echo

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sam28, 26 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Ik had even een vraagje.

Ik ben 7 juli voor het laatst ongesteld geweest. Die maand daarvoor was mijn cyclus 45 dagen ongeveer.
    Ik heb op 22 augustus de laatste keer sex gehad (daarna is mijn man op vakantie gegaan). Nu heb ik vrijdag 6 augustus getest en die was negatief. Toch had ik het gevoel dat ik wel zwanger kon zijn. Ik heb maandag 9 augutsus opnieuw een test gedaan en toen kwam er toch echt zwanger te staan.

Nu heb ik gisteren een echo gehad (al zo snel omdat ik al eerder een miskraam heb gehad) en toen bleek er wel een dooierzakje te zijn en zou de zwangerschap ongeveer 5,2 weken zijn. Ik weet dus bijna zeker dat het niet goed is. Ik moet over een week terug komen.

Zou 5,2 weken wel kunne kloppen? Ik weet het niet meer.
    Ik voel me wel zwanger. last van mijn borsten, moe, veel honger, maar toch niet veel kunnen eten. Soms een beetje misselijk.

Moet ik hoop houden??

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

#2 Flavour, 26 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 aug 2010
    Als je een regelmatige cyclus van 28 dagen hebt, dan heb je 2 weken na de laatste menstruatie je eisprong. Die 2 eerste weken van de cylcus waarin je eigenlijk nog niet zwanger bent, tellen ze erbij. Die krijg je cadeau, zeg maar.

Bij een cyclus van 45 dagen gaan er 4 weken vooraf aan de eisprong. Dan zou jij je eisprong rond de 4e augustus gehad kunnen hebben, maar dat zou ook best wat eerder kunnen zijn geweest. Ik weet niet hoe regelmatig je bent. Volgens de standaard-telling, uitgaande van een cyclus van 28 dagen, zou je nu 7 weken zwanger moeten zijn, maar dat zou bij jou sowieso al niet kloppen, gezien je lange cyclus.

Ik neem aan dat je bedoelt dat je man vanaf 22 JULI weg was, in plaats van augustus. Zaad kan tot een week actief blijven, dus dan zou je in de week na 22 juli zwanger zijn geraakt.

In dat geval zou je nu ongeveer 6 weken zwanger zijn, en dan is het vaak nog te vroeg om hartactie te zien.

Maar eerlijk gezegd valt er niets zinnigs over te zeggen, omdat je niet precies weet wanneer je eisprong is geweest. Wel is bekend dat sommige zwangerschappen traag op gang komen, waardoor je een soort achterstand krijgt in het begin. Dat is eigenlijk niet goed te verklaren, maar het gebeurt wel eens, heel af en toe.

Ik vrees dus dat je inderdaad een weekje moet afwachten. Volgende week kunnen ze verschil zien met gisteren en zou er bij een goede zwangerschap hartactie moeten zijn. Ik hoop het voor je!

Suus

Deel Deze Pagina