten blijven. Dan bleef de kraamhulp toch nog langer dan de uren die we besproken hebben.
Ja dat klopt, maar het hangt ook weer af van de zorginstelling die je hebt.. zo heb je dus de standaard uren van 45 bij flesvoeding en 49 bij borstvoeding.. BIj rivas kraamzorg. krijg je dus max 10 uur als je 2 kindjes onder de 4 jaar hebt.. de rest is gewoon afhankelijk oko van je verzekering.. wij hebben een gezinpakket, daarom krijg je idd die uren extra.. K heb echt heel veel gebeld en gemaild, of t echt zo is dat we zoveel uur krijgen, omdat ik geen zin heb in rekeningen en extra kosten.. maar ze zeiden me telkens.. ja het is echt zo. van ons de 59 uur en dan de extra 15 uur nog van je zorgverzekering.. dus k neem aan dat t dan goed is Kzat er idd ook aan te denken gewoon wat extra dagen te doen. bijv 3x5 uurtjes ofzo.. dan kun je toch nog effe langer genieten van alles
Hoi hoi, Ik had 69 uur kraamzorg. Ik zit bij IZZ en die vergoed zowie zo zonder dat er wat bijzonders is zoveel uur. Echt heerlijk gewoon alle dagen 8 uur zorg perdag. Heb nog 3 dagen in het ziekenhuis gelegen ivm keizersnee. Toen ik thuis was nog een week kraamzorg gehad. Heel fijn vond ik dat omdat ik er nog een van 3 heb rondlopen en de borstvoeding lukte niet helemaal. Ik heb de lijst gezien van de kraamzorg waarop staat waarom zij extra uren kan aanvragen. Er staan aardig wat redene op.
kan me goed voorstellen als je een zware bevalling hebt, en/of nog kindjes thuis dat het meer dan welkom is die extra uren! Maar ik heb echt een heel makkelijke bevalling gehad en heb een heel makkelijke baby, dus ik had aan die 49 uur meer dan genoeg.