Geen kraamzorg?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Beay, 4 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Hier geen zzp kraamzorg beschikbaar.

    Ja dat is wel een goeie. Ik denk dan, ik had 8 maanden geleden nog Chemo, ik kan me heus staande houden, maar dat is echt niet altijd het geval en dat is vooraf niet te voorspellen.
    Ik heb geen familie waar ik op kan terugvallen dus ik moet wel een noodplan hebben.

    Er zijn hier geen zzp ers beschikbaar helaas.
    Ik kan geen borstvoeding geven zonder borsten en we zullen vanwege ernstige koemelkallergie bij broer en zus gelijk starten met koemelkvrije voeding.
    Waarom zou ik mijn hechtingen niet zelf kunnen controleren?
    Zoals ik aangaf heb ik zelf een zorgachtergrond. Waarom zou een ander mijn baby beter kunnen checken dan ikzelf?

    Is geen aanval hoor, als ik het terug lees, leest het wat bot.
    Ik heb gewoon de ervaring dat ik eerder bemerkte dat het niet goed ging met mijn baby en de kraamverzorgster + verloskundige vonden dat ik overdreef. 12, uur later lag ze met slangetjes in het ziekenhuis en vroegen ze zich af waarom ik niet eerder was gekomen.
     
  2. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.917
    3.003
    113
    Vrouw
    Bij ons rijden ZZPers/ kraamverzorging de hele provincie rond (dus echt wel een half uur/ drie kwartier rijden) kan me niet voorstellen dat er niemand beschikbaar is in jouw omgeving maar ik weet uiteraard niet waar je woont. Ik denk dat je je keuze al gemaakt heb dus ik denk dat je met dit topic niet zoveel verder komt. Dat is ook helemaal prima toch.


    Ik wens je een hele fijne kraamtijd toe!
     
    Beay vindt dit leuk.
  3. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Nee onze overweging was wel gewoon om kraamzorg een paar uurtjes te laten komen en dan met een zzper er zelf eentje uit te kunnen kiezen.

    Het kan natuurlijk zijn dat ik verkeerd zoek, maar er was echt niemand te vinden die bij ons in het dorp wil komen.

    Nieuw-Weerdinge wonen wij.
     
  4. zegenwens

    zegenwens Fanatiek lid

    28 sep 2021
    4.771
    4.763
    113
    Vrouw
    Als ik Google naar zzp kraamzorg Drenthe, kom ik Kraamzorg Marjan, Kraamzorg Tineke, Kraamzorg Laura, Kraamzorg Linda, Kraamzorg Janny & Paulien tegen o.a. Zit daar niets tussen? Veel van hen zitten in Drenthe/Groningen/Friesland/kop van Overijssel zo te lezen.
     
    Beay vindt dit leuk.
  5. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.917
    3.003
    113
    Vrouw
    Wat vervelend voor jullie. Willen ze ook niet vanuit Borger komen rijden? Dat is 20 minuutjes. Ik zie op google maps wel een aantal kleinere bedrijfjes op de kaart. (Maar misschien heb je google maps er zelf ook al op nageslagen).

    Ik hoop dat jullie iemand kunnen vinden!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Beay vindt dit leuk.
  6. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Ik heb het nog helemaal niet zo breed gepakt! Wat een muts ben ik ook, ik toets in kraamzorg zzp nieuw-weerdinge en ik vind niets... Oeps..
    Nee heb nog niet op maps gekeken! Dankje!
     
    Knut10, Liliane92 en zegenwens vinden dit leuk.
  7. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.917
    3.003
    113
    Vrouw
    Nou wat fijn! Ik hoop dat er een fijne kraamverzorgende voor je bij zit!
     
