Hallo allemaal, Gelukkig komt het zelden voor maar ik ben op zoek naar meiden die een partiële mola zwangerschap hebben gehad. Graag zou ik willen weten of er bij jullie wat op de echo te zien was? En of jullie hcg extreem hoog was. Ik ben momenteel 8 weken zwanger en heb gisteren te horen gekregen dat mijn echo niet goed was. Het vruchtje had een hartactie en zag er prima uit. In de vruchtzak zaten twee rondjes (zagen er hetzelfde uit als het dooierzakje). Er werd onwijs vaag gedaan in het ziekenhuis, maar nav hun verhaal vermoed ik nu dus dat er aan een partiële mola wordt gedacht. Mijn bloed is geprikt en als mijn hcg te hoog blijkt, dan zal ik volgende week worden gecurreteerd. Ik hoor graag jullie verhaal! Alvast bedankt!
Allereerst wat verdrietig! Sterkte! Hier ook partiële mola gehad. Op de echo bij de vk waren allemaal kleine "blaasjes" te zien. Daar geen vruchtje oid. Bij de gynaecoloog was wel een vruchtje te zien met kloppend hartje maar te zwak en te klein voor het termijn. Bloed geprikt en toen stond mijn waarde op 83.000. Een week later nogmaals een echo om te kijken of het vruchtje gegroeid was maar helaas niet. Hartje was nog verder afgezwakt. Toen was mijn waarde wel iets hoger maar niet schrikbarend. Veel ziekenhuizen/ gynaecologen weten veel te weinig over mola/partiële mola. En daarom doen ze zo vaag. Ik heb destijds gewacht tot het hartje gestopt was met kloppen en toen pas de curettage ondergaan. Daarna zakte de waardes heel snel. Er zijn hier nog meer meiden die dit gehad hebben. Hoop dat je aan hun verhaal ook wat hebt.
Veel sterkte. Hoop voor je dat het geen partiele mola is. Ik ben begin dit jaar bevallen met 15wkn zwangerschap van een kindje wat deel uit maakte van een partiele mola zwangerschap. Ons kindje is met ongeveer 12,6 overleden in mijn buik, daarvoor is er nooit iets gezien aan het kindje danwel de placenta, wel was mijn b-hcg van de combinatie test erg hoog maar dit kan ook duiden op een kindje met het sydroom van down. Wij hadden dus ook op down een risico van 1:51 en zijn doorverwezen voor de nipt test, hieruit bleek ons kindje gezond op trisomi 13 18 en 21. Bij de geslachtsbepalende echo bij precies 15wkn kwamen wij erachter dat ons kindje niet meer leefde en vertoonde de placenta mola kenmerken daarop ben ik doorverwezen naar de gyn. In het ziekenhuis is bloed geprikt mijn hcg waarde was toen hoger dan 225000. (hoger kunnen ze niet meten) Zowel de placenta en het kindje zijn opgestuurd voor onderzoek, het onderzoek van het kindje is helaas mislukt uit het onderzoek van de placenta kwam al vrij snel dat het inderdaad een partiele mola zwangerschap was. Vanaf 7wkn zwangerschap heb ik regelmatig bloedverlies gehad, helderrood zonder stolsels maar wel veel, steeds mocht ik voor een echo komen en steeds deed ons kindje het perfect. Bloedverlies vroeg in de zwangerschap is wel 1 van de duidelijke kenmerken van een mola zwangerschap, samen met hoge(re) hcg waarden dan normaal. Mijn waardes daalde gelukkig snel, ondanks dat ik restweefsel had (ik ben niet gecuretteerd omdat ik daarvoor al te lang zwanger was) kregen wij na krap 4 maanden groen licht om opnieuw zwanger te worden. Het restweefsel is operatief verwijderd 1,5 maanden na mijn bevalling. Als je meer wil weten vraag maar mag ook via pb als je dat fijn vind.