    Beay vindt dit leuk.
  8. Knut10

    Knut10 Bekend lid

    16 mrt 2022
    824
    1.002
    93
    Vrouw
    Ik sla de plank misschien volledig mis, maar:
    Ik kan me voorstellen dat je met jouw eerdere ervaring weinig tot geen vertrouwen hebt in de kraamzorg en nazorg van de VK. Ook kan ik me voorstellen dat je met jouw intensieve medische traject tav de (TN)BC heel erg de regie hebt (moeten) pakken in diagnose/behandeling/herstel. Misschien enerzijds voor een gevoel om alles te doen wat je kan doen en doordat je als patiënt moet schipperen tussen zoveel verschillende disciplines. En als ik vanuit mezelf redeneer; ik wilde na alle medische rompslomp de afgelopen jaren helemaal niemand meer aan mijn lijf of zich bemoeien met mij. Ik wilde met rust gelaten worden. Misschien jij ook.

    toch is het misschien ook een coping mechanisme om zoveel mogelijk zelf te doen. En dat is niet erg. Zolang je het jezelf niet onmogelijk moeilijk maakt. Is er iets mis met wel de kraamzorg inplannen, en zodra alles goed gaat, de kraamzorg afschalen? Jij beslist nog steeds. Je hoeft absoluut niets. Maar als je wel extra ondersteuning kan gebruiken en je hebt geen alternatief plan; ontzeg het jezelf niet al bij voorbaat. Waarschijnlijk lukt het je allemaal zelf, en als het dan ook goed gaat met je, dan stuur je ze weer weg. Wees lief voor jezelf en leg jezelf niet bij voorbaat al allerlei taken op.
     
    Beay vindt dit leuk.
  9. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Deze kwam wel even binnen. Bedankt voor je directe berichtje, dit had ik echt even nodig om even eerlijk van binnen te kijken.

    Ik denk dat ik weet wat me frustreert in deze specifieke zorgvraag.
    Ik vond de eerste kraamzorg onkundig en mijn eigen gevoel werd afgedaan als overbeschermende moeder.
    De 2e kraamzorg was kundig, maar niet liefdevol betrokken en deed 'gewoon' het minimum van haar takenpakket.
    Vervolgens inderdaad de TNBC waarbij ik door Chemo echt 30% energie over heb.
    Het gerommel aan m'n lijf is wel oké geloof ik.
    Maar het wéér moeten volgen van de regels van de zorg is in mijn geval: veel te vroeg opstaan, waardoor nog minder energie en die is al zo kostbaar.
    Het extremistisch moeten schoonmaken van mijn huis, want huisdieren. En als er vreemden over de vloer komen doe ik in het huishouden altijd net even meer mijn best en dat kan ik die kraamzorg dagen niet loslaten.
    Bij de 2e was ik dag 2 druk aan het stofzuigen en dweilen.
    En zonder Chemo was dit allemaal niet erg geweest. Maar ik moet zuinig met mijn energie omgaan.

    In mijn idealisme zou kraamzorg gewoon 's middags even een paar uurtjes komen. Dat zou ik natuurlijk gewoon kunnen overleggen. Daarna kan ik altijd nog nee zeggen.
     
    Knut10 vindt dit leuk.
  10. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.303
    15.485
    113
    Wat versta je onder te vroeg? Wij hebben bijvoorbeeld ook gehad dat we afspraken dat ze om 9u zou komen.
    Lijkt mij moeten kunnen. Zeker als je bijv het minimum van 3u per dag wilt. Theoretisch gezien zouden ze ons dan kunnen koppelen want ik zou dan liever 9-12 hebben, dan kan jij 13-16 :D

    Alleen bij volledige uren lukt dat niet denk ik. Bij ons waren de eerste dagen 8 tot 16/17 en dan steeds korter.
    Maar ook bijv zondag 4 uur en maandag 5 ipv zondag 5 en maandag 4. Mijn ervaring is dat er met de kraamverzorgende binnen de uren best wat mogelijk was qua begin en eindtijd
     
    Beay vindt dit leuk.
  11. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Ja 9 uur vind ik te vroeg. De vorige keer was er geen mogelijkheid tot aanpassen in de starttijd. Ik moest het er maar mee doen.
     

Deel Deze Pagina